Kontenerowiec został wybudowany przez SSN. Ale niemiecki armator, który go zamówił - zrezygnował. Jednostkę odkupiła jedna ze spółek należących do Agencji Rozwoju Przemysłu. Ogłosiła przetarg na wykończenie statku, który wygrała właśnie Gryfia.
Z pewnością przy pracach wykończeniowych znajdzie zatrudnienie wielu byłych stoczniowców. W Stoczni Szczecińskiej Nowa przy pracach wykończeniowych na tego typu jednostkach w cyklu dobowym pracowało 300-400 osób, a w sumie ponad 1000.
Kontenerowiec należy do serii największych budowanych w Stoczni Szczecińskiej Nowa. Ma nośność prawie 42 tys. ton, długość 220 m i może zabierać 3100 kontenerów. Takie same, m.in. Fesco Diomid, budowane były w Szczeci nie dla rosyjskiego armatora FESCO.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?