Warte prawie 20 milionów złotych zlecenie na budowę obejścia Szczecinka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 172 to największa od lat inwestycja drogowa w mieście.
- Na przetarg swoje oferty zgłosiło sześć firm - mówi Krzysztof Kowalski, zastępca dyrektora Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich ds. budowy.
Najtańsza oferta jest sporo tańsza od kosztorysu inwestorskiego (18,1 mln zł) i opiewa na 15,25 mln zł. Najdroższa wynosi z kolei 20,87 mln zł. Chętni do budowy obwodnicy pochodzą z całego kraju: z Warszawy, Wrocławia, Kobierzyc, Pruszkowa i Człuchowa.
- Teraz musimy sprawdzić, czy oferty spełniają wszystkie wymogi - zdaniem Krzysztofa Kowalskiego ZZDW powinien się uporać z tym jeszcze w kwietniu.
Być może konieczne będzie uzupełnienie ofert. To całkiem możliwe, bo błąd w setkach pozycji i tabel łatwo popełnić, a rozbieżność cenowa jest nieduża. Po rozstrzygnięciu przetargu będzie jeszcze niepewność związana z możliwymi odwołaniami.
- Nam także szkoda czasu, zależy nam na rozpoczęciu prac, bo sezon budowlany już się zaczął - dyrektor Krzysztof Kowalski ma nadzieję, że drogowcy wejdą na plac budowy w maju, może w czerwcu.
Mała obwodnica będzie omijać zachodnią część Szczecinka od wysokości ulicy Kołobrzeskiej i łączyć się z trasą barwicką za Trzesieką.
Kilkanaście lat temu wybudowano jej część (obecna ulica Kołobrzeska), która dziś kończy się ostrym zakrętem w ulicę Karlińską. Zgodnie z porozumieniem szczecineckiego ratusza z ZZDW, miasto sfinansuje odcinek od obecnej ulicy Kołobrzeskiej do ronda, które powstanie na małej obwodnicy na dawnej granicy Szczecinka i gminy wiejskiej.
Po przyłączeniu Trzesieki do miasta już cała obwodnica leży granicach Szczecinka. Udział miasta w inwestycji to około 6 mln zł.
Droga na odcinku kilometra do ronda będzie miała 7 metrów szerokości, od strony południowej dwumetrowy chodnik, a od północnej taką samą ścieżkę rowerową. Od ronda będzie też w przyszłości prowadzić odnoga do krajowej trasy nr 11.
Czytaj też> Krajowa "trójka". Powstaje obwodnica Miękowa
Pozostałe dwa kilometry będą pozbawione chodnika i ścieżki, a sfinansuje je ZZDW. Obwodnica powinna być gotowa w przyszłym roku. Ratusz liczy, że nie tylko wyprowadzi z miasta ciężki transport, ale przyczyni się też do zagospodarowania dawnych terenów popoligonowych na obrzeżach Szczecinka, dzisiaj zupełnie pozbawionych komunikacji i infrastruktury.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?