Podczas prezentacji będzie można zapoznać się szczegółowo z planowanym nowym przebiegiem trasy miejskiego ringu oraz zakresem rzeczowym inwestycji.
Projekt zakłada przebudowę istniejących odcinków dróg przeznaczonych na nowy przebieg drogi krajowej nr 21 przez Słupsk poprzez kompleksową koncepcję budowy ringu miejskiego - drogi międzydzielnicowej pozwalającej na komunikację lokalną oraz tranzytową z pominięciem centrum miasta.
Zobacz także: Ring miejski w Słupsku miał dostać dofinansowanie. Teraz nic nie wiadomo
Inwestycja podzielona jest na trzy etapy. Zakres prac Etapu I obejmuje: przebudowę istniejącego odcinka ulicy Koszalińskiej (od ul. Szczecińskiej do ul. Grottgera) oraz budowę nowego odcinka ulicy Koszalińskiej od ul. Grottgera do ul. Poznańskiej, budowę wiaduktu nad linią kolejową dla klasy obciążeń A. W efekcie mają powstać: 1,84 km dwujezdniowej drogi, 2 skrzyżowania typu rondo, 62-metrowej długości wiadukt nad torami kolejowymi, kategoria ruchu KR4, nośność jezdni 115 kN/oś.
Etap II ma obejmować przebudowę ul. 11 Listopada i ul. Piłsudskiego oraz budowę nowego odcinka ulicy od ul. Piłsudskiego do ul. Grunwaldzkiej. Efekty: 3,4 km dwujezdniowej drogi, 6 skrzyżowań typu rondo, kategoria ruchu KR4, nośność jezdni 115 kN/oś.
Etap III ma obejmować: przebudowę ul. Braci Staniuków oraz budowę nowego odcinka jedniojezdniowego łączącego ul. Braci Staniuków i ul. Portową, budowę wiaduktu nad linią kolejową dla
klasy obciążeń A. Efekty: 1,5 km drogi, 4 skrzyżowania typu rondo, wiadukt o długości 31,60 m nad torami kolejowymi, kategoria ruchu KR4, nośność jezdni 115 kN/oś.
Zobacz także: Ring miejski w Słupsku. Są pieniądze na jego budowę
Ponadto zakres prac będzie obejmował również m.in.: roboty rozbiórkowe, budowę chodników i ścieżek rowerowych, prace z zakresu odwodnienia, infrastruktury technicznej, oświetlenia, ochrony akustycznej, elementów małej architektury, zagospodarowania terenów zieleni oraz robót wykończeniowych.
W wyniku realizacji zadania ma powstać trasa o wysokich parametrach użytkowych pełniąca ważną rolę w układzie komunikacyjnym miasta oraz regionu. Trasa ta pozwoli na poprawę warunków przejazdu przez miasto w ciągu drogi krajowej nr 21 poprzez wyprowadzenie jej przebiegu ze ścisłego centrum miasta. Ponadto ma nastąpić czytelne wyodrębnienie funkcji użytkowych, technicznych i
eksploatacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym ruchu pieszego i rowerowego. Projekt ma oddziaływać w skali ponadregionalnej i krajowej.
Całkowity koszt realizacji projektu wynosi: 189,27 mln zł, a planowane dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - 160,88 mln zł .
Planowany okres realizacji inwestycji: czerwiec 2013 r. - sierpień 2015 r. termin rozpoczęcia realizacji uzależniony jest od uzyskania dotacji ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?