Bezpieczniej na obwodnicy. GDDKiA chce wydłużyć linie ciągłe

Aleksander Radomski
Podwójna ciągła, taka jak tu przy wjeździe na obwodnicę, pojawi się teraz na wszystkich łukach  na słupskiej obwodnicy.
Podwójna ciągła, taka jak tu przy wjeździe na obwodnicę, pojawi się teraz na wszystkich łukach na słupskiej obwodnicy. Krzysztof Piotrkowski
Zamiast zakazu wyprzedzania, podwójna ciągła. GDDKiA już w maju planuje wprowadzić zmiany, które poprawią bezpieczeństwo.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zabiera się za wiosenne porządki. W ramach zaplanowanego na maj odświeżania znaków poziomych, chce wprowadzić zmiany, które mają przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa na słupskiej obwodnicy. Chodzi o przedłużenie linii ciągłej na kilku fragmentach słupskiej obwodnicy.

- Szczególnie na łukach i w tych miejscach, gdzie może być gorsza widoczność - mówi Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA. - Do takich wniosków doszliśmy po ostatnim objeździe dróg, który miał miejsce jesienią. Nasi specjaliści rozmawiali również ze słupską policją. Na razie czkamy na zatwierdzenie projektu. Zmiany zgodnie z założeniami zostaną wprowadzone do końca przyszłego miesiąca.

Nie brakuje jednak głosów, które do kwestii bezpieczeństwa na obwodnicy podchodzą radykalniej. Mowa o biegłym sądowym Zbigniewie Wiczkowskim i szefie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Słupsku. W swoim raporcie na ten temat z marca tego roku (dokument trafił do GDDKiA) wskazuje na drastyczne, czołowe zderzenia drogowe, w których kilkadziesiąt osób zostało rannych w tym jedna śmiertelnie. Jego zdaniem poważnym problemem jest brak rozdzielonych kierunków jazdy na jednojezdniowych odcinkach obwodnicy. W sumie to 6 km drogi między węzłami, w pobliżu których obwodnica rozszerza się do dwóch pasów w każdą stronę.

- W tej sytuacji podstawowym zadaniem do realizacji przez zarządcę drogi powinno być całkowite odseparowanie od siebie przeciwnych kierunków jazdy poprzez linię podwójną ciągłą - wnioskuje w raporcie Wiczkowski. Zauważa też, że to zmusiłoby kierowców do powstrzymania się od wykonywania manewrów wyprzedzania. Ciągła na całej długości spowolniłaby też ruch i wyeliminowałaby zderzenia czołowe. Nie zmniejszyłaby też radykalnie czasu przejazdu.
Takich zmian GDDKiA wprowadzać jednak nie zamierza. Jak informuje Piotr Michalski, dyrekcja uważa, że nie ma takiej potrzeby. Ciągła na całej długości uniemożliwiłaby wyprzedzanie.
Słupska obwodnica to istniejący odcinek przyszłej drogi ekspresowej numer 6, która ma przeciąć Pomorze do 2020 roku. Na razie opracowywane są koncepcję dla tej najważniejszej inwestycji komunikacyjnej dla regionu.

Dziś obwodnica jest dwujezdniowa tylko w obrębie węzłów. Docelowo ma mieć po dwa pasy na całej długości.Dopiero wówczas kierunki ruchu będą oddzielone barierami.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Powinni zrobic 2 pasy w 1 kierunku zeby nie trzeba bylo wyprzedzac na wariata wtedy sie poprawi bezpieczenstwo. Tak samo jak jest dziura w drodze - latwiej postawic znak ograniczenie predkosci zly stan drogi - bo wtedy nie mozesz sie z nimi sadzic w razie szkody niz zalatac dziure.

G
Gość
W dniu 21.04.2015 o 15:06, Filutek napisał:

Nasi złomiarze załatwią  te słupki i liny w ciągu jednej  doby.  Jedynym wyjściem  jest przeprowadzenie dokładnych badań  przed wydaniem prawa jazdy  celem wyeliminowanie  idiotów za kierownicami  i dożywotnie odbieranie praw jazdy za jazdą "po pijaku"  każdemu bez wyjątku.  Czy to będzie lekarz, ksiądz, minister  cze nawet sam prezydent. 

 

 

tysiace jezdzi po pijanemu,tysiace jezdzi bez prawaka bo zabrali albo nie ma kasy na zrobienie - to tysiace potencjalnych mordercow kary nic nie zmianiaja potrzebne sa rozwiazania inzynieryjne  na drogach / nie radary/ potrzebne jest wychowanie w trzezwosci od dziecinstwa i zdobywanie prawka

w szkole  etapami az do egzaminu na prawko wraz z dyplomem maturalnym  a glownie madre prawo a nie głupie naiwne nastawione na kase bo to co sie dzieje jest lekcewazeniem 

glupiego prawa

F
Filutek
W dniu 21.04.2015 o 09:10, Gość napisał:

Proponuję zastosowanie tam gdzie ma być podwójna linia ciągła, także  słupków z linami, takie rozwiązania są w Szwecji i jest to skuteczne.

