Na 25-lecie istnienia sieci McDonald’ s w Polsce i 20-lecie restauracji ze złotymi łukami w Słupsku zaprezentowano, jak rozwija się sieć w Polsce i regionie oraz jak funkcjonują innowacyjne rozwiązania w restauracjach.
Podczas jubileuszowego spotkania przedstawiciel dyrekcji McDonald’ s Polska poinformował, że ponad 70 procent wszystkich obiektów pod złotymi łukami w Polsce prowadzonych jest na zasadzie franczyzy przez polskich przedsiębiorców i tę tendencję firma chce rozwijać.
Słupską restaurację, na zasadach franczyzy, prowadzi Alina Borucka. To biznes rodzinny, w który zaangażowała też męża i syna. Oprócz słupskiego prowadzą też lokale McDonald’ s w Koszalinie, Szczecinku, Chojnicach i Kołobrzegu.
- I właśnie zostaliśmy docenieni Diamentami Forbesa, miesięcznika biznesowego. Wyróżniono naszą firmę wśród najbardziej dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw regionu. Zajęliśmy 46. miejsce w Pomorskiem i 367. w skali całego kraju - mówi Alina Borucka. W swoich sześciu restauracjach zatrudniam około 400 pracowników, w samym Słupsku 80.
- Z pracownikami nie mamy problemów. Współpracujemy m.in. z Akademią Pomorską i zatrudniamy wielu studentów - mówi pani Alina. - W wakacje, gdy studenci wyjadą, będziemy oferować pracę także pracownikom młodocianym. Wkrótce rozpoczniemy rekrutację w Lęborku, bo tam za kilka miesięcy, na działce przy rondzie Jana Pawła II, przy krajowej szóstce zostanie otwarta kolejna restauracja McDonald’s. Docelowo damy pracę kolejnym 70 osobom. Lokal w Lęborku to klasyczny McDrive przystosowany do obsługi gości zmotoryzowanych.
Natomiast nie potwierdzają się pogłoski o sezonowej restauracji w Ustce. - Były na ten temat rozmowy, ale temat jest trudny, bo sezon w Polsce jest krótki, a restauracja wymaga bardzo dużych inwestycji - mówi pani Borucka.
Przypomnijmy, że słupska restauracja McDonald’ s przy ul. Szczecińskiej dwa lata temu przeszła przebudowę i została znacznie powiększona. Pojawiły się w niej nowe rozwiązania technologiczne, m.in. elektroniczne kioski do samodzielnego składania zamówień. Rozbudowano salę jadalną wzbogacając ją o atrakcyjny wystrój. Powiększono zaplecze, zmodernizowano kuchnię. Dzisiaj podobnie jak pozostałe lokale sieci w Polsce słupski McDonald’s przygotowuje wszystkie produkty na zamówienie.
- To, co oferujemy w restauracji w Słupsku jest potwierdzeniem zmian zachodzących w całej sieci w Polsce. Nowoczesne technologie, przygotowanie produktów na świeżo, dbałość o gościnność. Nie mogłoby być mowy o sprawnym wprowadzaniu tych innowacji bez naszych najważniejszych partnerów – polskich przedsiębiorcach prowadzących lokale naszej marki na terenie całej Polski - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’ s Polska.
Zdradził też, że w najbliższym czasie w restauracjach sieci w Polsce, również w Słupsku, zostanie wprowadzona usługa personalizacji wybranych produktów. - To oznacza, że osoba zamawiająca burgera będzie mogła zdecydować o jego składzie - tłumaczy.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?