Od wybuchu pandemii minęło już wiele miesięcy i obecnie obserwujemy kolejny wzrost zakażeń na całym świecie. Pomimo powagi sytuacji nadal wiele osób nie chce i nie planuje się zaszczepić, to z kolei utrudnia zażegnanie bieżącego kryzysu. Metod na popularyzację szczepień przeciwko COVID-19 było już wiele, w niektórych przypadkach były to „groźby” konsekwencji prawnych. Najczęściej jedna polityka proszczepienna oparta jest na zachętach, jak loteria szczepionkowa oraz intensywnych akcjach społecznych. Tym razem w ciekawą aktywność promującą szczepienia zaangażował się jeden z producentów szczepionek – Pfizer. Firma skierowała się bezpośrednio do społeczności graczy poprzez GTA.
Szczepienia w GTA – Brazylia
Puki co, akcja popularyzacji szczepień za pośrednictwem GTA została rozpoczęta w Brazylii, a jako nośnik informacji wykorzystano jeden z trybów gry Grand Theft Auto od Rockstar Games. Chodzi mianowicie o stworzoną przez samych użytkowników wersję gry - Grand Theft Auto RolePlay (GTA RP). Zrzesza ona graczy preferujących tzw. role playing, czyli większą immersję z produkcją, dzięki „wcielaniu się” w swoje postacie i personalnemu odgrywaniu ról.
Firma Pfizer postanowiła wykorzystać zamiłowanie graczy do wczuwania się w swoje postacie w GTA Online. Od teraz, użytkownicy GTA RP na najpopularniejszym w Ameryce Łacińskiej serwerze trybu – Cidade Alta, mogą w grze zaszczepić swoje wirtualne postacie przeciw COVID-19 za pośrednictwem wirtualnego punktu Pfizer. Przeznaczono do tego nawet dodatkową, specjalną misję, a w jej ramach wśród graczy popularność zyskuje trend publikowania w mediach społecznościowych zlepku zdjęć z własnego szczepienia realnego i wirtualnego swojej postaci z hasztagiem #InGameVaccine.
Bez względu na przekonania trzeba przyznać, że to wyjątkowo ciekawa i zabawna forma kampanii społecznej. Ciekawe, czy Rockstar postanowi uwzględnić ją w pełnoprawnym GTA Online.