Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

NFZ chce szkolić pracowników rejestracji w poradniach

Monika Zacharzewska
Pomorski Oddział Narodowy Funduszu Zdrowia chce szkolić pracowników rejestracji w poradniach specjalistycznych.
Pomorski Oddział Narodowy Funduszu Zdrowia chce szkolić pracowników rejestracji w poradniach specjalistycznych. Zdjęcie poglądowe
Pomorski Oddział Narodowy Funduszu Zdrowia chce szkolić pracowników rejestracji w poradniach specjalistycznych, by podawali wiarygodne dane na tematy kolejek do lekarzy.

Pacjenci skarżą się, że informacje o długości kolejek do specjalistów w województwie pomorskim dostępne na stronie oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia i w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta są mało czytelne i co gorsza- odmienne od tych, które słyszą w rejestracjach poradni.

- Sprawa stała się głośna po ostatnich próbach rejestrowania się pacjentów do endokrynologów w województwie - przyznaje Mariusz Szymański, rzecznik prasowy pomorskiego oddziału NFZ w Gdańsku.

W tym przypadku specjalistów w województwie jest bardzo niewielu, jesienią została zlikwidowana ostatnia w rejonie słupskim poradnia w Główczycach, a chorych, którzy potrzebują ich pomocy jest mnóstwo.

- I rzeczywiście w niektórych przypadkach na naszych stronach istnieje informacja o kilkudziesięciodniowym oczkowaniu na wizytę u specjalistów, a rejestrując się w poradniach chorzy słyszą nawet o dwuletnich kolejkach - przyznaje Szymański. - Tak nie może być, tym bardziej że przecież my informacje o długości kolejek otrzymujemy właśnie od świadczeniodawców.

Rzecznik podaje kuriozalny przykład. Gdy po listopadowej kontroli NFZ w jednej z poradni endokrynologicznych, która podawała, że na wizytę u lekarza można dostać się prawie za dwa lata, okazało się, że świadczenia w tym miesiącu wykonane zostały w 90 procentach. Nie wykorzystano więc limitu przyznanego przez NFZ.

- Dlatego myślimy o szkoleniu pracowników rejestracji różnych poradni specjalistycznych, by uniknąć takich błędów - mówi Mariusz Szymański. - Będziemy też pracowali nad czytelnością informacji o kolejkach na naszej stronie internetowej, bo rzeczywiście dla niektórych system może być zbyt skomplikowany.

Przyznaje on, też, że modyfikacji wymaga sposób przekazywania danych o kolejkach do NFZ przez poradnie.

- Teraz świadczeniodawcy są zobligowani powiadamiać nas o tym raz w miesiącu. Może powinno być to częściej - dwa, a nawet trzy razy w miesiącu- mówi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza