Urografia na cito! Minął miesiąc, a badania nie ma, bo... zepsuł się sprzęt

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Sprawa musiała być pilna, skoro słupszczanin miał zrobić badanie urograficzne szpitalu w Słupsku w trybie pilnym. Pacjenta przygotowano, pobrano krew, ale w ostatniej chwili okazało się, że badanie się nie odbędzie, ponieważ... zepsuł się sprzęt. Od tego czasu minął miesiąc.

Z prośbą o interwencje zwrócił się do nas pan Szymon ze Słupska.

- W połowie maja miałem zlecone pilne badanie urografii. Niestety, okazało się, że urządzenie od jakiegoś czasu jest niesprawne, o czym ani lekarz zlecający badanie, a tym bardziej personel nie wiedzieli! - pisze mężczyzna. - Minęły trzy tygodnie, a ja zgłosiłem się ponownie do szpitala ze skierowaniem, aby zrobić to badanie. Trzy dni wcześniej pobrano mi krew w związku z tym badaniem, natomiast w dniu badania okazało się, że urządzenie jest nadal niesprawne - opisuje nasz Czytelnik.

- W tej sytuacji dochodzę do wniosku, że albo ordynator nie panuje nad sytuacją i jego podwładni zlecają wykonanie badań, których szpital nie jest w stanie wykonać, albo traktują swych pacjentów jako zło konieczne, nie informując ich o niemożności wykonania badań. Podejrzewam jednak, że i jedno i drugie - nie ukrywa złości pan Szymon.Sprawa musiała być pilna, skoro słupszczanin miał zrobić badanie urograficzne w trybie pilnym. Pacjenta przygotowano, pobrano krew, ale w ostatniej chwili okazało się, że badanie się nie odbędzie, ponieważ... zepsuł się sprzęt. Od tego czasu minął miesiąc.

Co na to szpital?

O wyjaśnienie sytuacji - 10 czerwca - poprosiliśmy Marcina Prusaka, rzecznika prasowego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistcznego w Słupsku. Odpowiedź otrzymaliśmy 23 czerwca.

- Aparat Axiom Luminos dRF jest jedynym aparatem z funkcją skopii, na którym można w Szpitalu wykonywać badania typu urografia - pisze rzecznik. - Rzeczy powtarzalne, typu przeglądy serwisowe, testy aparatów wykonywane są zawsze tak, aby nie utrudniać pacjentom dostępu do urządzenia, natomiast awarie aparatów są niemożliwe do przewidzenia i zaplanowania - wyjasnia Marcin Prusak. - Obecnie na urografię oczekuje dwóch pacjentów – dwóch kierowanych z poradni chirurgii ogólnej-urologia. Skierowania zostały wystawione 28 maja. Ze względu na konieczność wykonania badania kreatyniny przed urografią, które jest konieczne do podania kontrastu, pacjenci zostali umówieni na badanie w dogodnym dla siebie terminie – 4 czerwca2020. Niestety, 31 maja około godziny 23.40 doszło do awarii urządzenia – zgłoszono to do działu aparatury medycznej. 2 czerwca inżynier serwisu firmy Siemens zdiagnozował awarię – aparat niesprawny, konieczna była wymiana komputera. Awaria urządzenia wczoraj została usunięta, więc pracownicy rejestracji skontaktują się telefonicznie z pacjentami oczekującymi na badania, aby poinformować ich o nowych terminach badań - wyjaśnia rzecznik i dodaje:

Przepraszamy pacjenta za niedogodności, ale nie możemy przewidzieć nagłych awarii sprzętu
Marcin Prusak

Rzecznik Praw Pacjenta

Na skargo pacjentów czeka Rzecznik praw Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590 (czynna pn. - pt. w godz. 8- 18.)

Jak zapobiec odwodnieniu?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3