Wczoraj po raz kolejny spotkał się tzw. zespół koordynujący działania zwiazane z Euro 2012 i pobytem w Kołobrzegu reprezentacji Danii oraz jej kibiców. Było to pierwsze spotkanie, w którym uczestniczyli dziennikarze.
W czerwcu, kiedy rozpocznie się turniej, do Kołobrzegu może przyjechać od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy fanów i to nie tylko duńskiej reprezentacji, ale również tradycyjnie wypoczywających tu turystów polskich i niemieckich. Przygotowaniem oferty promującej Kołobrzeg na czas Euro ma zająć sie wybrana przez miasto agencja reklamowa.
- Trwają rozmowy z dwiema agencjami, z przedstawicielami obu spotkamy się w przyszłym tygodniu - mówiła Marta Ostapiec, dyrektor Centrum Promocji i Informacji Turystycznej. - Mamy niestety skromny budżet (około pół miliona złotych - dop. red.) i musimy jak najlepiej go wydatkować - dodała.
Na spotkaniu dowiedzieliśmy się, że w połowie marca we współpracy z urzędem marszałkowskim ma powstać strona internetowa w języku polskim, angielskim, niemieckim i duńskim promująca Kołobrzeg w kontekście Euro. Jej zakładka znajdzie się na miejskich stronach.
Prawdopodobnie też w mieście powstanie jedna strefa kibica przy ul. Śliwińskiego.
- To miejsce przy stadionie, z odpowiednią powierzchnią, dobrym dojazdem. Druga z możliwych lokalizacji, Skwer Pionierów, wydaje się mniej prawdopodobny - powiedział nam Michał Kujaczyński, rzecznik prezydenta Kołobrzegu i członek zespołu koordynującego przygotowania.
Możliwe, że na telebimach w strefie będą relacje z meczów w duńskim języku. Takie rozwiązanie zaproponowała dyrektor operacyjny hotelu New Skanpol Jolanta Hołubiec.
Władze zamierzają większy nacisk położyć na promocję na rynku duńskim.
- W marcu dwukrotnie wyjedziemy na targi turystyczne do Danii. Będziemy tam prezentować nasza ofertę w języku duńskim - mówiła dyrektor Ostapiec. W tym samym miesiącu Marine Hotel zamierza zaprosić duńskich dziennikarzy na wizytę studyjną do Kołobrzegu.
Jednym z pomysłów na promocję było również zorganizowanie dni otwartych w ambasadzie polskiej w Kopenhadze. - To nie kosztowałoby wiele, a mogłoby przynieść dużo korzyści - zauważył Jerzy Mikołajewski, przedsiębiorca z branży reklamowo - handlowej.
Więcej konkretów przyniosą kolejne dni. W przyszły poniedziałek zastępca prezydenta ds. społecznych i szef zespołu koordynującego przygotowania do turnieju w Kołobrzegu Jerzy Wolski wybiera się do Warszawy. Będzie prowadzić tam rozmowy z jednym ze sponsorów turnieju, duńską firmą i przedstawicielami Polskiej Organizacji Turystycznej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?