Nasi złomiarze załatwią  te słupki i liny w ciągu jednej  doby.  Jedynym wyjściem  jest przeprowadzenie dokładnych badań  przed wydaniem prawa jazdy  celem wyeliminowanie  idiotów za kierownicami  i dożywotnie odbieranie praw jazdy za jazdą "po pijaku"  każdemu bez wyjątku.  Czy to będzie lekarz, ksiądz, minister  cze nawet sam prezydent.
 

G
Gość

GDDKiA-tempe chooje.

G
Gość

Sonda

Czy wydłużenie linii ciągłej poprawi bezpieczeństwo na obwodnicy?

Tak
Nie
Nie mam zdania

 

Do autora. Jaki sens ma ta idiotyczna sonda?

 

 

k
kasia

W celu poprawienia bezpieczeństwa na obwodnicy( i wszystkich drogach) należy zainstalować kierowcom mózgi z pełnym pakietem umiejętności, znajomości przepisów, wyobraźni i zdrowego rozsądku w miejscu, gdzie tych mózgów brakuje. Może UE byłaby w stanie dofinansować instalacje takich pakietow?

o
osiol nad oslami
W dniu 21.04.2015 o 08:39, gościu napisał:

Bezpieczniej będzie jeśli zamkniemy obwodnicę. Wtedy liczba wypadków spadnie do zera.

 

 

Jeśli na obwodnicy (z natury i z założenia bezpieczniejszej) ma być linia ciągła, to dlaczego nie bedzie ciągłej na całej trasie Słupsk-Lębork, albo Lębork-Wejherowo. No za Lęborkiem to juz obowiązkowo ciągła powinna być całą trasę. Wtedy poprawi się bezpieczeństwo. Na pewno. No i slupki jak tu ktoś pisał. Tak, tak.Wtedy będzie na pewno bezpieczniej.

deb***izm.

Tak samo chory jest wyjazd z obwodnicy w kierunku Gdańska. Zwolnienie do 70, za 100m standardowa 90, a za kolejne 100m znowu 70. No bezsensu i totalna głupota. Nie widziałem tam żadnego co zwalnia do 70. Że niby co? Że z 2 na jeden pas wjeżdżamy? Że może uspokojenie ruchu? Ciekawe... W ten sposób to tylko buduje sie pogardę dla znaków.

I na koniec

Dlaczego za granicą przestrzegam ograniczeń? Bo widzę sens ograniczeń. Dlaczego w PL ich nie przestrzegam, bo są stawiane na zasadzie "bo tak", albo "lepiej mniej bo i tak pojadą szybciej", itd.

To samo dotyczy się malowanych linii ciągłych. Niejednokrotnie kończą się w miejscu gdzie nie odważyłbym się nigdy zacząć wyprzedzać, a z drugiej strony często są tam, gdzie można spokojnie wyprzedzać. Dlatego sorki, ale jadę wedlug tego co widzę, a nie jak się komuś wydaje, że powinienem jechać. Lepiej zaufam sobie niż gryzipiórkom ze stępionym mózgiem.

Niestety, ale tego nauczyło mnie życie.

Pozdrawiam,

 

gosciu widac iz myslisz ,analizujesz i wyciagasz wnioski słuszne nasze łurzędaszy łapsolwenty remontowanych łurzelni potrafiom ino stawiac znaki / koszt ok.500zł/szt/- ulice to las kołkow z tablicami  powodujacymi odruchy wymiotne-,malowac linie...ograniczac,zakazywac,nakazywac,karac i trzepac kase za te wynalazki podobnie kursy - zero myslenia - wykuc,zaliczyc i zapomniec siedajac za kierownica.

Efekty widac na cmentarzach - wniosek : przetrzepac nawiedzonych  łurzedasow gnajacych za kasa  ,kodeks drogowy na jednej kartce jak 10 Przykazan Bożych i właczyc myslenie !

G
Gość

Jeśli na obwodnicy (z natury i z założenia bezpieczniejszej) ma być linia ciągła, to dlaczego nie bedzie ciągłej na całej trasie Słupsk-Lębork, albo Lębork-Wejherowo. No za Lęborkiem to juz obowiązkowo ciągła powinna być całą trasę. Wtedy poprawi się bezpieczeństwo. Na pewno. No i slupki jak tu ktoś pisał. Tak, tak.Wtedy będzie na pewno bezpieczniej.

deb***izm.

Tak samo chory jest wyjazd z obwodnicy w kierunku Gdańska. Zwolnienie do 70, za 100m standardowa 90, a za kolejne 100m znowu 70. No bezsensu i totalna głupota. Nie widziałem tam żadnego co zwalnia do 70. Że niby co? Że z 2 na jeden pas wjeżdżamy? Że może uspokojenie ruchu? Ciekawe... W ten sposób to tylko buduje sie pogardę dla znaków.

I na koniec

Dlaczego za granicą przestrzegam ograniczeń? Bo widzę sens ograniczeń. Dlaczego w PL ich nie przestrzegam, bo są stawiane na zasadzie "bo tak", albo "lepiej mniej bo i tak pojadą szybciej", itd.

To samo dotyczy się malowanych linii ciągłych. Niejednokrotnie kończą się w miejscu gdzie nie odważyłbym się nigdy zacząć wyprzedzać, a z drugiej strony często są tam, gdzie można spokojnie wyprzedzać. Dlatego sorki, ale jadę wedlug tego co widzę, a nie jak się komuś wydaje, że powinienem jechać. Lepiej zaufam sobie niż gryzipiórkom ze stępionym mózgiem.

Niestety, ale tego nauczyło mnie życie.

Pozdrawiam,

a
autochton

Czy żaden z tych geniuszy drogowych nie zauważył, że po prostu potrzebne są dwa pasy w obie strony na całej długości? Ludzie jeżdżą nerwowo i czasami gdy nie mogą wyprzedzić w dozwolonym miejscu podejmują głupie decyzje. Sam ostatnio byłem zmuszony jechać 60 km/h przez pół obwodnicy (ze wschodu na zachód). Tak  szybko jechała ciężarówka wyładowana jakimś żelastwem. Trudno się dziwić, kierowca musiał jechać bezpiecznie z takim ładunkiem, ale co mieli zrobić wszyscy jadący za nim? Prawie cały czas (jeżeli nie zdąży się wyprzedzić na początku obwodnicy) jeden pas i linia ciągła.

o
osiol nad oslami
W dniu 21.04.2015 o 09:10, Gość napisał:

Proponuję zastosowanie tam gdzie ma być podwójna linia ciągła, także  słupków z linami, takie rozwiązania są w Szwecji i jest to skuteczne.

 


 


 

  liny powinny byc jak w procy - wpada delikwent i jest automatycznie odrzucany na poczatek obwodnicy i gra zaczyna sie od poczatku,ale polski łurzednik woli postawic kilkanascie znakow

zakazow i ograniczen i...fotoradar

M
Miastowy
W dniu 21.04.2015 o 09:44, Gość napisał:

No to może linia ciągła i jeszcze kolce po tej linii w asfalcie? Nie spowoduje łamania przepisów a wymusi ich przestrzeganie,

 

Zajęcie miejsca za kierownicą nie zwalnia z myślenia. Ponad 90% wypadków powodują osiłki, którzy zamiast mózgu posiadają sieczkę w głowie a nie mózg.

G
Gość
W dniu 21.04.2015 o 09:22, Miastowy napisał:

Zajęcie miejsca za kierownicą w żadnym przypadku nie powinno zwalniać od myślenia. Wymalowanie lini ciągłej na całej długości obwodnicy to poroniony pomysł, który w znaczący sposób powodowałby spowolnienie ruchu. To także powodowałoby łamanie przepisów ruchu drogowego, ponieważ ,gdyby kierowca widział możliwość wyprzedzenia to i tak nie zważał by na linię ciągłą i wykonywał by ten manewr. Tam gdzie jest możliwość wykonania lini przerywanej to tak powinno się czynić aby upłynniać ruch.

 

 

No to może linia ciągła i jeszcze kolce po tej linii w asfalcie? Nie spowoduje łamania przepisów a wymusi ich przestrzeganie,

M
Miastowy

Zajęcie miejsca za kierownicą w żadnym przypadku nie powinno zwalniać od myślenia. Wymalowanie lini ciągłej na całej długości obwodnicy to poroniony pomysł, który w znaczący sposób powodowałby spowolnienie ruchu. To także powodowałoby łamanie przepisów ruchu drogowego, ponieważ ,gdyby kierowca widział możliwość wyprzedzenia to i tak nie zważał by na linię ciągłą i wykonywał by ten manewr. Tam gdzie jest możliwość wykonania lini przerywanej to tak powinno się czynić aby upłynniać ruch.

G
Gość

Proponuję zastosowanie tam gdzie ma być podwójna linia ciągła, także  słupków z linami, takie rozwiązania są w Szwecji i jest to skuteczne.

S
STEinc

Jak zawsze patologia z tym POlskim prawem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3