Ścieżki rowerowe będą bezkolizyjne, ale najwcześniej za rok

Daniel KlusekZaktualizowano 
Część rowerzystów jeździ ścieżkami na wiadukcie pod prąd. <br>Fot. Łukasz Capar
Część rowerzystów jeździ ścieżkami na wiadukcie pod prąd. Fot. Łukasz Capar
Komunikacja - Rowerzyści, którzy jeżdżą przez wiadukt przy alei 3 Maja, sami powodują niebezpieczeństwo - twierdzi pan Jan ze Słupska. Są plany przebudowy ścieżki.

Pan Jan mieszka na Zatorzu i codziennie rano przechodzi przez wiadukt między al. 3 Maja i ul. Wolności. Twierdzi, że rowerzyści, którzy jeżdżą tam ścieżką, bardzo często nie przestrzegają przepisów.

- Ścieżki rowerowe są oznakowane symbolami na asfalcie. Wynika z nich, że jadąc w kierunku Zatorza, trzeba jechać ścieżką od strony zakładu Stolon. Natomiast kierując się w stronę centrum miasta, trzeba jechać ścieżką po stronie hipermarketu Kaufland - mó­wi słupszczanin. - Tymczasem widzę, że kierowcy jadący od strony Zatorza bar- dzo często jadą pod prąd.

Zdaniem naszego czytelnika, to może być dla nich niebezpieczne.

- Te ścieżki nie są tak szerokie, by pomieścić dwa rowery jadące w przeciwnych kierunkach. Jeden z nich musi więc wjechać na jezdnię - mówi pan Jan. - A to przecież jednak z głównych ulic w mieście, którą cały czas jeżdżą samochody. Na domiar złego po tej ścieżce jeżdżą też autobusy, które zatrzymują się na przystanku tuż za wiaduktem.

Słupszczanin uważa, że ścieżki powinny być lepiej oznakowane. Tak, aby nie było wątpliwości, w którą stronę można jechać każdą z tych ścieżek.

W Zarządzie Infrastruktury Miejskiej dowiedzieliśmy się, że są plany gruntownej przebudowy ścieżek w tym miejscu.

- Obie te ścieżki są jednokierunkowe. Jechać nimi można zgodnie z kierunkiem jazdy samochodów. Jedynie na kontrapasie rowerzyści mogą jechać w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy samochodów - mówi Michał Żuber, inżynier ruchu w ZIM. - W przyszłym roku chcemy przebudować tę ścieżkę i stworzyć jedną, szerszą, dwukierunkową po stronie hipermarketu Kaufland. Ta po drugiej stronie jezdni wówczas przestanie funkcjonować
.
Nowa ścieżka ma być bezkolizyjna i dużo bardziej bezpieczna niż obecne. Na wysokości wiaduktu ma być ona oddzielona barierami od jezdni. Przebudowa ścieżki nie spowoduje zmian dla kierowców samochodów. Z Zatorza w kierunku centrum miasta nadal będzie można jeździć dwoma pasami.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Y
Yktorn

Ścieżki rowerowe są jak najbardziej potrzebne.

Po 1. dla bezpieczeństwa ruchu rowerzystów jak i samochodów

po 2. dla kultury jazdy po nich

 

Na Słowacji do której mam parę kilometrów nawet na wioskach buduje się ścieżki rowerowe dla młodzieży aby bezpiecznie udała się do szkoły. I to wszystko z funduszy UE. Dlaczego u nas ma być inaczej? Co, my inni? Szkopuł w tym, że do tego należy dorosnąć, no i także chcieć je budować. Z czym u nas nie najlepiej.

:huh:

w
wkiara

Mysle, ze przebudowa bedzie strzalem w 10, poniewaz teraz gdy jest duzy ruch a rowerzysta chce, zgodnie z przepisami jechac po prawej stronie( od Kołłątaja do sobieskiego) to ma problem, bo musi stac (czasami dosc dluga chwile) przed pasami aby dostac sie na druga strone ulicy. Po przebudowie, bezposrednio ze sciezki rowerowej bedzie wjezdzac na ulice.

j
jaro

Następny mądry.....może zaproponuj też prawo jazdy na taczkę albo dla matek wiozących dzieci w wózkach, a może jeszcze egzamin i prawo chodzenia dla pieszych, jak nie będzie takiego miał to ma siedzieć w domu!!!!!!!!!

G
Gość

nawet nie musi być oznakowania, gdyż w Kodeksie Ruchu Drogowego jak byk stoi, że jeżeli pas dla rowerów jest wydzielony na jezdni, to obowiązuje na nim taki kierunek ruchu jak na tej jezdni

 

trzeba wprowadzić prawo jazdy na rowery, ale np. bez obowiązkowego kursu, tak jak na samochody, ale z tanim egzaminem, np. 20-30 zł

G
Gość

Szkoda, że czytelnik nie zauważył jakie niebezpieczeństwo stwarzają dla pieszych jadąc nie ścieżką tylko chodnikiem przez wiadukt, a barierki uniemożliwiają pieszym ucieczkę przed nimi.

g
gość

A nie można zamknąć dwóch pasów tak jak na Redzikowo, też było by śmiesznie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3