Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W słupskim ratuszu powstało Centrum Obsługi Mieszkańca

Zbigniew Marecki
Zbigniew Marecki
Dzisiaj w świetle kamer w prezydent Robert Biedroń oficjalnie ogłosił uruchomienie nowoczesnego Centrum Obsługi Mieszkańców.

Nowe COM działa na wysokim parterze magistratu. Jego czerwony wystrój wyraźnie odróżnia go od dawnej informacji, w której zwykle siedzieli dwaj urzędnicy. Teraz w tym miejscu znajduje się usytuowany na czerwonej wykładzinie kącik zabaw dla dzieci.

W pobliżu usytuowano także stół z krzesłami, gdzie spokojnie można wypełnić różne dokumenty, czekając aż wybrany wcześniej z automatu numerek skieruje nas do odpowiedniego urzędnika.

- To jest najnowocześniejsze centrum obsługi mieszkańców w tym regionie kraju. Długo musieliśmy na nie czekać, ale teraz wreszcie oddajemy je mieszkańcom do użytku. Pierwsze opinie zainteresowanych są pozytywne - zapewnia prezydent Biedroń.
COM jest także przystosowany do współpracy z internetem.

- Żeby zarejestrować się w kolejce oczekujących, wcale nie trzeba przychodzić do ratusza. Można to zrobić poprzez internet, wchodząc na miejską stronę - zachwalał nowe rozwiązanie prezydent Biedroń.

Jednocześnie zaprezentował dziennikarzom nową aplikację, przy pomocy której osoby niesłyszące lub niedosłyszące mogą się skontaktować z ratuszem i przy pomocy firmy pośredniczącej , która przez 24 godziny tłumaczy język migowy , uzyskać potrzebną im informację.

- W rezultacie spełniamy dzisiaj najwyższe standardy, jeśli chodzi o obsługę wszystkich mieszkańców. Zarówno tych sprawnych, jak i niepełnosprawnych - mówił prezydent Biedroń.

Z tego względu w skład COM-u wchodzi pokój opieki nad dzieckiem.

Zobacz także: Obsługa osób niesłyszących w COM w ratuszu

W wyniku zebrania różnych praktyk stosowanych w ratuszach na terenie całego kraju teraz już nie trzeba biegać po całym ratuszu, aby załatwić najważniejsze sprawy. Sprzyja temu m.in. to, że w jednym miejscu funkcjonują wydziały, które najczęściej odwiedzają mieszkańcy: Wydział Spraw Obywatelskich, Współpracy z Biznesem oraz Wydział Komunikacji.

- Te wszystkie sprawy można teraz załatwiać w jednym okienku - podkreślał prezydent Biedroń.

Pracownicy COM otrzymali także nowoczesne identyfikatory, które wkrótce będą obowiązywać w całym ratuszu.
Od 1 sierpnia w ratuszu uruchomiono także terminale płatnicze. Dzięki nim część płatności można będzie wykonać przy pomocy kart bankomatowych. Taką możliwość wprowadzono w referatach komunikacyjnych.

Te wszystkie zmiany były możliwe dzięki pomocy różnych firm oraz zaangażowaniu pracowników ratusza, za co publicznie podziękował im prezydent. Koszty jednak nie były duże, bo nie przekroczyły 28 tysięcy złotych.

Przeczytaj także:

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza