Na zlecenie Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego i Pomorskiej Regionalnej Izby Turystyki zewnętrzna firma zorganizuje gigantyczną kampanię promującą województwo pomorskie. Akcja ma zachęcać do odwiedzania województwa nie tylko w sezonie. Motywem przewodnim są cztery kolory (niebieski, czerwony, żółty i zielony) synonimy czterech pór roku i czterech rodzajów aktywności, które chcą promować organizatorzy kampanii. Celem- promocja regionu i zachęta do wypoczynku nie tylko latem.
Czytaj też: Słupsk. Będzie przetarg na promocję miasta
Będzie to największa jak do tej pory kampania reklamowa województwa pomorskiego. Jej koszt zamknie się kwotą 5,5 miliona złotych. Większość środków pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, około pół miliona złotych z Pomorskiej Regionalnej Izby Turystyki. PROT jest partnerem merytorycznym kampanii, ale za strategię komunikacji odpowiada firma Demo Effective Launching.
W ramach kampanii zaplanowano emisję ponad 1000 spotów reklamowych w telewizji. W TVP można je obejrzeć w porze dużej oglądalności, bo tuż przed głównym wydaniem Wiadomości. Działa już portal internetowy. Będzie też promocja na targach i wiele dodatkowych działań marketingowych.
- Jest to bardzo wizerunkowa kampania. Staramy się zbudować pozytywny obraz Pomorskiego nie tylko w sezonie - podkreśla Wojciech Kret, dyrektor biura zarządu PROT. - Promujemy szlaki turystyki aktywnej dla całego Pomorza, spływy kajakowe Słupią, podkreślamy ofertę kulturową regionu, na przykład zbiory Witkacego w Słupsku.
Dyrektor Kret dodaje. - Pomorskie ma bardzo dobry wizerunek jeśli chodzi o lato, ale chcemy pokazać, że się zmienia. Oferta regionu jest coraz lepsza poza sezonem. Docelowo chcemy przejść od wizerunku do produktu.
Czytaj też: Słupsk. Biura turystyczne odrabiają straty z 2010 roku
Pierwszy raport dotyczący wzrostu liczby chętnych na odpoczynek w regionie będzie znany w lipcu.
Kampania w liczbach
- 1120 emisji spotów w TV
- ponad 82 proc. mieszkańców w wieku 25-49 z miast pond miast 100-tysięcznych zobaczy spot przynajmniej raz, 62 proc. zobaczy go przynajmniej trzy razy
- ponad 84 proc. kobiet mieszkających w miastach ponad 50-tysięcznych zobaczy spot przynajmniej raz, a 65 proc. zobaczy go przynajmniej 3 razy
- 350000 widzów spotu w kinach
- ponad 450 nośników reklamy zewnętrznej przed sezonem i jesienią
- kilkanaście milionów wyświetleń bannerów internetowych
dystrybucja turystycznej gazety - ponad 100 000 egz.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?