Kampania inna niż wszystkie – w kolorze niebieskim

Ogłoszenie wyborcze KWW Krystyny Danileckiej-Wojewódzkiej Łączy nas Słupsk

W najbliższą niedzielę mieszkańcy Słupska (i innych polskich miejscowości) będą mogli zdecydować kogo wybrać jako swoich reprezentantów we władzach wszystkich szczebli samorządowych.

W Słupsku kampania większości komitetów raczej ma charakter tradycyjny. Nasze skrzynki pocztowe pękają w szwach od ulotek, a barierki uginają się pod ciężarem zachęt startujących w wyborach osób.

Trzeba przyznać, że komitetem, który wyjątkowo wyróżnia się na tle innych jest KWW Krystyny Danileckiej-Wojewódzkiej. Do tej pory nie widzieliśmy w naszym mieście tak profesjonalnej i spójnej kampanii. Pierwszą rzeczą, którą widać na pierwszy rzut oka jest użycie koloru – niebieska kolorystyka materiałów kampanijnych, niebieskie bluzy, a także dużo niebieskości w opisach i nazywaniu – błękitna drużyna, niebieska moc, itp. Warto dodać, że Prezydentka Krystyna Danilecka-Wojewódzka również tego koloru używała w poprzedniej kampanii wyborczej poprzez swój strój – niebieską sukienkę. Mamy tu kontynuację, ale konsekwentnie używaną również przez wszystkich kandydatów i kandydatki na radne, co jest bardzo estetyczne i budujące spójną narrację.

Drugim elementem, który jest rzadkością, a może nawet ewenementem jest konsekwentne stawianie na „drużynę”. Większość banerów „niebieskich”, które widzimy to prezentacja urzędującej pani Prezydent w towarzystwie swoich kandydatów i kandydatek na radnych. To stawianie przede wszystkim na cały zespół, a nie tylko siebie. Trudno szukać takiego przykładu wśród innych komitetów. To raczej kampanie indywidualne. Krystyna Danilecka-Wojewódzka promuje przede wszystkim swoich ludzi, w drugiej kolejności siebie.

A są to osoby bardzo różnorodne i młode. Spośród trzydziestu kandydatów i kandydatek na radne i radnych mamy 15 kobiet i 15 mężczyzn. Mamy sporo działaczy sportowych, zaangażowanych również w akcje charytatywne tj. Marcin Pluta (trener Gryfa, organizator akcji „Siła dla Chmiela”), Mirosław Lewandowski (prezes Gryfa), Jolanta Karska (KS Byki), Anita Unijat (mistrzyni w piłce ręcznej, nauczycielka wychowania fizycznego), Mateusz Dynak (wielokrotny mistrz, trener gry w badmintona) czy Agnieszka Klimczak (szefowa Słupskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji). Krystyna Danilecka-Wojewódzka postawiła również na działaczy społecznych zaangażowanych w organizowanie akcji i imprez dla słupszczan m.in. Aleksandra Karnicka (szefowa słupskiego sztabu WOŚP), Marcin Pawłowski (organizator warsztatów rodzinny w Kinie Rejs, kuchni społecznej), Janusz Stefański (instruktor w Fundacji Przystań) i Krystyna Krzemień (działaczka związku działkowców), Maciej Bock (organizator koncertów, prowadzący różnego rodzaju eventy), Paweł Skowroński (adwokat często pracujący pro bono, a także pasjonat turystyki krajoznawczej) czy wreszcie Tomasz Urbaniak (organizator wielu akcji lokalnych, pasjonat historii Słupska).

Edukacja to jeden z obszarów, na które miasto Słupsk wydaje najwięcej pieniędzy, nie dziwi zatem, że na listach pani Prezydent sporo jest osób związanych właśnie z oświatą. Są to: Wojciech Gajewski (V LO, Uniwersytet Pomorski), Aldona Żurawska (OHP), Monika Sucharska (SP nr 9), Małgorzata Żmuda-Trzebiatowska (SP nr 7). Nie brakuje także osób związanych ze zdrowiem słupszczan, zarówno tym fizycznym, jak i psychicznym: Piotr Skowroński (kierowca ratownik medyczny), Marek Markiewicz (lekarz ginekolog), Monika Angulska-Kostrzewa (specjalista ds. jakości w miejskich przychodniach SPMZOZ), Andrzej Staszczuk (psycholog sportu), Maciej Maraszkiewicz (psycholog). Ważnym aspektem rozwoju miasta jest głos przedsiębiorców i osób posiadających doświadczenie pracy w biznesie. Ten obszar wśród kandydatów niebieskiej drużyny reprezentują: Marcin Dadel (firma z branży IT), Małgorzata Lenart (drukarnia), Bożena Hołowienko (gastronomia), Artur Wiszniewski (sklep rowerowy), Małgorzata Sokołowska (agencja reklamowa). Dwie spośród kandydatek realizują się w działaniach na rzecz rewitalizacji i zmianie oblicza szczególnie śródmieścia Słupska. To: Iwona Chrapkowska-Wielgomas (członkini Komitetu Rewitalizacji Miasta) oraz Anna Jakiełajtis (administratorka wspólnot mieszkaniowych, która wspiera je w odnawianiu podwórek).

To te osoby tworzą siłę błękitnej kampanii. Mają najmocniejszą kandydatkę w walce o fotel Prezydenta Miasta, co potwierdziły osiągnięcia ostatniej kadencji, ale także ostatnie debaty z udziałem kandydatów na to stanowisko. Przede wszystkim są grupą zgranych, grającą do jednej bramki drużyną, która choć różnorodna podkreśla, że to co jest dla nich wspólnym mianownikiem to Słupsk – troska o miasto, pomysł na jego funkcjonowanie i merytoryczne przygotowanie do pełnienia roli radnych.

Mam nadzieję, że błękitna kampania będzie wzorem dla wszystkich kolejnych komitetów wyborczych i dowodem na to, że żadnych wyborów, zawodów, czy innych ambitnych przedsięwzięć nie wygrywa się w pojedynkę, ale zawsze zespołowym działaniem.

Materiał sfinansowany ze środków KWW Krystyny Danileckiej-Wojewódzkiej Łączy nas Słupsk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza