Wczoraj w Zespole Szkół Mechanicznych i Logistycznych zainaugurowano realizację projektu "Matematyczna reanimacja".
Projekt realizowany przy współudziale Wyższej Hanzeatyckiej Szkoły Zarządzania w Słupsku został dofinansowany jako jeden z 61 w kraju przez Fundację mBanku. W województwie pomorskim słupski mechanik jest jedyną szkołą ponadgimnazjalną, która uzyskała taki grant.
Myślą przewodnią projektu "Matematyczna reanimacja" jest zwiększenie pozytywnego nastawienia i zainteresowania matematyką wśród uczniów mechanika. Głównym założeniem programu jest stworzenie uczniowskich grup matematycznego wsparcia, jako innowacyjnego sposobu nauczania wykorzystującego potencjał tkwiący w uczniach zdolnych.
- Chcemy, by uczniowie lepsi potrafili dzielić się swoją wiedzą z tymi słabszymi, a ci drudzy, by nauczyli się uczenia się matematyki - mówi Barbara Zakrzewska, dyrektor mechanika. - Zależy nam na tym, by podnosić wyniki egzaminów zewnętrznych i pomóc naszym uczniom w realizowaniu podstawy programowej. To ma szansę się udać dzięki projektowi, który współtworzymy razem z Wyższą Hanzeatycką Szkołą Zarządzania.
Właśnie WHSZ będzie prowadziła dla uczniów słupskiego mechanika szkolenia z efektywnego zarządzania czasem i efektywnych technik uczenia się. - Po tych zajęciach odbędzie się cykl warsztatów dla uczniów mechanika - mówi Agata Sochaczewska, koordynator programu ze strony WHSZ. - Będą to zajęcia dla uczniów słabych prowadzone przez uczniów zdolnych.
- Tak więc uczniowie zdolni będą mogli rozwijać swoje umiejętności i nabywać doświadczeń, a słabsi otrzymają po pierwsze, pomoc, a po drugie, mamy nadzieję, że złapią takiego matematycznego bakcyla - dodaje Monika Szczepłocka, koordynator ze strony mechanika.
Projekt będzie na początku realizowany przez cztery miesiące. W zajęciach z zarządzania czasem i metod uczenia się będzie uczestniczyło 150 uczniów. W tych indywidualnych z matematyki, które poprowadzi czworo zdolnych uczniów - 48 ich kolegów mających problemy z opanowaniem materiału. - Ja już prowadziłam korepetycje dla moich kolegów, więc mam doświadczenie - mówi Monika Baran, jedna z uczennic, która będzie prowadziła lekcje dla kolegów. - My z naszymi rówieśnikami dogadujemy się inaczej niż nauczyciele, więc pewne rzeczy potrafimy chyba wyjaśnić w bardziej przystępny sposób - mówi uczennica mechanika.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?