Do naszej redakcji zgłosił się rozgoryczony taksówkarz Ryszard Grodzki, który opowiedział nam o problemie. - Przez dwa lata nie było żadnych problemów z postojem wszystkich taksówek przed Forum. Nie wiem, dlaczego to się zmieniło - mówi.
- Gdy stanąłem tam ostatnio, po chwili pojawił się ochroniarz i nakazał mi opuszczenie postoju. Pojawiły się także nowe tabliczki z informacją, że miejsce jest przeznaczone tylko dla taksówek sieci Radmor i Halo Taxi. Na postoju przed "Emką" też już nie możemy stawać. Może przed katedrą i dworcem PKP także nam zabronią postoju? - pyta Ryszard Grodzki.
- Myślę, że chodzi po prostu o pieniądze. Dowiedziałem się, że dwie sieci, które dostały pozwolenie, będą płacić miesięcznie Forum 2 tys. złotych. To jest haracz XXI wieku. To może być koniec mniejszych sieci i kierowców niezależnych - mówi Adam Borzęcki, szef sieci Euro Taxi. Jego zdaniem to działanie nielegalne.
Sprawę wyjaśnia dyrektor Forum, Piotr Gałka. - Teren wokół Forum jest prywatny. Odpowiadamy za niego, dbamy o porządek, a są to koszty niemałe, więc możemy też wybierać firmy, z którymi chcemy współpracować.
Bezpośrednim powodem decyzji o współpracy jedynie z dwiema sieciami jest m.in. niszczenie przez taksówki trawnika pomiędzy Forum, a ul. Sezamkową . Jedynie Radmor i Halo Taxi zgodziły się na naprawę terenu i comiesięczną opłatę za postój przed Forum. Ale nie zamykamy drogi innym sieciom, jeżeli zgodzą się na nasze warunki - zapewnia dyrektor.
- Będziemy sprawdzać przestrzeganie naszych postanowień i usuwać z postoju taksówki innych korporacji, jeśli nie będą chciały uszanować tych warunków.
Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie prezesów sieci Radmor i Halo Taxi. - Od początku istnienia Forum stoi tam znak, że miejsce jest przeznaczone wyłącznie dla dwóch korporacji. To nieprawda, że został postawiony teraz - mówi Elżbieta Konarska, prezes zarządu Radmoru. - Podpisaliśmy umowę z Forum, w której podjęliśmy pewne zobowiązania.
Zagospodarowaliśmy teren, postawiliśmy znaki i zapewniliśmy, że taksówki przed Forum będą zawsze dostępne - mówi Elżbieta Konarska.
Robert Tomczak, prezes sieci Halo Taxi przekonuje, że na tym rozwiązaniu zyskać mają klienci. - To gwarancja ujednoliconych stawek za przejazd i standardu samochodów. Zobowiązaliśmy się także dbać o powierzony nam teren i zwyczajnie za niego płacić.
Czytaj też> Koszalin> Drożeją miejskie taksówki
Andrzej Byszewski, dyrektor wydziału komunikacji w Koszalinie nie pozostawia jakichkolwiek wątpliwości w tej sprawie:
- Licencje dla taksówkarzy są wydawane na pojazd i obszar, jednak nie obejmują terenów prywatnych. Prawo własności pozwala właścicielowi zarządzać postojami taksówek w dowolny sposób.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?