Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Partner Stocznia: W Policach budują statki

Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34 Fot. Partner Stocznia
Jednostka ma 89,9 m długości i 14 m szerokości a jego całkowita wyporność to 3800 DWT.
Jednostka ma 89,9 m długości i 14 m szerokości a jego całkowita wyporność to 3800 DWT.
To pierwszy statek zbudowany w Policach w powojennej historii miasta. Trafi do holenderskiego armatora. Będą następne.

Partner Stocznia zbudowała statek dalekomorski na zlecenie holenderskiego armatora. W polickim porcie morskim nastąpiło uroczyste przecięcie wstęgi. Uczynili to wspólnie Andrzej Mączka, prezes spółki oraz burmistrz Polic Władysław Diakun. Gościem specjalnym uroczystości był metropolita szczecińsko-kamieński abp Andrzej Dzięga, który poświecił kadłub.

 Historyczne wydarzenie

- Dla gminy to jest bardzo ważne wydarzenie - podkreślił w rozmowie z "Głosem" Władysław Diakun. Precedensowe, bo od czasów wojny na ziemi polickiej nie wybudowano takiej jednostki. Co więcej, ma to miejsce w trudnym okresie przemysłu stoczniowego, po upadku stoczni szczecińskiej.

Burmistrz liczy, że niebawem będzie świadkiem ukończenia kolejnych kadłubów.

 - Ten statek będzie odholowany do Holandii i tam wyposażony, ale mam nadzieję, że doczekamy chrztu gotowych jednostek tu, w polickim porcie - dodał burmistrz. - Tego też życzyłem właścicielom spółki.

Spółka rozwija się 

Gospodarz gminy podkreślił, że Partner Stocznia rozwija się i zapewnia dużo miejsc pracy. Zbudowała w Policach swoją siedzibę, która jest wizytówką firmy.

 Kadłub statku został wykonany na zlecenie armatora holenderskiego i jest już czwartą wykonaną jednostką z tej serii. Ma 89,9 m długości i 14 m szerokości a jego całkowita wyporność to 3800 DWT. Statek po wyposażeniu będzie wykorzystywany m.in. do transportu łopat śmigieł i pozostałych elementów wykorzystywanych przy budowie elektrowni wiatrowych.

Spółka buduje statki, kadłuby do ładunków ciężkich oraz frachtowców uniwersalnych również pod ładunki kontenerowe. Głównymi odbiorcami są Holendrzy.

Przeczytaj także: GRYFIA Ostatni patrolowiec w szczecińskiej remontówce

 Buduje również kadłuby śródlądowych barek pchanych i motorowych masowców i tankowców a także konstrukcje pontonów morskich dla odbiorców holenderskich i niemieckich.

Cala produkowana flota dostarczana jest w stanie kompletnie wyposażonego kadłuba bądź statku w zależności od kontraktowanych zakresów prac.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza