Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel w częściach i nie od razu. Rozpoczęła się inwestycja w rejonie słupskiego dworca

olo
Realizowane przedłużenie przejścia podziemnego od stacji i wejście do tunelu od węzła transportowego to dwa z czterech etapów.
Realizowane przedłużenie przejścia podziemnego od stacji i wejście do tunelu od węzła transportowego to dwa z czterech etapów. Krzysztof Piotrkowski
Budowa tunelu pod torami kolejowymi w toku. Zapowiadany łącznik Śródmieścia z Zatorzem inwestycyjnie został podzielony na kilka części. Na razie, realizowane są dwie. Kolejne to przyszłość.

Około 200 metrów, cztery części i najprawdopodobniej tyleż samo wykonawców. Tak, w podziale na etapy wygląda budowa tunelu pod torami kolejowymi, który zepnie ulicę Wojska Polskiego z ul. Towarową, czyli budowanym węzłem transportowym.

Właśnie rozpoczęła się realizacja około 30 metrów między peronem 2 na słupskiej stacji a przyszłym dworcem autobusowym. Koszt to bagatela 8,8 mln zł, a do tej kwoty doliczyć trzeba jeszcze VAT. Równolegle postępują też roboty związane z wejściem do przyszłego tunelu od strony Zatorza. To pierwsze zadanie realizuje PKP, drugie jest inwestycją miasta.

- W tej chwili PKP wykonuje wykop otwarty, w którym wybuduje tunel. My przygotowujemy się do znacznie większego wykopu - informuje Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej - Po naszej stronie wykonane zostanie wyjście, dwie windy, rampa i schody. Zakres jest większy, ale oba zadania są ze sobą skoordynowane Jest to optymalne rozwiązanie.

Realizowane przedłużenie przejścia podziemnego od stacji i wejście do tunelu od węzła transportowego to dwa z czterech etapów. Trzeci wiąże się z ogłoszonym w styczniu przetargiem na modernizację samej stacji. W jego ramach wykonana ma zostać przebudowa peronów, gdzie - według zapewnień - zachowana ma zostać zabytkowy charakter wiat i kiosków.

Ze zmodernizowanych trzech peronów do wyremontowanego tunelu zjeżdżać będą windy. Co więcej, w ramach tego zamówienia PKP PLK zamierza wybudować też nowe Lokalne Centrum Sterowania, nowy most kolejowy nad Słupią i nowe wiadukty kolejowe w tym ten nad ul. Szczecińską. Ogromny zakres oznacza ogromne pieniądze. Niektóre szacunki mówią nawet o 500 mln zł lub wyżej.
Ostatni odcinek docelowego łącznika Śródmieścia z Zatorzem to fragment pod przyszłym dworcem PKP. Nowy Dworzec znajduje się wciąż w fazie projektowej, ale budowa wylotu tunelu pod dworcem PKP w stronę ul. Wojska Polskiego czeka już na pozwolenie na budowę.

O ile dwa ostatnie odcinki tunelu to melodia najbliższej przyszłości, to dwa pierwsze powinny zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza