Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowoczesny autobus ze słupskiej fabryki Scanii

Wojciech Frelichowski [email protected] Fot. Scania
Scania Citywide. Za pół roku takie autobusy będą produkowane w Słupsku.
Scania Citywide. Za pół roku takie autobusy będą produkowane w Słupsku.
W połowie przyszłego roku słupska fabryka Scanii rozpocznie produkcję nowego autobusu – Citywide. Pojazd zastąpi m.in. model OmniCity, który obecnie jest produkowany w tym zakładzie.

Scania Citywide to nowa rodzina autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych. Premiera tych pojazdów miała miejsce podczas niedawnych autobusowych targów w belgijskim mieście Kortrijk, które są najważniejszą imprezą tej branży w Europie.

Produkcją tych autobusów będzie się zajmować słupska fabryka Scanii.

– Pojazdy wejdą do montażu mniej więcej w połowie przyszłego roku. W katalogu Scanii zastąpią rodzinę autobusów OmniLink i OmniCity, które są również produkowane w słupskiej fabryce – powiedział Andrzej Jaworski, dyrektor działu autobusów w firmie Scania Polska.

Rodzina autobusów Citywide obejmuje dwa typy pojazdów. Autobusy miejskie Citywide LF, to seria niskopodłogowców na całej długości wnętrza pojazdu. Dostępne będą dwie odmiany tych samochodów – typowy autobus dwuosiowy i trzyosiowy przegubowiec o długości 18 metrów.

Model Citywide LF docelowo zastąpi dotychczasowy OmniCity.

Drugim typem nowych autobusów jest Citywide LE (następca serii OmniLink), który może mieć zastosowanie zarówno w transporcie miejskim, jak i podmiejskim.

Oferowane będą trzy warianty tego pojazdu: dwuosiowy, trzyosiowy oraz trzyosiowy przegubowiec (18 m). We wszystkich wariantach są to autobusy niskowejściowe.

Jak informuje producent, nadwozia nowych autobusów będą wykonywane w całości z aluminium. Tym samym będą lżejsze, odporniejsze na korozję, a po zakończeniu okresu eksploatacji będą one łatwiejsze do recyklingu.

Modele niskopodłogowe zapewniają płynny ruch pasażerów i oferują dużo przestrzeni dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i pasażerów zajmujących miejsca stojące.

Z kolei w modelach niskowejściowych wszystkie fotele są skierowane do przodu. Takie rozwiązanie ma za zadanie zapewnić pasażerom duży komfort podczas dłuższych przejazdów. Ponadto wszystkie zakątki wnętrza i materiały wykończeniowe mają być łatwe w czyszczeniu.

Dla kierowcy przygotowano większą niż dotychczas przestrzeń do pracy. Zamontowane będą m.in. regulowane koło kierownicy i wygodniejszy fotel.

Autotobusy Scania Citywide mogą być napędzane silnikami zasilanymi olejem napędowym (także biodieslem), gazem ziemnym, biogazem lub bioetanolem, z których każdy spełnia najbardziej surowe normy emisji spalin EEV.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza