Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Silesia wizji nie zmieniła

Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34 Fot. TFS
Według autorów koncepcji marina ma nadać charakter przestrzeni postoczniowej.
Według autorów koncepcji marina ma nadać charakter przestrzeni postoczniowej.
Część szczecińskich radnych poznała wczoraj koncepcję rozwoju terenów postoczniowych. Właściciel, Towarzystwo Finansowe Silesia podtrzymuje wcześniejsze plany.

 Przyszłością terenów po zlikwidowanej stoczni zainteresowali się radni z Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej. Na ich zaproszenie przybyli do Szczecina przedstawiciele TF Silesia, firmy doradczej DTZ specjalizującej się w nieruchomościach oraz uznanego na arenie międzynarodowej biura architektonicznego Chapman Taylor. Wspólnie stworzyli koncepcję zagospodarowania terenów nad Odrą.

 - Zależy nam na tym by przywrócić budowę statków, chociaż w części - przyznała Maria Harczyńska, przewodnicząca Komisji. Nie ukrywała zainteresowania pomysłem ożywienia tych terenów, zbudowania centrum biznesowego, mariny itd.

 Czy to jest możliwe?

 Leszek Tomaszewski z Taylor Chapman zapewniał że jest to możliwe.

- Uwzględnialiśmy otoczenie biznesowe, korzystaliśmy z wiedzy firm doradczych - podkreślał. - Koncepcja przewiduje funkcje stoczniowe. Proponujemy rozwiązanie kompleksowe. Wykorzystanie pozostałych terenów do celów komercyjnych, zaadoptowanie budynków na biura, tworzenie loftów. Jest miejsce na park technologiczny, inkubator przedsiębiorczości i marinę wraz z centrum wystawienniczym i handlowym. To także miejsce do popularyzowania jachtingu.

Koncepcja powinna być realizowana etapami do 2023 roku. Należy zacząć od modernizacji istniejących budynków, historycznej stołówki, rozwijania lekkiej produkcji.

 Marina ważnym punktem

 - Marina ma organizować przestrzeń, nadać charakter tym terenom - mówi Anna Staniszewska, dyrektor firmy DTZ. - Ożywi je i dopełni, choć nie przyniesie zysków, ale części biur, lofty - owszem.

 Czy Silesia jest w stanie sfinansować taką inwestycję?

 - Można posiłkować się unijnymi funduszami, jak Jessica - dodała dyrektor. - Przede wszystkim jednak będą to kredyty i realizacja z doświadczonymi deweloperami.

 O Kraftporcie cisza

- Co będzie z Kraftportem (dzierżawca pochylni Wulkan, malarni, prefabrykacji i części nabrzeża - dop. PJ) , czy wpłaci pieniądze i zacznie coś robić w stoczni? - pytał radny Dawid Krystek.
Anna Walencik-Smolanda, pełnomocniczka zarządu Sielsii
na temat spółki nie wypowiedziała się.

- Nie jestem upoważniona - wyjaśniła. Podkreśliła, że Fundusz chce przywrócić budowę statków, ale może to robić mała stocznia, kompaktowa. Takie są realia. Realizację koncepcji szacowała na około 67 mln euro.

 Różne głosy

 - To sciente fiction - stwierdził Piotr Jania. - W centrum logistycznym portu pusto, bo nie ma chętnych. Biur nam nie brakuje, centrów wystawienniczych mamy dosyć, Wszystko już mamy. Nie wierzę w takie plany.

 Przedstawicielka biura planowania przestrzennego w szczecińskim magistracie przyznała, że miasto nie ma jeszcze stanowiska w sprawie wspomnianej koncepcji. Jako słabość koncepcji podała jej wyspowy charakter.

 - Brakuje analizy otoczenia - dodała.

Radny Marcin Paluch zarzucił brak komunikacji między Funduszem a urzędem.

- Ta koncepcja to dobry materiał do dyskusji między biurem architektonicznym miasta i Silesią - stwierdził apelując, by dochodziło do częstszych spotkań obu stron.

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza