Strabag wraca na obwodnicę Słupska. GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę rozbudowy obwodnicy Słupska. Zdecydowano się na najniższą ofertę, którą złożył Strabag. Trasa zyska dodatkowe jezdnie między węzłami oraz nowy most nad Słupią.

O ten kontrakt ubiegało się trzech oferentów. Zainteresowany pracami na 9,5-kilometrowym odcinku był Budimex (183 mln zł) i konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia z propozycją za ponad 136 mln zł. Najtańsza oferta należała jednak do Strabaga, który zobowiązał się do rozbudowy drogi do pełnych dwóch jezdni za około 128 mln zł.

Właśnie po tę najniższą propozycję sięgnęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która przeznaczyła na to zadanie 238 mln zł. Wybór tego przedsiębiorstwa oznacza więc spore oszczędności oraz powrót dawnego wykonawcy na dobrze znany mu teren. W końcu Straga razem z Wakozem budowali południową obwodnicę Słupska między sierpniem 2008 a październikiem 2010 r. Na projekt, realizację i wykupy działek pod 16,3 km trasę wydano wówczas 435 mln zł.

- Obwodnica Słupska jest drogą dwujezdniową tylko w obrębie węzłów - przypomina Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Stąd wynika konieczność jej rozbudowy w ramach kompleksowej realizacji drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim.

Starostwo z rządowymi pieniędzmi, S6 z brakującymi umowami

Jednak zakres robót obejmuje nie tylko budowę drugiej jezdni na trzech odcinkach międzywęzłowych. W ramach zamówienia jest też poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości 10 metrów i poprawa jej odwodnienia. Co kluczowe, zaprojektowane i wybudowane zostaną cztery obiekty mostowe. Największy i najważniejszy z nich, to drugi most przez Słupię, który ma mieć ok. 147 m długości.

Wybór wykonawcy nie oznacza automatycznego rozpoczęcia prac. Konkurencja ma teraz czas na oprotestowanie wyboru, a Urząd Zamówień Publicznych na weryfikację dokumentów. To czas liczony w tygodniach. Nie ulega jednak wątpliwości, że projekt budowy brakujących odcinków S6 w województwie pomorskim wychodzi na prostą. W piątek GDDKiA ogłosiła podpisanie umów na zaprojektowanie i budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S6. Nowa obwodnica dla Gdańska ma umożliwić sprawny przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego. Trasa ma pozwolić też na wyprowadzenie ruchu tranzytowego na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Tu budowę podzielono na dwa odcinki. Pierwszy między Chwaszczynem a Żukowem ma długość ok. 16,3 km. W ramach realizacji tego zadania wybudowany zostanie węzeł Miszewo oraz obwód utrzymania drogi. Dokończony zostanie też węzeł Chwaszczyno na styku z budowaną obecnie Trasą Kaszubską. Wykonawcą jest firma Budimex, który zobowiązał się wykonania prac za 715,2 mln zł.

Obecnie w budowie są trzy odcinki drogi ekspresowej S6 o długości ok. 41 km między Bożympolem Wielkim a Gdynią. Na ogłoszenie wyników przetargu czekają wciąż fragmenty między Słupskiem a Lęborkiem. Szef GDDKiA zapowiedział, że w III kwartale tego roku zostaną ogłoszone przetargi na budowę trzech odcinków S6 w województwie zachodniopomorskim od Koszalina do Słupska. Trasa S6 w województwach pomorskim i zachodniopomorskim będzie w całości gotowa do 2025 roku. Natomiast koniec prac na budowanych aktualnie odcinkach na Pomorzu to lato i końcówka tego roku.

ZOBACZ TAKŻE: Wizualizacja drogi S6

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

czyli kto tam szacuje koszty skoro takie rozrzuty

G
Gość

hahahaha termin z sufitu

P
P
21 kwietnia, 18:21, P:

Najtańsza nie znaczy najlepsza. Kiedy był remont ulicy Szczecińskiej? Zobaczcie jakie są już koleiny, nie wspomnę o tych tandetnych studzienkach. Nawet ścieżki rowerowe jak wyglądają, np. na 3 Maja. W Słupsku wszystko zj.e.bią.

Robole nie robotnicy w Polsce robią na sztukę, a w Słupsku to już nagminnie. Co jest niby zrobione to za chwilę prawie nie nadaje się do użytku. Drogi to zawsze zje.ba.ne, bo najtaniej.

G
Gość

sciezka rowerowa na ulicy Szczecinskiej( wysokosc szkoly Rolniczej) wyglada jak tor Bike Parks dla zaawansowanych rowerzystow!

P
P

Najtańsza nie znaczy najlepsza. Kiedy był remont ulicy Szczecińskiej? Zobaczcie jakie są już koleiny, nie wspomnę o tych tandetnych studzienkach. Nawet ścieżki rowerowe jak wyglądają, np. na 3 Maja. W Słupsku wszystko zj.e.bią.

G
Gość

Jak zwykle wygrywa najtańsza oferta, która potem wynosi x3 bo remonty itp

Dodaj ogłoszenie