Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudują drogę ze Słupska do Ustki, początek prac planowany na wrzesień

Grzegorz Hilarecki
Jeszcze w tym miesiącu gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma otrzymać wydaną decyzję środowiskową dla przebudowy drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką.

Prace zaczną się we wrześniu, a nową krajówką pojedziemy w kwietniu 2021.

Stowarzyszenie Nasze Środowisko otrzymało odpowiedź na pytania dotyczące przebudowy drogi do Ustki, o której mówi się od 2016 roku, a mieszkańcy nie mogą się doczekać zmian.

- Prace projektowe wciąż trwają, są na ukończeniu. Opracowanie Projektu Budowlanego, na dzień dzisiejszy, planowane jest na luty 2019r. Ogłoszenie przetargu planowane jest na koniec II kw. 2019r.

Rozpoczęcie robót planowane jest na koniec września 2019r. Zakończenie robót planowane jest na kwiecień 2021r. - odpowiedziała Małgorzata Baranowska-Dufaj, specjalista z działu dokumentacji w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Machina urzędnicza więc działa, pieniądze na drogę są, inwestycja więc się zacznie. Nie wiadomo tylko ostatecznie, jakie konkretne rozwiązania zostaną ujęte w projekcie budowlanym. To okaże się w ciągu miesiąca.

Wirtualna koncepcja nowej drogi ze Słupska do Ustki

Przypomnijmy, inwestycja zacznie się za skrzyżowaniem drogi wylotowej ze Słupska z ulicą Handlową do strefy. GDDKiA informuje, że na terenie miasta Słupska, w ramach przedmiotowego zadania, nie będzie realizowana rozbudowa drogi krajowej nr 21. Początek zadania, którego Inwestorem jest tut. Oddział GDDKiA, to km ok. 61+559. W granicach miast na prawach powiatu, zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest zarząd miasta. Słupski samorząd więc sam musi zadbać o odpowiednie połączenie wyremontowanej drogi od owego skrzyżowania do ringu!

W październiku 2017 odbyły się konsultacje koncepcji rozbudowy 13 km drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką. Od granicy miasta do granicy drugiego. GDDKiA zakłada, że będzie to droga klasy GP, czyli głównej przyspieszonej. To wymusza zmniejszenie liczby skrzyżowań, wedle koncepcji zostanie ich tylko 11.

Tylko w wyjątkowych przypadkach zostaną zachowane wjazdy do posesji, a dojazd zapewnią drogi serwisowe. Przebudowane zostaną zatoki autobusowe. Wzdłuż całej drogi zaplanowano ścieżkę rowerową, którą będą też chodzić piesi, a na niektórych odcinkach będzie ona poszerzona z 3,5 metra do 5,5, ale będą tam mogły jeździć pojazdy mieszkańców. Wszystkie krzyżówki będą przebudowane, pod kątem bezpieczeństwa. Będą też oświetlone. Na niektórych przewidziano sygnalizację świetlną, oraz lewoskręty i azyle dla przechodzących przez drogę pieszych. Sama zaś drogą będzie jednojezdniowa z dwoma pasami, po jednym w każdym kierunku. Ale by poprawić przepustowość, będzie szersza po każdej stronie, tak by w razie stłuczki, czy wypadku była przejezdna.

We Włynkówku podczas konsultacji koncepcji rozbudowy drogi okazało się, że wielu mieszańców jest niezadowolonych, bo ich posesje nie będą miały bezpośredniego połączenia z drogą, tak jak teraz. Dyskusja była ożywiona i padło sporo merytoryczny argumentów. Władze gminy oraz mieszkańcy zgłosili uwagi. Za miesiąc się okaże, jak zostały uwzględnione w projekcie budowlanym.

Całą nową drogą mamy pojechać w kwietniu 2021.

ZOBACZ TAKŻE Wirtualna koncepcja nowej drogi ze Słupska do Ustki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza