Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rzecznik praw pacjenta interweniuje w sprawie kolejki w deszczu na szczepienie w słupskim szpitalu

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Po naszym artykule na temat kilkudziesięciominutowego opóźnienia w jednym z punktów szczepień zlokalizowanych na terenie Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku, gdzie pacjenci musieli stłoczeni czekać na szczepienie w deszczu, interweniuje rzecznik praw pacjenta.

Jak nas poinformowało biuro rzecznika: W związku z informacjami medialnymi w artykule "W deszczu czekali na szczepienia w słupskim szpitalu. Pacjenci zbulwersowani. Szpital się tłumaczy", w którym informowano, że w dniu 25 maja 2021 r. w jednym z punktów szczepień w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. Janusza Korczaka w Słupsku Sp. z o.o. doszło do ponad godzinnego opóźnienia w podawaniu szczepionek przeciwko COVID-19, Rzecznik Praw Pacjenta wystąpił do zarządu szpitala z wnioskiem o złożenie wyjaśnień w sprawie.

- Wnosimy także o wskazanie jakie działania podjął szpital, aby sytuacja taka nie powtórzyła się w przyszłości. Szpital ma 7 dni na przesłanie stanowiska w sprawie. Analiza odpowiedzi będzie stanowiła podstawę do podjęcia ewentualnych dalszych działań w sprawie - informuje Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

Przypomnijmy, we wtorek, w jednym z dwóch punktów szczepień w doszło do kilkudziesięciominutowego opóźnienia. Pacjenci stłoczyli się w deszczu. Potem wylewali swoje żale na organizację szczepień w szpitalu. Wieczorem wielu słupszczan dyskutowało o tym na Facebooku.

W tym samym czasie w drugim punkcie szczepień w słupskim szpitalu wszystko przebiegało wzorowo, idealnie zorganizowane. Poprosiliśmy rzecznika szpitala o wytłumaczenie sytuacji.

"Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Słupsku informuje, że we wtorek 25 maja 2021 r. w punktach szczepień zlokalizowanych w budynku POZ (budynek I) doszło do opóźnień w akcji szczepień. Opóźnienie względem harmonogramu szczepień spowodowane było w dużej mierze powodami niezależnymi od Szpitala jako organizatora punktów szczepień. Podstawowym powodem było opóźnienie w dostarczeniu szczepionek do punktów szczepień i występujące problemy techniczne z rejestracją pacjentów w systemie informatycznym koordynującym akcję szczepień. Należy także zwrócić uwagę, że cztery gabinety szczepień znajdujące się w budynku POZ słupskiego szpitala zaszczepiły wczoraj rekordową liczbę pacjentów – 552 osoby. Łącznie wszystkie punkty szczepień Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku znajdujące się w Słupsku i w Ustce podały szczepionki ponad 900 osobom. Nagromadzenie tak znacznej liczby pacjentów w jednym miejscu spowodowało duże natężenie ruchu pacjentów wpływając niekorzystnie na płynność przemieszczania się szczepionych. Przepraszamy naszych pacjentów za niedogodności i jednocześnie zapewniamy, że z zaistniałej sytuacji personel szpitala wyciągnie odpowiednie wnioski, aby w kolejnych dniach zaradzić podobnym problemom" - napisał nam Marcin Prusak, rzecznik WSS w Słupsku.

Właśnie o te wnioski pyta teraz rzecznik praw pacjenta. Jak sprawdzaliśmy w kolejnych dniach nie było kolejek w tym punkcie szczepień.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza