Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Intrall Rus chce wybudować fabrykę aut

Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34 Fot. Intrall
w Lublinie rosyjskiemu inwestorowi sie nie udało.
w Lublinie rosyjskiemu inwestorowi sie nie udało.
Jeszcze w tym miesiącu marszałek zachodniopomorski, prezydent Szczecina i przedstawiciele Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych chcą podpisać umowę z rosyjskim Intrall Rus.

Intral Rus zamierza wybudować w Polsce ośrodek badawczo-rozwojowy z biurem konstrukcyjnym. Mają w nim powstawać prototypy samochodów dostawczych.

- Wiążemy z tym projektem duże nadzieje - nie ukrywał marszałek województwa Olgierd Geblewicz. - Umowa z rosyjskim inwestorem i przedstawicielami PAIiIZ miała być podpisana podczas wizyty prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa. Szkoda, że do tego nie doszło i sprawa się odwleka z powodu okresu świąt u nas, potem u Rosjan.

Miasto bardzo zainteresowane

 Aleksander Buwelski, wiceprezydent Szczecina przyznał, że rozmowy z rosyjskim inwestorem miasto toczy od dłuższego czasu. Zapewnia, że Szczecin ma wiele atutów, na których Rosjanom bardzo zależy, chociażby port, bliskość Niemiec.

Pamiętajmy, że działa już w Szczecinie specjalna (pod)strefa ekonomiczna Euro-Parku Mielec, w obszarze której można inwestować korzystając z podatkowych profitów. Ale są też tereny postoczniowe do wykorzystania.

 - Przedstawiciele firmy Intrall byli w Szczecinie i oglądali m.in. tereny stoczniowe - informował w rozmowie z "Głosem" wiceprezydent.

Atuty Szczecina

Nie ukrywał, że władzom miasta zależy, by ta inwestycja został ulokowana właśnie w grodzie Gryfa. To nie tylko przypływ kapitału do naszego regionu, przede wszystkim powstaną miejsca pracy. mowa jest o zatrudnieniu nawet do tysiąca osób.

Ale włodarze Szczecina nie przesądzają o lokalizacji. To, czy Intrall zdecydowałby się na wykorzystanie terenów po zlikwidowanej stoczni, czy też wybrałby tereny podstrefy albo inne - jest sprawą wtórna.

 - Najważniejsze, by inwestor w naszym mieście chciał tworzyć swój biznes.

Marszałek zachodniopomorski zapewniał wczoraj, że w najbliższym tygodniu planuje spotkanie z przedstawicielami Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Jest o co walczyć 

- Wiem, że TF Silesia przygotowuje plan zagospodarowania kupionych terenów po zlikwidowanej stoczni - dodał. - To w końcu był zakup biznesowy, więc właścicielowi powinno zależeć na inwestorach, którzy są zainteresowani Szczecinem.

 A jest o co walczyć. Intrall dysponuje bowiem kapitałem. Zamierza zainwestować sporo pieniędzy. Trudno w tej chwili szacować, ile. W każdym razie firma Bridgestone budując pod Stargardem fabrykę dla 700 osób zainwestowała ok. 200 mln euro.

 W Lublinie się nie udało

Intrall Rus miał już swój inwestycyjny epizod w Polsce. Nabył od upadłego Daewoo Motor Poland fabrykę samochodów w Lublinie. Zamierzał produkować tam właśnie samochody dostawcze. Przed trzeba laty spółka upadła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza