Pan Bogdan ze Słupska od wielu lat regularnie opłacał rachunki za gaz. Pod koniec czerwca miał termin kolejnej opłaty. – Wysłałem pieniądze za gaz z mojego konta internetowego. W tym samym dniu płaciłem również inne rachunki – mówi nasz czytelnik. Niestety, jak się później okazało, słupszczanin pomylił się i zamiast wysłać opłatę gazowni, przelał pieniądze na konto Energi.
– W zakładzie gazowniczym przez kilka tygodni miałem więc dług. Nie wiedziałem jednak o tym, bo z gazowni nie przyszedł do mnie żaden list z ponagleniem do zapłaty czy wezwaniem do uregulowania długu – mówi nasz czytelnik.
O tym, że coś jest nie tak, pan Bogdan przekonał się dopiero we wtorek rano. – Zobaczyłem, że przy moim liczniku grzebie pracownik gazowni. Zapytałem go, co się stało. To on powiedział mi, że zalegam z opłatą rachunku – mówi czytelnik.
Pan Bogdan natychmiast pojechał do gazowni uregulować zaległy rachunek. Tam próbował się dowiedzieć, dlaczego zakład nie powiadomił go o długu. Za ponowny montaż licznika słupszczanin musiał zapłacić 150 złotych.
O wyjaśnienie problemu poprosiliśmy Izabelę Dygułę, rzecznika prasowego gdańskiego oddziału PGNiG.
– Po 14 dniach od terminu zapłaty pracownicy biura obsługi klienta wykonują telefon przypominający o zapłacie. Jeśli należność w dalszym ciągu jest nieuregulowana, po upływie 2 tygodni wystawiane jest wezwanie do zapłaty, wysyłane listem poleconym. W przypadku braku odbioru wezwanie jest dwukrotnie awizowane. Jeśli i w kolejnych dwóch terminach nie zostanie ono podjęte przez klienta, to zgodnie z prawem uznajemy je jako skutecznie doręczone. Tak właśnie było w przypadku czytelnika – mówi Izabela Dyguła. – Około 50. dnia po terminie zapłaty wystawiane jest polecenie wyłączenia, na podstawie którego pracownicy firmy zewnętrznej zamykają dopływ gazu. Jeżeli jednak uzyskamy informację o wpłacie należności przed wykonaniem polecenia wyłączenia, wówczas możemy odwołać wstrzymanie dostawy gazu.
Rzecznik gdańskiego oddziału PGNiG dodaje, że spółka oferuje swoim klientom korzystanie z e-BOK-a (Elektronicznego Biura Obsługi Klientów), które pozwala monitorować swoje rachunki i wpłaty. System automatycznie powiadamia też o istniejącym zadłużeniu.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?