Burzliwe spotkanie prezydenta Biedronia ze słupszczanami

Zbigniew Marecki
Zbigniew Marecki
Zaktualizowano 
Słuchali go głównie pracownicy pracownicy ratusza oraz kilkadziesiąt innych osób. Wśród osób wypowiadających się dominowali krytycy i przeciwnicy prezydenta Krzysztof Piotrkowski
Będę łączył szkoły i zwalniał urzędników – powtarzał dzisiaj w słupskim ratuszu prezydent Robert Biedroń podczas rocznicowego spotkania z mieszkańcami Słupska.

W ten sposób podsumował rok swojej prezydentury. Spotkanie rozpoczął od pochwalenia się. Ponad dwadzieścia minut mówił o swoich dokonaniach. Właściwie referował wszystko to, co mogli przeczytać słupszczanie w okolicznościowej gazecie, którą od kilku dni kolportuje magistrat. Podkreślał, jak zreorganizował ratusz, jakie zrobił oszczędności, ile pozyskał zewnętrznych pieniędzy, jak ograniczył zatrudnienie, w jaki sposób odchudził zarządy i rady nadzorcze spółek miejskich, jak wspiera rozwój przedsiębiorczości oraz jak realizuje inwestycje i próbuje sobie poradzić z największą chybioną inwestycją, czyli budową parku wodnego, który jednak do 2018 roku chce oddać do użytku. Jednocześnie nie ukrywał, że sytuacja Słupska nadal jest bardzo trudna.

- Jesteśmy w piątce najbardziej zadłużonych miast w Polsce – mówił wprost. Dlatego zamierza nadal robić wszystko, aby ograniczać wydatki i przygotować miasto na najgorsze: ewentualność zapłaty wysokiego odszkodowania firmie Termochem, wykonawcy budowy aquaparku, któremu sąd przyznał prawo do 24 milionów złotych odszkodowania z kasy miejskiej.

- Robię wszystko, aby odwlec termin zapłaty odszkodowania i doprowadzić do jego zmniejszenia – podkreślał. Jednocześnie w 2016 roku zamierza prowadzić dalsze działania oszczędnościowe. Nie ukrywał, że będzie łączył szkoły. Chce także stworzyć wspólne centrum usług finansowych dla jednostek miejskich. Nie wyklucza także dalszych zwolnień i ograniczeń w wynagrodzeniach.

Słuchali go głównie pracownicy pracownicy ratusza oraz kilkadziesiąt innych osób. Wśród osób wypowiadających się dominowali krytycy i przeciwnicy prezydenta. Część z nich przerywała mu już w trakcie jego wstępnej wypowiedzi. Podczas zadawania pytań było jeszcze gorzej. Adam Jaworski, przedstawiciel Solidarnej Polski zarzucał prezydentowi, że obiecał likwidację Straży Miejskiej, a tego nie zrobił.

- Nigdy takiej obietnicy nie składałem. Niech pan zobaczy w mój program wyborczy – bronił się prezydent Biedroń i wyciągnął odpowiedni druk.

Spotkał się także z atakiem ze strony rodziców, uczniów i nauczycieli słupskiej budowlanki, którzy przyszli protestować przeciw zapowiedziom łączenia tej szkoły ze Środkowopomorskim Centrum Kształcenia Ustawicznego. Jednak nie ugiął się. Podtrzymał deklarację, że będzie łączył szkoły.

Zaatakował go także Ryszard Bogusz, były kandydat na prezydenta Słupska, który zarzucił Biedroniowi, że uprawia propagandę na wzór faszystów. – Może nie jak Goebbels, ale jak Duce – mówił Bogusz.

- Nie spodziewałem się tutaj takiego języka – bronił się Biedroń. Był nawet gotów już zamknąć zebranie, ale jeszcze tego nie zrobił. W rezultacie usłyszał, że w ratuszu utrzymuje grupę dobrze opłacanych fagasów, którzy niewiele robią.

Wśród krzykaczy byli jednak i tacy, którzy podchodzili do prezydenta i dziękowali mu za to, co robi dla Słupska. W pewnej chwili głos zabrał także Andrzej Marek Laskowski, lektor języka norweskiego, który przed kilku tygodniami razem z żoną sprowadził się do Słupska z Norwegii.

- Zrobiłem to, gdy dowiedziałem się, że w Słupsku prezydentem został pan Biedroń. Nie żałuję. Ludzie w Słupsku są wspaniali i bardzo kreatywni. Sami nie wiecie, ile możecie zrobić – powiedział i dostał brawa.

Czytaj inne wiadomości ze strony GP24

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 183

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pan z Norwegii

Przypomnijmy sobie wszyscy to pamietne spotkanie, ktore odbylo sie zaledwie po 100 dniach.

I
Igorek

Warte przypomnienia

G
Gość

Czy w tym roku prezio postawi żywa choinkę?? Czy znowu chce zadzierac z mieszkańcami???

G
Gość
W dniu 03.11.2016 o 18:07, asd napisał:

Nie wiem jak jest w istocie, ale w Szczecinku słychać same pozytywne rzeczy o słupsku od rządami P.Biedronia. Moża lamentują ci co mają być zredukowani?

Powiadasz same pozytywy chyba tylko na jego profilach społecznościowych bo w realu tzn mieście nie wszyscy go aż tak lubią. Ludzie nie lamentują bo nie ma już kogo redukować tylko sami odchodzą z ratusza a robota która kiedyś była robiona przez urzędników teraz jest zlecana firmom zewnętrznym.
G
Gość
W dniu 03.11.2016 o 18:07, asd napisał:

Nie wiem jak jest w istocie, ale w Szczecinku słychać same pozytywne rzeczy o słupsku od rządami P.Biedronia. Moża lamentują ci co mają być zredukowani?

Propaganda biedroniofacebooka ze jest fajnie i kolorowo ale on nadal mentalnie jest dzien przed wyborami na prezydenta miasta

G
Gość
W dniu 03.11.2016 o 18:07, asd napisał:

Nie wiem jak jest w istocie, ale w Szczecinku słychać same pozytywne rzeczy o słupsku od rządami P.Biedronia. Moża lamentują ci co mają być zredukowani?

 

Czekamy na te redukcje, ale komuchy trzymają się mocno. 

a
asd

Nie wiem jak jest w istocie, ale w Szczecinku słychać same pozytywne rzeczy o słupsku od rządami P.Biedronia. Moża lamentują ci co mają być zredukowani?

K
Kasia
W dniu 13.12.2015 o 03:08, Gość napisał:

Kasiu.Pan z Norwegii nie miał prawa głosu.On nie ma nawet dokumentów potwierdzających,że jest polakiem.Był podstawiony by szczekać na słupszczan.Tym sposobem liczył na pomoc od Prezydenta Biedronia,by załatwił mu polskie dokumenty.Ty natomiast juz dawno nie jestes w temacie,co dzieje sie w Slupsku,bo jak sama mówiłaś,studiujesz w Trójmieście.Więc wypier... do trojmiasta madrzyc sie.Tyle w temacie.

Hahaha Pan z Norwegii siedział obok mnie i przypatrywał się fali oszczerstw na Prezydenta i fali hejtu ze strony mieszkańców, oczywiście że był Polakiem, Panu z Norwegii osobiście przekazałam mikrofon podczas spotkania. 

Nie w temacie? od ponad pół roku mieszkam ponownie w Słupsku i czytam co tu się dzieje, swoją drogą co za kultura....

c
czarna pantera

Co sie tyczy P.S. mojego postu # 175.
to chodzi mi o takie dziewczyny jak te z tematu trolla knura p.t. Posmiejmy sie.
Strona # 101, post # 2002.

...a w Slupsku takich dziewczyn ci dostatek, egzotyczne tez sa, mieszkaja w akademiku. :D
Dlatego nie ma co sie dziwic czego pragnie prawdziwy normalny zdrowy mezczyzna. :D
 

c
czarna pantera
W dniu 03.01.2016 o 21:00, Ala napisał:

Marny prezydent,dyktator.to jest jego ostatni przystanek polityczny,chyba,ze lewacy go przygarna.Facet nie nadaje sie do rzadzenia miastem.

 

To prawda Alu co piszesz,
ale nikt juz go wiecej nie przygarnie, za te niecale 3 lata, przegraniec odejdzie do lamusa jak palkot i inni tego typu Stefany grodzkie.
Podobno nawet juz jego partner wyczuwa ta koniunkture polityczna i szuka sobie innego fajfusa do smyrgania.
Tak jak kiedys sam Robert o tym mowil, ze wladza to seksualny fetysz, ktorego mu niestety zabraknie za niecale 36 miesiecy...

...czy wtedy chichotek, czyli myszka simiszka nadal zostanie z Robertem ? :D
wontpie ! :D
P.S.
Jaja by byly gdyby znalazl sobie jakas fajna babeczke ten chichotek,
a takich w Slupsku nie brakuje, dziewczyny jak maliny !
To dopiero bedzie trauma dla Robcia, zeby tylko sobie czego nie zrobil nieborak jeden. :)

 

D
Dyrektor cyrku Arena
W dniu 03.01.2016 o 13:12, adam napisał:

SAM JESTES PAJAC BIEDRON BARDZO DUZO ROBI DLA SLUPSKA NIGDY TYLE NIE REMONTOWALI BLOKOW ULIC PARKOW A WAM ZAWSZE ZLE.CO ZA LUDZIE.

 


Klaun.

A
Ala

Marny prezydent,dyktator.to jest jego ostatni przystanek polityczny,chyba,ze lewacy go przygarna.Facet nie nadaje sie do rzadzenia miastem.

o
obywatel

ograniczenie biurokracji przynajmniej o 1/3 byłoby sukcesem, w całym państwie jest zbyt dużo biurokracji, urzędnicy zarabiają przyzwoite pensje przy czym każdy obywatel musi na to wszystko kłaść pieniądze. Sami urzędnicy nie ponoszą zbytniej odpowiedzialności za to co robią, są aroganccy, ponad prawem, jak więc może być dobrze skoro u góry jest bardzo nieprzyzwoicie. Szanujcie obywateli drodzy urzędnicy i władzo, kierujcie się ich dobrem, nie swoim.

a
adam
W dniu 07.12.2015 o 22:22, DZ napisał:

Pajac...

SAM JESTES PAJAC BIEDRON BARDZO DUZO ROBI DLA SLUPSKA NIGDY TYLE NIE REMONTOWALI BLOKOW ULIC PARKOW A WAM ZAWSZE ZLE.CO ZA LUDZIE.
G
Gość
W dniu 01.01.2016 o 11:19, Pomorzanin napisał:

WITAM wszystkich i wszystkiego dobrego w nowym roku.MA pytanie RING zrobiony zlikwidowali górke dzieciaki koło koscioła KOlbego ale niepomylał nik o nowej a mozna bylo zniwelowac ziemie po przecinej stonie to tylko 2lub 3 razy zniwelowac ziemie i byloby cacy nikt o dzieci niedba  a ferie niebawem bedą ciekawe co z tymi co niepodają gdzies w Gory

 

Uwaga nieaktualna, nie ma śniegu i nie będzie w tym roku. W lasku jest górka narciarza, dla potrzebujących.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3