Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiosenny makijaż auta

Redakcja
Aby systemy bezpieczeństwa funkcjonowały właściwie, konieczne są regularne przeglądy samochodu.
Aby systemy bezpieczeństwa funkcjonowały właściwie, konieczne są regularne przeglądy samochodu.
Zima w tym roku była wyrozumiała dla użytkowników czterech kółek. Mimo to, samochód czeka na wiosenną wizytę u "kosmetyczki".

W rolę kosmetyczki możesz się wcielić Ty, drogi Czytelniku.

Zaczynamy od "cery". Z początkiem wiosny należy usunąć z lakieru wszystkie ślady pozostawione przez mróz, lód, śnieg i przede wszystkim sól. Rozpoczynamy od gruntownego umycia pojazdu. Agresywna sól, sypana zimą na jezdnie, niszczy karoserię, podwozie i co najważniejsze osprzęt silnika. Dlatego mycie należy rozpocząć od wyczyszczenia silnika i podwozia. Do mycia silnika nie używajcie myjek wysokociśnieniowych, ponieważ woda może uszkodzić jego osprzęt. Dlatego też mycie silnika należy powierzyć specjalistom. Uszczelki gumowe przecieramy gąbką zmoczoną w wodzie, a następnie nacieramy talkiem, gliceryną lub specjalnymi środkami pielęgnacyjnymi.

Po zimie szczególnie dokładnie warto zbadać stan karoserii, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się rdzy. Woskowanie lakieru (woskiem twardym lub płynnym) stanowi dodatkową barierę ochronną dla szkodliwych substancji.

Małe szkodniki

Wiosna, to pora intensywnego występowania pyłków roślin. Osoby wrażliwe na ich działanie chroni podczas jazdy filtr kabinowy, w który wyposażona jest większość produkowanych obecnie pojazdów. Filtry te należy wymieniać co 15.000 km, a zwłaszcza wskazana jest ich wymiana właśnie przed wiosennym pyleniem roślin.

Eksperci polecają wymianę na filtr kabinowy wielowarstwowy, który ma wkład z węglem aktywowanym i elektrostatyczną mikrofazą. Filtr taki zatrzymuje blisko 100 proc. szkodliwych spalin, cząsteczki sadzy, kurzu, bakterie, a także ozon i substancje zapachowe. Wskazana jest również wymiana pozostałych filtrów, zwłaszcza wkładu filtra powietrza oraz sprawdzenie stanu filtra paliwa.

Zaglądamy do środka

Po umyciu pojazdu pora na przegląd techniczny. Należy sprawdzić poziom wszystkich płynów eksploatacyjnych i ewentualnie je uzupełnić. Chodzi tu o olej silnikowy, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, olej w układzie wspomagania układu kierowniczego, płyn do spryskiwaczy oraz elektrolit w akumulatorze. Należy również sprawdzić, czy bieguny akumulatora są czyste. W przypadku płynu hamulcowego i chłodzącego warto sprawdzić w książce serwisowej datę ich ostatniej wymiany. Płyny też się starzeją, pamiętajcie więc o ich wymianie, co dwa lata.

Po zimie wskazana jest również kontrola układu zapłonowego, a zwłaszcza przewodów zapłonowych, końcówek oraz świec zapłonowych.

Dobre widzenie

Wymienić trzeba także wycieraczki, których guma zniszczyła się podczas wycierania zabłoconych, oszronionych szyb. Przypomnijmy, że fachowcy radzą, aby pióra wycieraczek wymienić raz do roku. Kierowca może sprawdzić również elementy oświetlenia pojazdu. Pęknięcie szybki np. na skutek uderzenia kamieniem może spowodować wnikanie wilgoci do wnętrza reflektora i w efekcie uszkodzenie go, a wymiana całego reflektora jest znacznie bardziej kosztowna niż wymiana samej szyby.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza