Od dzisiaj, 1 listopada, reorganizacja komunikacji regionalnej w Słupsku. Odjazdy odbywają się z węzła transportowego przy ul. Towarowej. Są też nowe trasy linii autobusowych.
– Godziny kursowania naszych autobusów z poszczególnych przystanków ulegną tylko nieznacznej korekcie, w granicach kilku minut – zapewnia Damian Zdancewicz, rzecznik prasowy PKS Słupsk. – Zasadniczo pory odjazdów z nowego węzła są takie same, jakie dotychczas były z ul. Kołłątaja. Zmiany, jeśli już są, dotyczą jedynie przystanków „po drodze” – uściśla.
Dodatkowo, dzięki współpracy słupskiego magistratu (odpowiadającego za nowy węzeł i wszystkie przystanki w mieście) oraz powiatu słupskiego (organizującego regionalną komunikację), udało się uporządkować i uprościć przebieg linii w granicach miasta. Autobusy odjeżdżające w konkretnych kierunkach będą obsługiwały ważne przystanki węzłowe, co ułatwi przesiadanie się pomiędzy autobusami PKS a komunikacją miejską.
Prócz samego węzła transportowego przy ul. Towarowej, istotną rolę będą pełniły przystanki m.in. na placu Dąbrowskiego, przy ulicy Jana Pawła II czy w alei Sienkiewicza. Dzięki temu, autobusy PKS Słupsk nie będą już musiały przeciskać się ulicą Wojska Polskiego. Pomoże to oszczędzić podróżnym nieco czasu, zwłaszcza w godzinach szczytu, gdy ruch pojazdów był tam daleki od płynnego.
Przeniesienie całej komunikacji regionalnej z dworca przy ul. Kołłątaja na miejski węzeł transportowy to duże i bardzo precyzyjne przedsięwzięcie.
– Nasi ludzie już od wielu dni pracują nad tym, by ten proces przebiegł możliwie sprawnie. Staramy się być gotowi na wszystkie niespodzianki, jakie mogą nas czekać podczas tak złożonej operacji – mówi Tomasz Kowalczyk, prezes PKS Słupsk. – Cały czas jesteśmy w kontakcie zarówno z zarządcą węzła, czyli słupskim ZIM-em, jak i z organizatorem przewozów, czyli Starostwem Powiatowym.
W pierwsze robocze dni po przeniesieniu komunikacji PKS Słupsk na ul. Towarową, pasażerom będą pomagać specjalnie delegowani pracownicy spółki. Będą ubrani w rzucające się w oczy, odblaskowe kamizelki z oznaczeniem firmy i napisem „W czym mogę pomóc”.
– Spotkacie ich Państwo zarówno na terenie naszego obiektu przy ul. Kołłątaja, jak i na stanowiskach Węzła Transportowego przy ul. Towarowej. Zawsze podzielą się z podróżnymi najaktualniejszymi informacjami. W razie potrzeby, wskażą którędy iść czy gdzie oczekiwać na nasz autobus. Z własnej inicjatywy zaproponują wsparcie każdemu, kto będzie wydawał się zagubiony w tej nowej sytuacji – zapowiada Damian Zdancewicz.
Uwaga – póki co nie zmienia się lokalizacja Punktu Obsługi Klienta PKS Słupsk. Bilety miesięczne i okresowe wciąż będzie można nabywać przy ul. Kołłątaja 15a, gdzie zresztą pozostają również biura i administracja PKS Słupsk. Otwarcie nowego punktu kasowo-informacyjnego na węźle transportowym jest przewidziane w połowie miesiąca, przed rozpoczęciem sprzedaży biletów okresów na grudzień.
Zmiany nie dotyczą również dwóch linii PKS Słupsk kursujących z C.H. Jantar: linii „200” do Ustki oraz „211” do Dębnicy Kaszubskiej.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?