- W tym roku perfumeria Afrodis będzie świętować 18 urodziny. To dobry moment, by przypomnieć, jak to się zaczęło.
- Z wykształcenia jestem filologiem klasycznym i po studiach rozpoczęłam pracę w słupskich szkołach średnich. Wtedy myślałam, że przez resztę życia będę uczyć młodzież greki i łaciny, ale... pojawiło się ogłoszenie o wydzierżawieniu lokalu na Wojska Polskiego. Zrobiliśmy remont i przez rok sprzedawaliśmy bieliznę, konfekcję, kosmetyki i wyroby pasmanteryjne.
- Co było dalej?
- Gdy w mediach zaczęły pojawiać się pierwsze reklamy Diora czy Chanel zrozumiałam, że nie chcę sprzedawać tego samego co wszyscy i w ten sam sposób. Nawiązałam współpracę z dystrybutorami. Pamiętam, jak przyjechała do nas pani od Diora, a tu na półkach były różne rzeczy, na przykład płyn do mycia naczyń, ale w nas uwierzyła.
- Jak w latach 90. słupszczanie przyjęli luksusowe produkty?
- Szczerze mówiąc niezbyt dobrze. Dla wielu to był odległy świat i nie potrafili zrozumieć tej różnicy w cenach. Pamię-tam, że sprzedawaliśmy wtedy jeden krem w miesiącu. Byliśmy przerażeni, bo włożyliśmy w to dużo pieniędzy i wysiłku, a klientów nie było.
- A kiedy już wszystko zaczęło się jakoś kręcić powstały sklepy sieciowe.
- Rzeczywiście w całym kraju zamknięto z tego powodu wiele prywatnych perfumerii. Do dziś zostało ich zaledwie kilkanaście, bo reszta nie poradziła sobie z tą konkurencją.
- A jaka jest wasza recepta na walkę z sieciami?
- Wprowadzamy tak ekskluzywne i wyjątkowe marki, że klienci nie znajdą ich w żadnym innym sklepie w regionie. Poza tym nasze relacje z klientami są bliższe niż w sieciowych sklepach. Wielu znamy na tyle dobrze, że potrafimy doradzić, jaki prezent powinni kupić na przykład żonie, bo wiemy, co ona lubi i czego akurat jej brakuje.
- A co dla pani oznacza luksus?
- To styl życia, w którym liczy się skromność w myśl zasady im mniej, tym lepiej, dobre samopoczucie każdego dnia i poczucie bycia kimś innym i wyjątkowym.
- Ile trzeba zapłacić za taki styl życia?
- Jeśli pyta pani o nasze ceny, to mamy droższe i tańsze produkty. Ale na pewno można u nas kupić wyjątkowy i ekskluzywny produkt za równowartość tego masowego ze sklepu sieciowego.
- A jak pani ocenia to, co dzieje się z ulicą Wojska Polskiego?
- Uważam, że dopuszczono się wielu zaniedbań, a projekt jej rewitalizacji pojawił się za późno. Zresztą sam remont nie wystarczy, by przywrócić tu życie. Trzeba zmienić jej charakter, bo banki nie przyciągną ludzi i nie stworzą klimatu.
Lista kandydatek do tytułu Kobieta Przedsiębiorcza 2011
Sylwia BACH-MICHALAK, właścicielka salonu mody ślubnej SONIA w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.1
Beata CHOJNACKA, właścicielka salonu fryzjerskiego i kawiarni EUFORIA w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.3
Jolanta CZERWIAKOWSKA, współwłaścicielka firmy JOLANDER ze Słupska (salon fryzjersko-kosmetyczny, sklepy z odzieżą używaną), w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.4
Danuta DEPTA, właścicielka hotelu WŁÓKNIARZ w Ustce, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.5
Leokadia GRANAT, prezes CARITAS przy parafii NMP Królowej Różańca Świętego w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.6
Barbara GROCHOLSKA, pomysłodawczyni domowych nalewek, które były wielokrotnie nagradzane, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.7
Martyna GRUŻEWSKA, właścicielka salonu oświetlenia i aranżacji wnętrz MARA w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.8
Bożena HOŁOWIENKO, szefowa restauracji STAROMIEJSKA w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.9
Tamara JAWCZAK, dyrektor Zespołu Zarządców Nieruchomości WAM w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.10
Małgorzata KAMIŃSKA-SOBCZYK, dyrektor Teatru TĘCZA w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.11
Jolanta KARSKA, prezes uczniowskiego klubu sportowego BYKI przy SP nr 3 w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.12
Ewa KILICHOWSKA, prezes zarządu DROGI i MOSTY w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.13
Sylwia LASKOWSKA, firma szkoleniowa i agroturystyka, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.14
Grażyna Beata MACIEJEWSKA, właścicielka perfumerii AFRODIS (w tym perfumeria i konfekcja firm Hexeline, Caterina, Sesst) w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.15
Katarzyna MALESZKO-SYROKA, właścicielka gabinetu rehabilitacji w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.16
Dorota MICHAŁOWSKA, właścicielka dyskoteki KAMELEON w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.17
Danuta PIETROŃ, prezes SŁUPSKIEGO TOWARZYSTWA BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.18
Anna ROJEWSKA, nauczycielka wychowania przedszkolnego w przedszkolu nr 1 w Ustce, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.19
Jolanta ROZKOSZ, właścicielka pierogarni LENIWA w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.20
Regina RYŚNIK, właścicielka salonu masażu i akupresury U REGINY w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.21
Ewa SZADZIK, współwłaścicielka sieci barów MAJA w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.22
Katarzyna SZCZUCKA, właścicielka firmy PLAN DESIGN, która zajmuje się projektowaniem wnętrz i grafiką reklamową, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.23
Elżbieta SZERSZENOWICZ, właścicielka kancelarii podatkowej ELMAR ze Słupska, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.24
Urszula SZYDLIK-ZIELONKA, współwłaścicielka, aktorka, reżyser TEATRU WŁADCA LALEK w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.25
Katarzyna WOŁEJKO, dyrektor sprzedaży i prokurent firmy TRITEC z siedzibą w Głobinie, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.26
Anna ZWIERZ, dyrektor KREDYT BANKU w Słupsku, w treści SMS-a wpisujemy GP.KP.27
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?