Intral Rus zamierza wybudować w Polsce ośrodek badawczo-rozwojowy z biurem konstrukcyjnym. Mają w nim powstawać prototypy samochodów dostawczych.
- Wiążemy z tym projektem duże nadzieje - nie ukrywał marszałek województwa Olgierd Geblewicz. - Umowa z rosyjskim inwestorem i przedstawicielami PAIiIZ miała być podpisana podczas wizyty prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa. Szkoda, że do tego nie doszło i sprawa się odwleka z powodu okresu świąt u nas, potem u Rosjan.
Miasto bardzo zainteresowane
Aleksander Buwelski, wiceprezydent Szczecina przyznał, że rozmowy z rosyjskim inwestorem miasto toczy od dłuższego czasu. Zapewnia, że Szczecin ma wiele atutów, na których Rosjanom bardzo zależy, chociażby port, bliskość Niemiec.
Pamiętajmy, że działa już w Szczecinie specjalna (pod)strefa ekonomiczna Euro-Parku Mielec, w obszarze której można inwestować korzystając z podatkowych profitów. Ale są też tereny postoczniowe do wykorzystania.
- Przedstawiciele firmy Intrall byli w Szczecinie i oglądali m.in. tereny stoczniowe - informował w rozmowie z "Głosem" wiceprezydent.
Atuty Szczecina
Nie ukrywał, że władzom miasta zależy, by ta inwestycja został ulokowana właśnie w grodzie Gryfa. To nie tylko przypływ kapitału do naszego regionu, przede wszystkim powstaną miejsca pracy. mowa jest o zatrudnieniu nawet do tysiąca osób.
Ale włodarze Szczecina nie przesądzają o lokalizacji. To, czy Intrall zdecydowałby się na wykorzystanie terenów po zlikwidowanej stoczni, czy też wybrałby tereny podstrefy albo inne - jest sprawą wtórna.
- Najważniejsze, by inwestor w naszym mieście chciał tworzyć swój biznes.
Marszałek zachodniopomorski zapewniał wczoraj, że w najbliższym tygodniu planuje spotkanie z przedstawicielami Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Jest o co walczyć
- Wiem, że TF Silesia przygotowuje plan zagospodarowania kupionych terenów po zlikwidowanej stoczni - dodał. - To w końcu był zakup biznesowy, więc właścicielowi powinno zależeć na inwestorach, którzy są zainteresowani Szczecinem.
A jest o co walczyć. Intrall dysponuje bowiem kapitałem. Zamierza zainwestować sporo pieniędzy. Trudno w tej chwili szacować, ile. W każdym razie firma Bridgestone budując pod Stargardem fabrykę dla 700 osób zainwestowała ok. 200 mln euro.
W Lublinie się nie udało
Intrall Rus miał już swój inwestycyjny epizod w Polsce. Nabył od upadłego Daewoo Motor Poland fabrykę samochodów w Lublinie. Zamierzał produkować tam właśnie samochody dostawcze. Przed trzeba laty spółka upadła.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?