Centrum Obsługi Płatności (COP) powstało w 2020 roku w słupskim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W jego skład wchodzi dziewięciu wykwalifikowanych specjalistów. Pracownicy COP zrealizowali już ponad 42,3 mln przelewów na kwotę 35,2 miliardów złotych.
- Początkowo głównym zadaniem COP była obsługa płatności w ramach programu Polski Bon Turystyczny. W tym czasie pracownicy ze Słupska wysłali do podmiotów turystycznych prawie 795 tys. przelewów na łączną kwotę ponad 2,9 mld zł. Informowali również telefonicznie podmioty turystyczne o zablokowaniu rachunku bankowego i zapewniali pomoc oraz wsparcie w zakresie aktualizacji rachunku, żeby szybko dotarł przelew za zrealizowane płatności – mówi Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego.
W 2021 roku zakres zadań Centrum znacznie poszerzono. Od teraz miało realizować także płatności na wyprawki szkolne z programu „Dobry start” oraz odpowiadać za wypłaty z programów 500 plus czy rodzinnego kapitału opiekuńczego. COP zaczął zajmować się również obsługą dofinansowań do żłobków, jak i świadczeniami na rzecz rodzin uchodźców z Ukrainy.
- Sytuacja związana z pandemią COVID 19 pozytywnie zweryfikowała funkcjonowanie COP, zarówno pod kątem organizacji pracy, efektywność, jak i płynność realizacji zadań – zaznacza Cieszyński. - Utworzenie COP w Oddziale w Słupsku jest przykładem regionalizacji zadań, który pokazuje, że wykorzystanie wiedzy, umiejętności oraz potencjału pracowników przy bardzo małym nakładzie może sprawdzić się doskonale. Zastosowane rozwiązania organizacyjne, zarządzanie ryzykiem i nadzór nad organizacją procesu to przykład dobrych praktyk, które wyznaczają wysokie standardy działania - podkreśla.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?