MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Limuzyny z górnej półki

Marcin Klinkosz [email protected]
Obudowa w kształcie odwróconego trapezu to znak rozpoznawczy marki Audi.
Obudowa w kształcie odwróconego trapezu to znak rozpoznawczy marki Audi. Fot. Audi
O bezpieczeństwie, technice i komforcie jazdy w modelach marki Audi zawsze można było powiedzieć wiele dobrego. Najnowszy Audi A6 Limousine w wersji sedan oraz Avant w wersji kombi zachwycają dodatkowo dopieszczoną stylistyką.

Najnowszy model Audi A6 dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia: jako czterodrzwiowy sedan (Limousine) lub jako pięciodrzwiowe kombi (Avant). Najbardziej charakterystycznym elementem jest chromowana atrapa chłodnicy w kształcie odwróconego trapezu, która od pewnego czasu stała się znakiem rozpoznawczym większości aut tego producenta. Podobny kształt mają również przetłoczenia ciągnące się na przedniej części nadwozia, które w połączeniu z ostrymi reflektorami podkreślają sportowy wizerunek marki. Ciekawie prezentują się również szerokie lampy tylne, zachodzące na boki karoserii, oraz dwie końcówki układu wydechowego, nadające pojazdowi bardziej agresywny wygląd.

Wnętrze: dobre wykończenie

Wnętrze pojazdu charakteryzują wysokiej jakości materiały wykończeniowe i duża dokładność wykonania. Czytelny zestaw zegarów wyraźnie nawiązuje do większego Audi A8. Ciekawie zaprojektowana konsola środkowa została lekko skierowana w stronę kierowcy, dzięki czemu jej obsługa jest jeszcze prostsza. Nowością jest pokrętło umieszczone na konsoli środkowej (system MMI), służące do obsługi wszystkich funkcji komputera pokładowego, m.in. telefonu, radia czy nawigacji satelitarnej. W dość nietypowy sposób - za pomocą przycisku umieszczonego po lewej stronie wielofunkcyjnego wyświetlacza, otwiera się schowek w desce rozdzielczej. W wersji kombi zamontowano praktyczny uchwyt zapobiegający przemieszczaniu się bagaży.

Wyposażenie: bogato w standardzie

Audi A6 posiada bardzo dobre wyposażenie standardowe. W każdej wersji montowane są wszystkie dostępne dla tego modelu elektroniczne systemy bezpieczeństwa, takie jak: ABS z EBD, BAS, ASR i ESP oraz komplet ośmiu poduszek powietrznych. Seryjnie występuje również wiele tzw. komfortowych elementów, czyli elektrycznie sterowane szyby i podgrzewane lusterka, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, radioodtwarzacz z CD, skórzane obszycie wielofunkcyjnej kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy (Servotronic), lampki do czytania dla pasażerów, podświetlane lusterka kosmetyczne, czujniki świateł i deszczu oraz centralny zamek z pilotem i elektroniczną blokadą od wewnątrz.

Ceny: duża rozpiętość

Rozpiętość cenowa w przypadku A6 jest wyjątkowo duża. Za najtańszy model z silnikiem diesla o pojemności dwóch litrów w wersji sedan trzeba zapłacić 159 160 zł. Na drugim końcu listy znajduje się wersja kombi z silnikiem benzynowym o pojemności 4.2 litra za sumę 326 500 zł, jednak w przypadku zamówienia kilku droższych opcji, cena z łatwością może przekroczyć barierę 400 tys. zł.

Audi A6 limousine/avant

- długość: 4 916 mm /4 933 mm
- szerokość: 1 855 mm /1855 mm
- wysokość: 1 459 mm /1 463 mm
- pojemność bagażnika: 546 litrów /565 l (1 660 l)
- rozstaw osi: 2 843 mm /2 843 mm
- Najmniejszy silnik benzynowy
Motor o poj. 2.4 litra (V6, 24V)) rozwija moc 177 KM (przy 6 000 obr/min) i 230 Nm momentu obrotowego osiąganego w przedziale pomiędzy 3 000 - 5 000 obr/min. Pojazd z takim źródłem napędu przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 226 km/h. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 9,9 l/100 km, natomiast podczas jazdy po mieście wzrasta do 14,5 l/100 km.
- Podstawowa jednostka wysokoprężna
Silnik o poj. 2 litrów (R4, 8V) rozwija moc 140 KM (przy 4 000 obr/min) i wytwarza maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm w zakresie pomiędzy 1 750 - 2 000 obr/min. Samochód z "najmniejszym" dieslem przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 10,3 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 210 km/h. Bardzo korzystnie przedstawia się przy tym zużycie oleju napędowego - średnio zaledwie 6 litrów, a maksymalnie 8 l/100 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza