Słupski Teatr Lalki „Tęcza” ma nowe logo. Aktualny znak graficzny żywo przypomina jednak stary, zaprojektowany jeszcze przez Tadeusza Czaplińskiego, założyciela teatru. Nowa kreacja kosztowała 19 tysięcy złotych. Płaciło miasto.
- Jeżeli chcecie państwo mieć nowoczesny teatr, z nowoczesną identyfikacją, to są to koszty, które trzeba ponosić - tłumaczył krótko Robert Biedroń, prezydent Słupska.
- Czy widzi pan różnicę pomiędzy nowym a starym logo? - zapytaliśmy prezydenta.
- Widzę diametralną różnicę pomiędzy tym, jak dzisiaj wygląda Tęcza, a jak było. Każdy mieszkaniec miasta natychmiast to dostrzega - odpowiedział.
Autorem projektu jest słupska agencja reklamowa Rio Creativo. Ta sama, która za 27 tysięcy złotych opracowała nowy znak i identyfikację wizualną dla urzędu miejskiego. Była jedynym oferentem w rozstrzygniętym w grudniu przetargu.
- Oprócz logo opracowaliśmy też system identyfikacji wizualnej, czyli całej masy dodatkowych projektów - mówi Marcin Zgórski z Rio Creativo. - Jest księga znaków, która opisuje to, jak logo należy stosować czy ustala typografię. Projekt to również projekty akcydensów, czyli koperty, wizytówka i papier firmowy. Zrobiliśmy też foldery i afisz. Teraz pracujemy nad wielkoformatowym projektem oklejenia teatralnego autobusu. To ogrom pracy na kilka miesięcy - zaznacza i dodaje, że celowo nie zdecydowano się na stworzenie znaku graficznego od podstaw, lecz na jego odświeżenie. Z walorami artystycznymi nie dyskutowano. - Ale po to, aby funkcjonował dobrze w XXI wieku, trzeba go było trochę przerobić i wziąć na warsztat. Nasze założenie od początku było takie, że odwołujemy się do korzeni - zaznacza Zgórski. Ze zmian zadowolona jest dyrekcja teatru. Częściowo nowy znak graficzny udało się już wdrożyć. Funkcjonuje jednak na równi ze starym, z uwagi na... oszczędności.
Tymczasem to nie jedyne wydatki tego typu w planach słupskiego urzędu miejskiego. W najbliższym kwartale promocja Centrum Obsługi Mieszkańców ma kosztować 70 tysięcy złotych i nie są to jedyne koszty związane z powołaniem COM.
Więcej we wtorek w "Głosie Pomorza".
Zobacz także:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?