Projekt prowadził Piotr „Czarny” Ziębakowski – filmowiec i fotograf, stypendysta Prezydent Słupska i Marszałka Województwa Pomorskiego. W ciągu 3 dni spotkań uczestnicy poznali podstawowe fakty dotyczące problemu uzależnień w Polsce. Dowiedzieli się także, jak przygotować kampanię społeczną, nauczyli się podstaw sztuki filmowej, w tym pisania scenariusza, przygotowania, organizacji i podziału ról na planie, a także obsługi sprzętu potrzebnego do realizacji video.
Zadanie było współfinansowane z budżetu Miasta Słupska w ramach realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień.
- Grupa przeszła cały proces tworzenia kampanii społecznej. Określiła problem, z którym miała się zmierzyć, cel kampanii, insight, a także uszczegółowiła grupę docelową i opracowała hasła oraz tzw. call to action – wezwanie do działania. Na podstawie przygotowanej kampanii społecznej, za pomocą autorskiej metody prowadzącego, zostały stworzone scenariusze. Ostatecznie w drodze eliminacji wybraliśmy jeden z nich, który dopracowaliśmy. Przygotowaliśmy również harmonogram prac, podział ról, wybór lokalizacji, rekwizytów i kostiumów – przekazał Piotr Ziębakowski ze Stowarzyszenia KREOBRAŹNIA. - Plan filmowy przebiegał bardzo sprawnie, w dużej mierze z powodu zgranej ekipy realizującej film, mimo że wykonywaliśmy go w trudnym okresie przedświątecznym. Ostatnie ujęcia kręciliśmy dzień przed Wigilią. Pracowaliśmy dzielnie, ale też po prostu dobrze się bawiliśmy. Co uwieczniliśmy w making of – filmie zza kulis powstawania spotu – dodaje.
Zdaniem Stowarzyszenia, twórcy spotu społecznego mogą być dumni z ostatecznego efektu swojej pracy. Wszyscy byli bardzo zaangażowani w pracę, kreatywni, ale też życzliwi i pomocni dla siebie nawzajem.
- Stworzyli film, który w przewrotny sposób pokazuje, że uzależnienia lubią chodzić w parze. Mimo chwil złudnej przyjemności, to jednak nadal toksyczna relacja, która prowadzi w złą stronę. Bardzo pozytywnie zaskoczyło nas zainteresowanie projektem. W niecałą dobę zakończyliśmy etap rekrutacji, przyjmując kilka osób ponadprogramowo. M.in. zdobywające coraz większą popularność materiały video na You Tube, czy portalach społecznościowych spowodowały, że coraz więcej młodzieży chce posiadać umiejętność realizacji filmów – podkreśla Piotr Ziębakowski.
Wielu z uczestników projektów KREOBRAŹNI realizuje swoją pasję na co dzień. Często dzielą się efektami swoich filmowych działań. Stanowi to dodatkową mobilizację do dalszej pracy w obszarze edukowania i inspirowania mieszkańców Słupska, w tym przede wszystkim młodzieży, do rozwijania pasji, jaką jest film.
- Tych, którzy czekają na kolejne projekty i chcą dołączyć do tej filmowej podróży, zapewniamy, że pracujemy nad tym, by w tym roku pojawiła się niejedna taka możliwość. Proszę obserwujcie nasz fanpage na Facebooku oraz YouTube – dodaje Piotr Ziębakowski.
Spot, który stworzyła słupska młodzież można obejrzeć w serwisie YouTube: https://www.youtube.com/@kreobraznia7359
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?