Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stowarzyszenie rowerowe "Szprycha" pyta o ścieżkę rowerową Słupsk-Ustka

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Rowerzystów zaniepokoiło, że samorząd słupski i ościenne gminy pracują nad nową drogą do Ustki, przy której ma być ścieżka rowerowa. (zdjęcie ilustracyjne)
Rowerzystów zaniepokoiło, że samorząd słupski i ościenne gminy pracują nad nową drogą do Ustki, przy której ma być ścieżka rowerowa. (zdjęcie ilustracyjne) pixabay.com
Stowarzyszenie rowerowe pyta o planowaną ścieżkę rowerową przy drodze nr 21 Słupsk - Ustka i krytykuje pomysł, a ścieżek ma być... więcej.

Planowane są aż trzy ścieżki rowerowe na trasie Słupsk - Ustka. To nie żart. Wynika to z odpowiedzi udzielonej przez wiceprezydenta Słupska Marka Biernackiego na interpelację radnego Bogusława Dobkowskiego.

Tak naprawdę o ścieżkę zapytało radnego Stowarzyszenie Turystyki Rowerowej Szprycha. Rowerzystów zaniepokoiło, że samorząd słupski i ościenne gminy pracują nad nową drogą do Ustki, przy której ma być ścieżka rowerowa. Według przedstawicieli stowarzyszenia taka trasa nie będzie spełniała walorów turystycznych i krajoznawczych. W dodatku nie będzie rozwiązaniem najbezpieczniejszym z możliwych.

„Prowadzenie tej trasy wzdłuż drogi 21 może być tylko odfajkowaniem tematu i marnotrawstwem znacznych środków, ponieważ narazi rowerzystów na jazdę w hałasie i wdychanie spalin... Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, powinna ona przebiegać wzdłuż Słupi, co wiąże się z tak ostatnio lansowanym zamiarem otwarcia się miasta na bulwary” - czytamy w piśmie stowarzyszenia Szprycha, które trafiło do ratusza.

Z odpowiedzi wynika jednak, że rowerzyści nie do końca są zaznajomieni z planami na ścieżki rowerowe do Ustki.

Okazuje się, że pierwsza z nich jest planowana w ramach Pomorskie Trasy Rowerowe R-10, czyli przez urząd marszałkowski. Ma być to trasa rekreacyjna, ale o najwyższych rowerowych standardach. Wytyczono ją spod słupskiego dworca PKP w stronę Bierkowa, przez Bruskowo Wielkie, Wielichowo i dalej na Wodnicę i Ustkę.

Druga trasa budowana ma być w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego i ma łączyć infrastrukturę rowerową w regionie: od ulicy Grunwaldzkiej w stronę Strzelina i Charnowa do Ustki.

Trzecia zaś ścieżka ma biec wzdłuż drogi krajowej nr 21, która ma być przebudowywana między Kobylnicą a Ustką. Ta, w odróżnieniu od dwóch pozostałych, ma mieć tylko charakter komunikacyjny i jest niezbędna do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców.

Prace nad ścieżkami mają być skoordynowane.

Czytaj także na GP24

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza