Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Słupskie Centrum Obsługi Płatności wypłaciło już miliardy złotych. To jedyne takie miejsce w Polsce

Wojciech Lesner
Wojciech Lesner
Centrum Obsługi Płatności (COP) powstało w 2020 roku w słupskim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Centrum Obsługi Płatności (COP) powstało w 2020 roku w słupskim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Krzysztof Piotrkowski
Wypłaty dla polskich rodzin w ramach bonu turystycznego, 500 plus, 300 plus czy rodzinnego kapitału opiekuńczego realizuje Centrum Obsługi Płatności. Jedyne takie miejsce w Polsce znajduje się właśnie w Słupsku.

Centrum Obsługi Płatności (COP) powstało w 2020 roku w słupskim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W jego skład wchodzi dziewięciu wykwalifikowanych specjalistów. Pracownicy COP zrealizowali już ponad 42,3 mln przelewów na kwotę 35,2 miliardów złotych.

- Początkowo głównym zadaniem COP była obsługa płatności w ramach programu Polski Bon Turystyczny. W tym czasie pracownicy ze Słupska wysłali do podmiotów turystycznych prawie 795 tys. przelewów na łączną kwotę ponad 2,9 mld zł. Informowali również telefonicznie podmioty turystyczne o zablokowaniu rachunku bankowego i zapewniali pomoc oraz wsparcie w zakresie aktualizacji rachunku, żeby szybko dotarł przelew za zrealizowane płatności – mówi Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego.

W 2021 roku zakres zadań Centrum znacznie poszerzono. Od teraz miało realizować także płatności na wyprawki szkolne z programu „Dobry start” oraz odpowiadać za wypłaty z programów 500 plus czy rodzinnego kapitału opiekuńczego. COP zaczął zajmować się również obsługą dofinansowań do żłobków, jak i świadczeniami na rzecz rodzin uchodźców z Ukrainy.

- Sytuacja związana z pandemią COVID 19 pozytywnie zweryfikowała funkcjonowanie COP, zarówno pod kątem organizacji pracy, efektywność, jak i płynność realizacji zadań – zaznacza Cieszyński. - Utworzenie COP w Oddziale w Słupsku jest przykładem regionalizacji zadań, który pokazuje, że wykorzystanie wiedzy, umiejętności oraz potencjału pracowników przy bardzo małym nakładzie może sprawdzić się doskonale. Zastosowane rozwiązania organizacyjne, zarządzanie ryzykiem i nadzór nad organizacją procesu to przykład dobrych praktyk, które wyznaczają wysokie standardy działania - podkreśla.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza