Radny atakuje starostę bytowskiego za kolejki w wydziale komunikacji. Okazuje się, że na kolejkach można ...zarobić

Andrzej Gurba
Andrzej Gurba
Sesja Rady Powiatu Bytowskiego
Sesja Rady Powiatu Bytowskiego
Radny powiatowy Jerzy Szpakowski za grandę uważa, że mieszkańcy muszą czekać w długich kolejkach w wydziale komunikacji Starostwa Powiatowego w Bytowie. Starosta Leszek Waszkiewicz ma inny ogląd tej sytuacji.

– Ludzie muszą być urlopy i stać cały dzień w kolejce – denerwuje się radny Jerzy Szpakowski. Radny wystąpił z wnioskiem do starosty, aby sytuacja uległa poprawie. – Ostatnie zwiększenie zatrudnienia w tym wydziale było w 2016 r. Powiem delikatnie – to niedopatrzenie. To my, jako radni, też odpowiadamy za obsługę mieszkańców i powinniśmy im to zapewnić. Chciałbym doczekać czasów, kiedy będzie można sprawę rejestracji samochodu załatwić w 15 minut. Konieczne byłoby zwiększenie zatrudnienia, wydłużenie czasu pracy. Jeśli to jest niemożliwe do zrealizowania, to proponuję przekazanie tych kompetencji gminom – mówił Jerzy Szpakowski na sesji Rady Powiatu Bytowskiego.

Starosta bytowski Leszek Waszkiewicz ma inny ogląd tej sytuacji. – Liczba załatwianych spraw w tym wydziale jest względnie stała, czyli nie ma znaczącego wzrostu. Z analiz związanych z czasochłonnością wykonywania poszczególnych operacji na stanowiskach, nie wynika, aby musiały być podejmowane jakieś szczególne działania zmierzające do dużego wzrostu zatrudnienia w tym wydziale – mówi Leszek Waszkiewicz, starosta bytowski. Dodaje, że w ostatnim czasie został zatrudniony dodatkowy pracownik (obecnie szkoli się).

– Oczywiście bywają spiętrzenia spraw. Ostatnie było związane z wprowadzeniem zapisu o karach, jeśli ktoś nie zarejestrował samochodu sprowadzonego z krajów UE. To był lawinowy, ale okresowy przypływ klientów. Teraz kolejki się zmniejszają. Dodam, że nie ma obowiązku, aby dana osoba czekała na załatwienie sprawy przy okienku. Wystarczy, że złoży dokumenty w biurze podawczym albo przyśle pocztą i temat też będzie załatwiony. Poza tym, jest możliwe załatwienie spraw przez internet. Każdy, kto posiada profil zaufany, może załatwiać sprawy przez platformę e-PUAP. Można się także zapisywać do kolejki przez internet. Monitorujemy tę ostatnią możliwość. Okazało się, że rejestracja przez internet jest przez niektóre osoby nadużywana. Znalazły się osoby, które rezerwują wszystkie dostępne terminy. Jest ich kilka. One zapisują się na całe dwa tygodnie. A później odpłatnie przyjmują od ludzi zgłoszenia, że będą załatwiać ich sprawy. Wystąpiliśmy do firmy obsługującej system kolejkowy, aby ukrócić takie działania. Jest to w końcowej fazie. Według nowych zasad będzie trzeba podać kilka numerów vin auta. To powinno ograniczyć nieuczciwe praktyki – ocenia L. Waszkiewicz.
Starosta dodaje, że pracownicy z innych wydziałów pomagają przy rejestracji pojazdów. – Są też jednak sytuacje losowe. Dzisiaj z ośmiu pracowników pięciu jest na zwolnieniu lekarskim – stwierdza starosta.

- Czyli, panie starosto, nie radzimy sobie – podsumował słowa starosty radny Jerzy Szpakowski.

- Uważam, że radzimy sobie na miarę posiadanych zasobów. I nie ma potrzeby wydatkowania pieniędzy na dodatkowe zatrudnienie – mówił starosta.

- Mam prośbę, aby pan zszedł na dół i powiedział to ludziom czekającym w kolejce – ripostował J. Szpakowski.

Wkrótce ruszą zapisy na szczepienie trzecią dawką

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To może teraz radny Jerzy napisze list do przyjaciela burmistrza żeby obniżył ceny śmieci?

G
Gość
12 marca, 12:00, Gość:

Jak nie było tych numerków, to nie było takich problemów, każdy kolejki pilnował. A teraz wpada sobie jakiś handlarz autami, któremu numerki pobierają Panie obsługujące i przez godzinę nikt poza nim nie jest obsługiwany. Ten system ułatwił sprawy tylko handlarzom. Nie wspomnę o tym, że te Panie ciągle gdzieś dzwonią się pytać co mają robić. PS. od momentu wprowadzenia numerków dwa raz miałam przyjemność tam załatwiać sprawy i w obu przypadkach była sytuacja z tym handlarzem. A i jeszcze jedno niektórzy nie są w stanie załatwić spraw bo o 9 już numerka nie dostaną.

12 marca, 20:41, Gość:

Ten system nie ulatwil handlarza,tylko pogorszyl,bo moga zrobic tylko 3 sprawy dziennie i dodam jeszcze ze jest osobne okie dla osob majace wiecej spraw niz jedna,a nie wiecej niz 3

Piszę co widziałam. Nie wiem ile tamten pan załatwiał spraw, ale rozsiadł się na środku sali nawet nie przy okienku, a w tym czasie 3 panie załatwiały jego sprawy i ogólnie wszyscy mieli świetne humory tylko nie ludzie czekający na korytarzu.

R
Robert
12 marca, 13:45, Petent,:

Wystarczy zamienić dwa zdania z naczelnikiem wydziału, jaki kapitan taki okręt...Smutne to, że ignorowaniem problemu ludzi traktuje się przedmiotowo. Wstyd państwo odpowiedzialni.

Pan Naczelnik nie ma pojecia o swojej pracy,nie potrafi odpowiedziec na proste pytania,nie zna sie na niczym.

G
Gość
12 marca, 12:00, Gość:

Jak nie było tych numerków, to nie było takich problemów, każdy kolejki pilnował. A teraz wpada sobie jakiś handlarz autami, któremu numerki pobierają Panie obsługujące i przez godzinę nikt poza nim nie jest obsługiwany. Ten system ułatwił sprawy tylko handlarzom. Nie wspomnę o tym, że te Panie ciągle gdzieś dzwonią się pytać co mają robić. PS. od momentu wprowadzenia numerków dwa raz miałam przyjemność tam załatwiać sprawy i w obu przypadkach była sytuacja z tym handlarzem. A i jeszcze jedno niektórzy nie są w stanie załatwić spraw bo o 9 już numerka nie dostaną.

Ten system nie ulatwil handlarza,tylko pogorszyl,bo moga zrobic tylko 3 sprawy dziennie i dodam jeszcze ze jest osobne okie dla osob majace wiecej spraw niz jedna,a nie wiecej niz 3

G
Gość

Jak nie ma problemu????? W wydziale nie ma możliwości załatwienia sprawy od ręki, nawet odbiór dowodu rejestracyjnego to minimum 2 godziny, a rejestracja to już szkoda gadać.

P
Petent,

Wystarczy zamienić dwa zdania z naczelnikiem wydziału, jaki kapitan taki okręt...Smutne to, że ignorowaniem problemu ludzi traktuje się przedmiotowo. Wstyd państwo odpowiedzialni.

G
Gość

Jak nie było tych numerków, to nie było takich problemów, każdy kolejki pilnował. A teraz wpada sobie jakiś handlarz autami, któremu numerki pobierają Panie obsługujące i przez godzinę nikt poza nim nie jest obsługiwany. Ten system ułatwił sprawy tylko handlarzom. Nie wspomnę o tym, że te Panie ciągle gdzieś dzwonią się pytać co mają robić. PS. od momentu wprowadzenia numerków dwa raz miałam przyjemność tam załatwiać sprawy i w obu przypadkach była sytuacja z tym handlarzem. A i jeszcze jedno niektórzy nie są w stanie załatwić spraw bo o 9 już numerka nie dostaną.

P
PrzyjaźńMiastecko-Bytowska

Zapraszamy do MIASTKA! Tutaj nie ma takich kolejek, a każdy mieszkaniec powiatu bytowskiego może zarejestrować auto zarówno w Bytowie jak i w filii w Miastku. Oczywiście Bytowiakom by to uraziło dumę, ale mieszkańcy gmin Kołczygłowy, Lipnica, Tuchomie nie mają tak daleko🙂

G
Gość

Wydział komunikacji w Bytowie to jedna wielka kpina. System numerków tworzy sztuczne kolejki .Urzędnicy w wydziale zachowują się jakby pracowali za karę. Na wizytach elektronicznych wchodzą opłaceni pełnomocnicy I blokują stanowiska na 2 godziny załatwiając sprawy kilku osób gdzie inna zwykla osoba może załatwić maksymalnie 3 sprawy . Na wyczytanych numerkach gdzie nikt się nie zgłosił pracownica wydziału wychodzi I dokonuje wpłat w wplatomacie co może świadczyć że załatwia sprawy znajomych w czasie swojej pracy .

G
Gość

To absurd co się dzieje w WYDZIALE KOMUNIKACJI. System kolejowy internecie wcale nie działa nie ma żadnych wolnych terminów. Jestem w ciąży i musiałam cały dzień stać i czekać przed automatem po bilet ktorego i tak nie było. Jedna Pani z uprzejmości odstapila mi miejsce i tak musiałam czekać na kolej na numerze. Żadnej życzliwości że strony pracowników. Numerki i koniec. Aż żal. Od 10 przyszłam A dopiero po 14 zostalam obsluzona i to przez 40 minut mając tylko 2 dokumenty i to wszystko dobrze wypelnione.

Dodaj ogłoszenie