Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics (grupa posiada prawie wszystkie udziały w Porcie Handlowym Świnioujście) przyznaje, że rynek przeładunku kontenerów jest bardzo konkurencyjny ale też niezwykle atrakcyjny.
- Napędza koniunkturę w porcie - dodał prezes.
Marek Kowalewski, prezes PHŚ zwrócił uwagę, że uruchomiony właśnie terminal kontenerowy stanowi pierwszy etap inwestycji.
- Jesteśmy w połowie drogi. Docelowo myślimy o dwóch stanowiskach kontenerowych przy nabrzeżu Hutników w Świnoujściu - dodał. - Zamierzamy zasypać Basen Trymerski i przedłużyć nabrzeże.
Koszt pierwszego etapu to przede wszystkim kilkanaście milionów złotych wydanych na zakup suwnicy do rozładunku i załadunku kontenerów. Stanowi filar terminalu przy nabrzeżu Hutników. Została sprowadzona z Hamburga. Wyprodukowana w 1992 roku przeszła modernizację.
- Transport suwnicy wodą kosztował 2 mln zł - poinformował prezes Chajderowski. - Sam byłem zaskoczony takim kosztem.
Już w przyszłym roku Port handlowy Świnoujście zamierza przeładować 7 tys. kontenerów. Maksymalnie przy jednym stanowisku będzie mógł zwiększyć rozładunek do 100 tys. kontenerów. Po rozbudowie terminalu i zbudowaniu drugiego stanowiska wielkość przeładunków ma osiągnąć poziom 200 tys. kontenerów rocznie.
Ryszard Warzocha, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zapewnił, że będzie wspierał PHŚ, który staje się portem uniwersalnym a teraz zaistniał na mapie kontenerowych.
- Zapewniam, że wesprzemy port jeśli chodzi o likwidację wspomnianego Basenu Trymerskiego i wydłużenia nabrzeża hutników - powiedział Warzocha.
Prezes nie widzi zagrożeń dla szczecińskiej spółki DB Port, zajmującej się przeładunkiem kontenerów. W Świnoujściu mogą być rozładowywane większe statki.
- Poza tym konkurencja na rynku jest bardzo pożądana, zmusza przedsiębiorców do wysiłku - podkreślił prezes ZMPSiŚ.
- OT logistics
- OT Logostics jest jedną z największych firm transportowo-spedycyjno-logistycznych w naszej części Europy. Notowana na warszawskiej giełdzie.
- Historia spółki (pierwotna nazwa Odratrans S.A.) sięga roku 1946. Silna pozycja rynkowa budowana przez kilkadziesiąt lat, pozwoliła na początku XXI wieku na konsolidację branży i przekształcenie lokalnej firmy transportowej w globalnego gracza na rynku transportu, logistyki i spedycji. Firma dziś z powodzeniem działa w sektorach: stalowym, energetycznym czy wydobywczym.
- OT Logistics S.A. inwestowała w rozwój oraz inwestycje logistyczno - portowe. W 2012 r. spółka kupując kolejne udziały w Porcie Handlowym Świnoujście, stała się jego głównym udziałowcem.
- Dynamikę rozwoju obrazują znakomite wyniki finansowe. Od kilku lat OT Logistics notuje znaczny wzrost przychodów. W 2010 wyniosły one 408,5 mln zł w 2011 r. 442,2 mln zł a w roku ubiegłym osiągnęły rekordowy poziom 466,8 mln zł.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?