To już druga edycja programu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. W pierwszej części tego projektu, który obecnie jest realizowany, azbest usuwany jest nieodpłatnie dla mieszkańców z ponad stu dachów.
- Wsparcie z Funduszu wynosi do 75 procent kosztów. Tak jak w pierwszej edycji programu pokrycie 15 procent kosztów zadeklarował starosta bytowski.
Liczymy, że pozostałe 15 procent pokryją gminy, tak jak jest to teraz - mówi Małgorzata Zielonka, naczelnik wydziału ochrony środowiska Starostwa Powiatowego w Bytowie.
Wyjątkiem jest gmina Kołczygłowy, która samodzielnie ubiegała się o wsparcie z Funduszu. Jej mieszkańcy musieli pokryć 20 procent kosztów, bo miejscowe władze nie zdecydowały się na dopłaty z własnego budżetu.
- Mamy informację, że w tej edycji z samodzielnym wnioskiem chce wystąpić gmina Czarna Dąbrówka - oznajmia Zielonka.
Starostwo Powiatowe w Bytowie do 20 lipca przyjmuje deklaracje od chętnych mieszkańców.
- Na podstawie tych deklaracji przygotujemy wniosek do Funduszu. Później mieszkańcy będą musieli dostarczyć wnioski umotywowane - mówi Zielonka.
W tym roku, poza osobami fizycznymi, ze wsparcia mogą skorzystać przedsiębiorcy. WFOŚiGW w Gdańsku rozstrzygnie konkurs na dotacje do 30 września tego roku. Już w październiku rozpoczną się pierwsze prace.
Szacuje się, że w powiecie bytowskim jest ponad 600 tysięcy metrów kwadratowych wyrobów zawierających azbest. Najwięcej azbestowych dachów jest na budynkach dawnych Państwowych Gospodarstw Rolnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?