Media & Marketing Polska
Media & Marketing Polska
To specjalistyczny, branżowy dwutygodnik poświęcony mediom, marketingowi i reklamie. Istnieje od 15 lat. Poza bieżacymi informacjami z branży, pismo przygotowuje okresowe raporty poświęcone mediom i reklamie. Jest też organizatorem dorocznego, międzynarodowego konkursu "Chimera", poświęconego projektowaniu i grafice prasowej.
Ten rok jest trudny dla wydawców prasy. Spadki sprzedaży, cięcia budżetów przez reklamodawców to codzienna walka z kryzysem. "Tylko nieliczni mogą powiedzieć, że pierwsze starcie z kryzysem zakończyli wygraną. Wśród nich są nasi laureaci i wyróżnieni. Reprezentacja skromna - tym bardziej godna uwagi" - czytamy w specjalnym raporcie "Dzienniki 2009" przygotowanym przez redakcję Madia&Marketing".
"Głos - Dziennik Pomorza" odniósł największy sukces. Zdobył tytuł "Dziennika Roku 2009". Przyznano też nagrody w kategorii Debiut Roku, Projekt Online Roku oraz TV-guide Roku.
- Przyznaję, że jestem bardzo zaskoczony, ale i bardzo szczęśliwy. Podkreślam, że jest to sukces całego zespołu i wszystkim należą się gratulacje - mówi Krzysztof Nałęcz, redaktor naczelny "Głosu".
"Głos - Dziennik Pomorza" powstał w 2007 roku w wyniku połączenia trzech tytułów - "Głosu Szczecińskiego", "Głosu Koszalińskiego" i "Głosu Pomorza". Jako jeden z niewielu dzienników regionalnych zanotował wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego o 10 procent. Ważnym osiągnięciem jest też wzrost sprzedaży w prenumeracie o 23 procent. Udało się też poprawić wpływy reklamowe. Za pierwszą połowę przychody naszego dziennika wynosiły prawie 18 mln zł, podczas gdy rok wcześniej półtora miliona mniej. Recepta na sukces?
- Być jak najbliżej czytelnika. Jedyną szansą dla prasy regionalnej jest jej jakość i lokalność. Oczywiście na wyniki sprzedaży mają też wpływ nasze akcje marketingowe. Staramy się, aby były związane z naszym regionem - mówi redaktor naczelny.
Sukces "Głosu" przełamuje stereotypy o śmierci prasy regionalnej. Z internetu nauczył się czerpać korzyści finansowe.
- Nie ma obawy, że czytelnicy wydania papierowego odejdą do internetu. Zależy nam na równoważnym rozwoju zarówno serwisów internetowych, jak i wydania papierowego - mówi Nałęcz.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?