Prezentację nowych znaków graficznych poprzedziły miesiące przygotowań – odbyły się niezliczone spotkania i konsultacje z władzami i pracownikami uczelni, a do całego procesu zaangażowano również studentów, którym rozesłano ankiety.
- Mieliśmy bardzo solidne podstawy, do tego żeby ten nowy branding, tę nową identyfikację wizualną przygotować. Branding jest procesem, który jest nieustanny. Oprócz tego, że mamy dziś materiał do pokazania, to wciąż nad nim pracujemy. Pracujemy też nad założeniami strategicznymi, które będą kluczowe przy całej komunikacji uczelni. Bo komunikacja to nie tylko logo i obrazki, tylko wszystko co się wiąże z emocjami, wartościami, językiem, wieloma składowymi. Chcemy, żeby wszyscy czuli się dobrze z tym, co Uniwersytet będzie sobą reprezentował przez następne lata – mówiła podczas prezentacji Izabela Bojanowska-Guz z Rio Creativo.
Grafika widoczna w nowym logo odwołuje się do wieży głównego budynku Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku zlokalizowanego przy ul. Bohaterów Westerplatte. Wieża kojarzyć ma się jednak nie tylko z samym obiektem, ale również ze wzrastającymi aspiracjami uczelni.
- Każdy ten symbol może interpretować po swojemu. Mamy strzałki symbolizujące pewnego rodzaju progres, wzrost i aspiracje plus odniesienie do wieży głównego budynku – mówił Marek Guziński z Rio Creativo.
Oprócz logo, słupskie studio odświeżyło także znak uroczysty uczelni (pełniący rolę herbu i pieczęci) modyfikując nieznacznie gryfa znajdującego się w symbolu. Tym sposobem, jak i też jedynie nieznaczną zmianą czcionki w logo, chciano zachować ciągłość i nie odcinać się zupełnie od poprzedniej identyfikacji wizualnej, którą również przygotowało Rio Creativo.
Firma zaprezentowała także przykładowe wizualnie spójne grafiki, które pokazują w jak prosty sposób wykorzystać można nową identyfikację. Swoimi oryginalnymi znakami poszczycić się będzie mógł również każdy z instytutów uczelni – te jednak nadal konsultowane są z pracownikami i studentami.
- Każda z tych jednostek może budować swoją markę, swoją reputację, jednocześnie budując markę Uniwersytetu – podkreślał Marek Guziński.
Studentom zaproszonym na prezentację najbardziej spodobały się materiały opierające się na trzecim rodzaju symbolu, który również używany będzie przez uczelnię, ale już w tej mniej oficjalnej komunikacji. Rio Creativo przygotowało bowiem proste logo "UP" inspirowane amerykańskimi koledżami. Będzie ono widoczne na bluzach, czapkach, a używane na przykład przy zapowiedziach studenckich imprez.
Nowe logo i pieczęć już funkcjonują. Znaki poszczególnych instytutów mają być gotowe jeszcze przed rozpoczęciem kolejnego roku akademickiego.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?