Z prośbą o interwencje zwrócił się do nas pan Szymon ze Słupska.
- W połowie maja miałem zlecone pilne badanie urografii. Niestety, okazało się, że urządzenie od jakiegoś czasu jest niesprawne, o czym ani lekarz zlecający badanie, a tym bardziej personel nie wiedzieli! - pisze mężczyzna. - Minęły trzy tygodnie, a ja zgłosiłem się ponownie do szpitala ze skierowaniem, aby zrobić to badanie. Trzy dni wcześniej pobrano mi krew w związku z tym badaniem, natomiast w dniu badania okazało się, że urządzenie jest nadal niesprawne - opisuje nasz Czytelnik.
- W tej sytuacji dochodzę do wniosku, że albo ordynator nie panuje nad sytuacją i jego podwładni zlecają wykonanie badań, których szpital nie jest w stanie wykonać, albo traktują swych pacjentów jako zło konieczne, nie informując ich o niemożności wykonania badań. Podejrzewam jednak, że i jedno i drugie - nie ukrywa złości pan Szymon.Sprawa musiała być pilna, skoro słupszczanin miał zrobić badanie urograficzne w trybie pilnym. Pacjenta przygotowano, pobrano krew, ale w ostatniej chwili okazało się, że badanie się nie odbędzie, ponieważ... zepsuł się sprzęt. Od tego czasu minął miesiąc.
Co na to szpital?
O wyjaśnienie sytuacji - 10 czerwca - poprosiliśmy Marcina Prusaka, rzecznika prasowego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistcznego w Słupsku. Odpowiedź otrzymaliśmy 23 czerwca.
- Aparat Axiom Luminos dRF jest jedynym aparatem z funkcją skopii, na którym można w Szpitalu wykonywać badania typu urografia - pisze rzecznik. - Rzeczy powtarzalne, typu przeglądy serwisowe, testy aparatów wykonywane są zawsze tak, aby nie utrudniać pacjentom dostępu do urządzenia, natomiast awarie aparatów są niemożliwe do przewidzenia i zaplanowania - wyjasnia Marcin Prusak. - Obecnie na urografię oczekuje dwóch pacjentów – dwóch kierowanych z poradni chirurgii ogólnej-urologia. Skierowania zostały wystawione 28 maja. Ze względu na konieczność wykonania badania kreatyniny przed urografią, które jest konieczne do podania kontrastu, pacjenci zostali umówieni na badanie w dogodnym dla siebie terminie – 4 czerwca2020. Niestety, 31 maja około godziny 23.40 doszło do awarii urządzenia – zgłoszono to do działu aparatury medycznej. 2 czerwca inżynier serwisu firmy Siemens zdiagnozował awarię – aparat niesprawny, konieczna była wymiana komputera. Awaria urządzenia wczoraj została usunięta, więc pracownicy rejestracji skontaktują się telefonicznie z pacjentami oczekującymi na badania, aby poinformować ich o nowych terminach badań - wyjaśnia rzecznik i dodaje:
Przepraszamy pacjenta za niedogodności, ale nie możemy przewidzieć nagłych awarii sprzętu
Marcin Prusak
Rzecznik Praw Pacjenta
Na skargo pacjentów czeka Rzecznik praw Pacjenta
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590 (czynna pn. - pt. w godz. 8- 18.)
Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?