To był gorący okres kampanii wyborczej
Przypomnijmy. Renata Kiempa, pełniąca obowiązki burmistrza Miastka zawarła na dwa miesiące (czerwiec, lipiec 2022 r.) umowę z firmą AJ Management Agata Jaskot na obsługą gminnych mediów społecznościowych oraz urzędowej strony internetowej. Za 6 tys. zł brutto miesięcznie. Odsunęła wtedy od tych zadań ratuszowy wydział promocji. To był okres kampanii wyborczej związanej z przedterminowymi wyborami na stanowisko burmistrza Miastka. Część miasteckich radnych oraz niektórzy inni kandydaci na stanowisko burmistrza Miastka uważali, że to element kampanii wyborczej Renaty Kiempy na koszt podatników. Rada Miejska w Miastku zdecydowała o kontroli komisji rewizyjnej.
Dwa miesiące zamiast dwunastu miesięcy
Elżbieta Kozieł, sekretarz gminy Miastko poinformowała na posiedzeniu komisji rewizyjnej, że na polecenie Renaty Kiempy referat promocji wysłał zapytania o oferty do czterech firm, które sam wcześniej wyszukał. Pierwotnie umowa miała zostać zawarta na 12 miesięcy, ale zaoponował skarbnik gminy Bronisława Nielipiuk, bo w budżecie gminy nie było zaplanowanych pieniędzy na ten cel. Ostatecznie Renata Kiempa zdecydowała o zawarciu umowy na 2 miesiące (finansowanie z rezerwy burmistrza). Najtańsza oferta opiewała na 5 tys. zł brutto, ale oferent nie gwarantował pełnej dyspozycyjności i dodatkowo liczył sobie za koszty dojazdu. Dyspozycyjność i brak dodatkowych kosztów gwarantowała firma AJ Management. Umowa została podpisana na lipiec i sierpień 2022 r. z kwotą 6 tys. zł brutto miesięcznie. Wyboru firmy dokonała Renata Kiempa.
Jaka była celowość zawarcia takiej umowy?
W czasie posiedzenia komisji rewizyjnej radny Przemysław Pakuła pytał, jaka była celowość zawarcia takiej umowy. - Być może chodziło o wzmocnienie przekazu medialnego. Pani Renata Kiempa miała swoją wizję promocji. Pani kierownik referatu promocji to wykonała – odpowiedziała sekretarz Elżbieta Kozieł.
Paulina Stranz, kierownik ratuszowego referatu promocji powiedziała, że z jej zadań zdjęto obsługę mediów społecznościowych (referat nie miał dostępu ani do FB ani do strony internetowej urzędu), a dołożono jej obowiązki związane z kontaktami ze stowarzyszeniami.
Kierownik referatu promocji mówi, że dadzą radę ze wszystkim
Radny Tomasz Śmietana zapytał Paulinę Stranz, czy jako kierownik dałaby radę ogarnąć promocję z nowymi obowiązkami dotyczącymi stowarzyszeń.
- Do pracy w promocji przyszłam trzy lata temu. Facebook i strona internetowa zaczęły żyć. W referacie są trzy osoby. Dawaliśmy sobie radę ze wszystkim. Moje nowe obowiązki związane ze stowarzyszeniami nie były na tyle absorbujące, abym nie dała rady z promocją. Jesteśmy w stanie sami wszystko ogarnąć, jeśli w referacie dojdzie do zmiany układu pracy – stwierdziła Paulina Stranz.
Nowa umowa zawarta przez burmistrza Witolda Zajsta
Radni pytali o nową umowę na promocję, którą zawarł obecny burmistrz Witold Zajst. – Została zawarta nowa umowa do końca października br., ale z osobą fizyczną, a nie z firmą (ta sama osoba – dop. redakcji). Z innym zakresem zadań i za mniejsze pieniądze – poinformowała Elżbieta Kozieł.
Kontrola komisji rewizyjnej dotyczyła celowości, gospodarności oraz trybu wyłonienia i zawarcia umowy z firmą. Komisja nie stwierdziła przekroczeń przepisów ani też stwierdziła innych nieprawidłowości.
Po posiedzeniu komisji rewizyjnej rozmawialiśmy z burmistrzem Miastka Witoldem Zajstem. – Zawarłem nową umowę, ale z osobą fizyczną, a nie z firmą. Są to o wiele mniejsze pieniądze. Moja poprzedniczka miała jakąś wizję prowadzenia promocji. Chcę przekonać się, jak to wygląda w praktyce. Mam już swoje przemyślenia na temat promocji. Będą podejmowane nowe decyzje. O szczegółach teraz nie będą mówił – stwierdził Witold Zajst.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?