Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Komisja rewizyjna miasteckiej rady sprawdziła umowę na gminną promocję

Andrzej Gurba
Andrzej Gurba
Od lewej: Renata Kiempa, Paulina Stranz, Witold Zajst.
Od lewej: Renata Kiempa, Paulina Stranz, Witold Zajst. Andrzej Gurba, Maria Sowisło
Komisja rewizyjna miasteckiej rady nie ma zastrzeżeń co do umowy z firmą na prowadzenie urzędowej strony i FB. Zawarła ją jeszcze „komisarz” Renata Kiempa. Dodajmy, że podobną umowę zawarł już obecny burmistrz Witold Zajst.

To był gorący okres kampanii wyborczej

Przypomnijmy. Renata Kiempa, pełniąca obowiązki burmistrza Miastka zawarła na dwa miesiące (czerwiec, lipiec 2022 r.) umowę z firmą AJ Management Agata Jaskot na obsługą gminnych mediów społecznościowych oraz urzędowej strony internetowej. Za 6 tys. zł brutto miesięcznie. Odsunęła wtedy od tych zadań ratuszowy wydział promocji. To był okres kampanii wyborczej związanej z przedterminowymi wyborami na stanowisko burmistrza Miastka. Część miasteckich radnych oraz niektórzy inni kandydaci na stanowisko burmistrza Miastka uważali, że to element kampanii wyborczej Renaty Kiempy na koszt podatników. Rada Miejska w Miastku zdecydowała o kontroli komisji rewizyjnej.

Dwa miesiące zamiast dwunastu miesięcy

Elżbieta Kozieł, sekretarz gminy Miastko poinformowała na posiedzeniu komisji rewizyjnej, że na polecenie Renaty Kiempy referat promocji wysłał zapytania o oferty do czterech firm, które sam wcześniej wyszukał. Pierwotnie umowa miała zostać zawarta na 12 miesięcy, ale zaoponował skarbnik gminy Bronisława Nielipiuk, bo w budżecie gminy nie było zaplanowanych pieniędzy na ten cel. Ostatecznie Renata Kiempa zdecydowała o zawarciu umowy na 2 miesiące (finansowanie z rezerwy burmistrza). Najtańsza oferta opiewała na 5 tys. zł brutto, ale oferent nie gwarantował pełnej dyspozycyjności i dodatkowo liczył sobie za koszty dojazdu. Dyspozycyjność i brak dodatkowych kosztów gwarantowała firma AJ Management. Umowa została podpisana na lipiec i sierpień 2022 r. z kwotą 6 tys. zł brutto miesięcznie. Wyboru firmy dokonała Renata Kiempa.

Jaka była celowość zawarcia takiej umowy?

W czasie posiedzenia komisji rewizyjnej radny Przemysław Pakuła pytał, jaka była celowość zawarcia takiej umowy. - Być może chodziło o wzmocnienie przekazu medialnego. Pani Renata Kiempa miała swoją wizję promocji. Pani kierownik referatu promocji to wykonała – odpowiedziała sekretarz Elżbieta Kozieł.

Paulina Stranz, kierownik ratuszowego referatu promocji powiedziała, że z jej zadań zdjęto obsługę mediów społecznościowych (referat nie miał dostępu ani do FB ani do strony internetowej urzędu), a dołożono jej obowiązki związane z kontaktami ze stowarzyszeniami.

Kierownik referatu promocji mówi, że dadzą radę ze wszystkim

Radny Tomasz Śmietana zapytał Paulinę Stranz, czy jako kierownik dałaby radę ogarnąć promocję z nowymi obowiązkami dotyczącymi stowarzyszeń.

- Do pracy w promocji przyszłam trzy lata temu. Facebook i strona internetowa zaczęły żyć. W referacie są trzy osoby. Dawaliśmy sobie radę ze wszystkim. Moje nowe obowiązki związane ze stowarzyszeniami nie były na tyle absorbujące, abym nie dała rady z promocją. Jesteśmy w stanie sami wszystko ogarnąć, jeśli w referacie dojdzie do zmiany układu pracy – stwierdziła Paulina Stranz.

Nowa umowa zawarta przez burmistrza Witolda Zajsta

Radni pytali o nową umowę na promocję, którą zawarł obecny burmistrz Witold Zajst. – Została zawarta nowa umowa do końca października br., ale z osobą fizyczną, a nie z firmą (ta sama osoba – dop. redakcji). Z innym zakresem zadań i za mniejsze pieniądze – poinformowała Elżbieta Kozieł.

Kontrola komisji rewizyjnej dotyczyła celowości, gospodarności oraz trybu wyłonienia i zawarcia umowy z firmą. Komisja nie stwierdziła przekroczeń przepisów ani też stwierdziła innych nieprawidłowości.

Po posiedzeniu komisji rewizyjnej rozmawialiśmy z burmistrzem Miastka Witoldem Zajstem. – Zawarłem nową umowę, ale z osobą fizyczną, a nie z firmą. Są to o wiele mniejsze pieniądze. Moja poprzedniczka miała jakąś wizję prowadzenia promocji. Chcę przekonać się, jak to wygląda w praktyce. Mam już swoje przemyślenia na temat promocji. Będą podejmowane nowe decyzje. O szczegółach teraz nie będą mówił – stwierdził Witold Zajst.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza