Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwie kamery

(pit)
Honda opracowała inteligentny system bezpiecznej jazdy w nocy (Intelligent Night Vision System) posługujący się kamerami noktowizyjnymi wykorzystującymi promieniowanie podczerwone. System ostrzega kierowcę o pieszych przebywających na drodze lub zbliżających się do toru jazdy.

Ostrzeżenie przekazywane jest sygnałem świetlnym i dźwiękowym.
Nowy system zapobiegający wypadkom z udziałem pieszego po raz pierwszy montowany będzie w hondzie legend, której sprzedaż w Japonii rozpocznie się jesienią 2004.

Dwie kamery

System Intelligent Night Vision przekazuje kierowcy obraz z dwóch kamer wykorzystujących promieniowanie podczerwone, umieszczonych w dolnej części przedniego zderzaka. Kamery wychwytują obiekty na drodze emitujące ciepło, a system określa, czy ich pozycja na drodze grozi kolizją. Określając wielkość i kształt rozpoznanego obiektu, system rozpoznaje sylwetki ludzi. Obok prostej funkcji informowania kierowcy o obiektach, które znajdują się na drodze, system ostrzega także o pieszych, którzy zbliżają się do niej i mogą na nią wtargnąć.

Testy z manekinami

W trakcie badań nad bezpieczeństwem pieszych Honda opracowała specjalne manekiny, dzięki którym lepiej poznano kinematykę wypadków z udziałem pieszych.
W roku 1998 pojawił się Polar I, w 2000 - Polar II. Druga generacja manekinów wierniej oddaje zachowanie się ciała ludzkiego i wyposażona jest w większą ilość czujników -punktów pomiarowych. Bezpieczeństwo pieszego i rozwój technologii podnoszących jego poziom od dawna stanowi jeden z filarów strategii Hondy.
Biorąc pod uwagę, że 70 procent wszystkich wypadków z udziałem pieszego ma miejsce w nocy, system Intelligent Night Vision może znacznie zmniejszyć ich ilość. Badania nad bezpieczeństwem pieszych są kontynuowane.
Kamery na podczerwień
Kamera noktowizyjna przekazuje wizualizację obiektu emitującego "dalekie promieniowanie podczerwone", w tym człowieka. Użycie noktowizora umożliwia przekazywanie obrazu obiektu zupełnie nie oświetlonego, ukrytego w ciemności.
Wyświetlacz
Obraz obiektu odbity jest w lusterku umieszczonym nad deską rozdzielczą, w dzień składanym do schowka.
Elektroniczne urządzenie wykrywające pieszego
Urządzenie określa pozycję pieszego oraz jego ruch na podstawie obrazu przekazywanego przez kamery, wykorzystując pomiar czujnika prędkości jazdy i inne informacje przekazywane przez systemy informatyczne. Stwierdza obecność pieszego na torze jazdy lub jego zbliżanie się do tego toru. Wysyła sygnały świetlne i dźwiękowe ostrzegające kierowcę o grożącym niebezpieczeństwie.
Czujniki
System wykorzystuje czujniki włączenia świateł, ustawienia wycieraczek, schodzenia z toru jazdy, prędkości jazdy i temperatury zewnętrznej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza