Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Police: Spółka autobusowa musi kupić nowe autobusy do końca roku

Marek Jaszczyński [email protected] 91 481 33 34
Police: Spółka autobusowa musi kupić nowe autobusy do końca rokuPolicki przewoźnik chce kupić dwa nowe autobusy. Czeka na oferty do 19 sierpnia.
Police: Spółka autobusowa musi kupić nowe autobusy do końca rokuPolicki przewoźnik chce kupić dwa nowe autobusy. Czeka na oferty do 19 sierpnia. Fot. Sebastian Wołosz
Szczecińsko - Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne chce kupić dwa nowe autobusy. Przewoźnik szuka producenta, najchętniej, żeby był to pojazd pojazd ujednolicony z dotychczasowym taborem.

- Z własnych środków chcemy kupić dwa autobusy: jeden przegubowy i jeden solowy z tradycyjnym napędem - mówi Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów w SPPK. - Będą to pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane.

Oba pojazdy mają być wyprodukowane przez jednego producenta w 2013 roku. Autobus pojedynczy ma mieć maksymalnie 12 metrów długości, a przegubowiec 18 metrów. Pierwszy z nich ma pomieścić minimum 90 osób, w tym 30 na miejscach siedzących. W "jamniku" ma się zmieścić 140 osób, przy co najmniej 42 miejscach siedzących dla pasażerów.

- Zależy nam, żeby kupić autobusy jak najszybciej, bo od przyszłego roku zacznie obowiązywać nowa, bardziej rygorystyczna norma emisji spalin - tłumaczy Grzegorz Ufniarz. - Tym samym ceny autobusów pójdą w górę.

Kryterium wyboru oferty będzie cena (w 80 procentach) i warunki techniczno - eksploatacyjne (20 procent). W ramach tego ostatniego punktu będzie brane ujednolicenie oferowanych autobusów z posiadanym taborem, silnik tego samego producenta, co pojazd. Komisja przetargowa weźmie także pod uwagę dopuszczalne wartości emisji spalin.

- Na oferty czekamy do sierpnia, a nowe autobusy mają pojawić się do końca roku - dodaje przedstawiciel SPPK.

Przewoźnik nie przewiduje zakupu pojazdów z ekologicznym napędem, chociaż testował hybrydowy autobus man lion' s city hybrid, który obsługiwał linie na terenie Polic oraz linie pomiędzy Policami i Szczecinem.

- Autobus jest oszczędny, ale optymalna dla niego jest jazda w po mieście, gdzie co 100 - 200 metrów jest przystanek - ocenia testy przedstawiciel SPPK. - Tymczasem nasze trasy są głównie przelotowe między miastami.

Napęd hybrydowy jest szczególnie korzystny w pojazdach które często zatrzymują się i ruszają, np. śmieciarkach, autobusach miejskich. W pojazdach takich z klasycznym napędem znaczna ilość energii jest tracona podczas hamowania. Po zastosowaniu napędu hybrydowego można część tej energii zgromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza