Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bezpieczniej na obwodnicy. GDDKiA chce wydłużyć linie ciągłe

Aleksander Radomski
Podwójna ciągła, taka jak tu przy wjeździe na obwodnicę, pojawi się teraz na wszystkich łukach  na słupskiej obwodnicy.
Podwójna ciągła, taka jak tu przy wjeździe na obwodnicę, pojawi się teraz na wszystkich łukach na słupskiej obwodnicy. Krzysztof Piotrkowski
Zamiast zakazu wyprzedzania, podwójna ciągła. GDDKiA już w maju planuje wprowadzić zmiany, które poprawią bezpieczeństwo.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zabiera się za wiosenne porządki. W ramach zaplanowanego na maj odświeżania znaków poziomych, chce wprowadzić zmiany, które mają przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa na słupskiej obwodnicy. Chodzi o przedłużenie linii ciągłej na kilku fragmentach słupskiej obwodnicy.

- Szczególnie na łukach i w tych miejscach, gdzie może być gorsza widoczność - mówi Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA. - Do takich wniosków doszliśmy po ostatnim objeździe dróg, który miał miejsce jesienią. Nasi specjaliści rozmawiali również ze słupską policją. Na razie czkamy na zatwierdzenie projektu. Zmiany zgodnie z założeniami zostaną wprowadzone do końca przyszłego miesiąca.

Nie brakuje jednak głosów, które do kwestii bezpieczeństwa na obwodnicy podchodzą radykalniej. Mowa o biegłym sądowym Zbigniewie Wiczkowskim i szefie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Słupsku. W swoim raporcie na ten temat z marca tego roku (dokument trafił do GDDKiA) wskazuje na drastyczne, czołowe zderzenia drogowe, w których kilkadziesiąt osób zostało rannych w tym jedna śmiertelnie. Jego zdaniem poważnym problemem jest brak rozdzielonych kierunków jazdy na jednojezdniowych odcinkach obwodnicy. W sumie to 6 km drogi między węzłami, w pobliżu których obwodnica rozszerza się do dwóch pasów w każdą stronę.

- W tej sytuacji podstawowym zadaniem do realizacji przez zarządcę drogi powinno być całkowite odseparowanie od siebie przeciwnych kierunków jazdy poprzez linię podwójną ciągłą - wnioskuje w raporcie Wiczkowski. Zauważa też, że to zmusiłoby kierowców do powstrzymania się od wykonywania manewrów wyprzedzania. Ciągła na całej długości spowolniłaby też ruch i wyeliminowałaby zderzenia czołowe. Nie zmniejszyłaby też radykalnie czasu przejazdu.
Takich zmian GDDKiA wprowadzać jednak nie zamierza. Jak informuje Piotr Michalski, dyrekcja uważa, że nie ma takiej potrzeby. Ciągła na całej długości uniemożliwiłaby wyprzedzanie.
Słupska obwodnica to istniejący odcinek przyszłej drogi ekspresowej numer 6, która ma przeciąć Pomorze do 2020 roku. Na razie opracowywane są koncepcję dla tej najważniejszej inwestycji komunikacyjnej dla regionu.

Dziś obwodnica jest dwujezdniowa tylko w obrębie węzłów. Docelowo ma mieć po dwa pasy na całej długości.Dopiero wówczas kierunki ruchu będą oddzielone barierami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza