Dzięki nowej inwestycji przeładunki z 750 tys. rocznie wzrosną do miliona ton. Wczoraj wbito pierwszy symboliczny pal. Obiekt posadowiony będzie na 800 takich palach.
- Takiej inwestycji nie było na tym półwyspie od 70 lat, ważna jest dla Ewy, regionu Pomorza i basenu Bałtyckiego - powiedział Pierre Pages, prezes Elewatora Ewa, inwestora i jednocześnie członek zarządu Glencore Polska, głównego udziałowca. Budowa magazynu pochłonie 20 mln zł. Finansowanie z własnych funduszy zapewnia Glencore. Obiekt ma być gotowy do czerwca przyszłego roku.
Inwestorzy, udziałowcy i przedstawiciele portu podpisali się pod aktem rozpoczęcia budowy, który umieszczono w metalowej tulei i wbetonowano na głębokości 17 metrów, w pierwszym wbitym palu.
W kryzysie opłaca się budować
Władysław Lisewski, wieceprezes Portów Morskich Szczecin Świnoujście zauważył, iż w okresie kryzysu tego typu obiekty można zbudować taniej i szybciej.
Pojemność magazynu wyniesie 40 tys ton. Obiekt na Nabrzeżu Słowackim szczecińskiego portu będzie miał 135 m długości, 50 m szerokości i 27 m wysokości. Żelbetonowa konstrukcja posadowiona zostanie na 800 palach. Dźwig chwytakowy najnowszej generacji pozwoli przeładowywać 7 tys. ton na dobę. Magazyn będzie posiadał 3 stanowiska wyposażone w specjalne wagi do załadunku samochodów.
- Obecnie eksploatowany elewator mieści 55 tys. ton, roczne przeładunki osiągają poziom ok. 750 tys ton - informuje Danuta Niedźwiecka, wiceprezes Elewatora Ewa. - Po wybudowaniu nowego magazynu przeładunki zwiększą się do miliona ton.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?