W publikacji dotyczącej planowanej budowy mostu łączącego Gryfię z lądem przytoczyliśmy obawy dotyczące tej inwestycji Mariusza Kolwasa, prezesa TF Silesia (właściciel terenów zlikwidowanej stoczni) oraz architekta prof. ZUT, Zbigniewa Paszkowskiego.
Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Szczecinie uspokaja obu panów.
- Most łączący Gryfię z ul. Ludową nie zablokuje toru wodnego, ponieważ tor wodny Świnoujście Szczecin usytuowany jest po wschodniej stronie wyspy - wyjaśnia. - Akwen Odry po zachodniej stronie wyspy (czyli ten, który będzie "przecinać" most) nie stanowił nigdy toru wodnego i jest od wielu lat zamknięty dla ruchu statków.
Ewa Wieczorek dodaję, że zakaz ruchu statków nie dotyczy jednostek stoczniowych oraz cumujących w tym rejonie.
- Również tych, którym w wyjątkowych przypadkach zezwolenia na otwarcie ruchu udzieli kapitanat portu - dodaje. - W przypadku konieczności pogłębiania w tym rejonie w związku z wodowaniami prace czerpalne zlecała zawsze b. Stocznia Szczecińska.
Pani rzecznik przypomina, że statki wodowane w Stoczni Szczecińskiej wyprowadzane były w kierunku południowym i po obrocie wokół południowego cypla wyspy Gryfia kierowały się w stronę morza.
- Budowa mostu w żaden sposób nie przeszkodzi w takich manewrach - zapewnia. - Również odległość planowanego mostu od pochylni stoczniowych jest całkowicie wystarczająca do wykonywania wodowań tak, jak było to zorganizowane w czasie funkcjonowania stoczni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?