Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na budowę obwodnicy Koszalina: Jest trzech inwestorów

Marzena Sutryk [email protected]
Jest trzech inwestorów, którzy starają się o duży kontrakt w Koszalinie. W środę komisja przetargowa otworzyła koperty z ofertami wykonawców chętnych do budowy odcinka koszalińskiej obwodnicy.

Jak już pisaliśmy, miasto zamierza budować drogę łącząca ul. Szczecińską z Gdańską, a dokładniej od ul. BoWiD do Władysława IV. Obecnie trwa budowa połączenia ul. Gnieźnieńskiej ze Szczecińską. Aby tzw. koszaliński ring miał rację bytu i rzeczywiście pozwolił ominąć kierowcom centrum miasta, konieczna jest dalsza przebudowa i stworzenie nowych połączeń w kierunku ul. Gdańskiej. Dlatego miasto ogłosiło przetarg dla firm zainteresowanych zaprojektowaniem drogi i wykonaniem zlecenia. Wczoraj poznaliśmy chętnych podjęcia się tego ambitnego zadania.

Wykonawca będzie musiał zaprojektować i zbudować drogę biegnącą od BoWiD do Władysława IV; dalej – jak już pisaliśmy – ruch zostanie skierowany w Jana Pawła II i stamtąd w kierunku Gdańskiej. Natomiast od Szczecińskiej do BoWiD dojazd będzie ul. Syrenki, która jest obecnie w przebudowie (wykonawcą tutaj jest słupskie Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe).

Najniższą ofertę zgłosiła firma Intop ze Szczecina, która kooperuje z Intopem Tarnobrzeg – 23 miliony złotych. Dodajmy, że Intop Szczecin to ta sama firma, która dwukrotnie starała się o zlecenie na remont wiaduktu przy ul. Monte Cassino. Bezskutecznie, bo wówczas znaleźli się tańsi oferenci.

Na drugim miejscu pod względem kosztów wykonania jest oferta spółki Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc (lider) i EUROVIA CS z czeskiej Pragi (partner) – 35,3 miliona złotych. Eurovia to z kolei ta sama firma, która wspólnie z Przedsiębiorstwem Drogowo Mostowym ze Słupska wykonuje remont krajowej drogi 11 Manowo – Mostowo.

Najwyższą ofertę złożyła spółka Mostostal – 35,6 miliona złotych. Spółka obecnie buduje inną część koszalińskiej obwodnicy – odcinka między Słowiańską a Szczecińską.

Wszystkie firmy zadeklarowały, że roboty wykonają przez trzy lata. Dają przy tym po 5 lat gwarancji.

Komisja przetargowa (jej skład w ramce) zajmie się teraz sprawdzeniem złożonych ofert pod względem formalnym. Wykonawca prac powinien być wybrany w najbliższych dniach.

Prace przy odcinku BoWiD – Władysława IV mają się rozpocząć w przyszłym roku. Połowa pieniędzy na budowę będzie pochodziła z funduszy unijnych.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza