Prace budowlane rozpoczęły się w Ystad niespełna rok temu. Przebudowa portu miała dostosować istniejące nabrzeża do coraz większych jednostek korzystających z szwedzkiej infrastruktury. Dzięki zmianom 3 krótkie stanowiska zostały zastąpione przez 2 długie, spełniające wymagania przewoźników promowych.
Dotychczas większe jednostki, w tym część promów Unity Line, zmuszona była do korzystania z nabrzeża pontonowego. Uniemożliwiało to statkom takim jak np. m/f Skania opuszczenie wszystkich ramp, a tym samym szybki rozładunek pojazdów. Budowa w pełni sprawnego nabrzeża pozwali na szybką i bezkolizyjną obsługę ruchu pasażerów i ciężarówek przez wszystkie trzy rampy statkowe jednocześnie. Tym samym czas rozładunku skróci się z 1,5 godziny do niespełna 30 minut.
Przebudowa portu w Ystad jest dla nas bardzo ważnym wydarzeniem, które wpłynie pozytywnie na realizację naszej strategii rozwoju - mówi Paweł Wojdalski, kierownik Działu Eksploatacji Unity Line – Dzięki tej inwestycji długość nabrzeży została przystosowana do przyjmowania coraz większych jednostek pływających na Bałtyku. Dla nas te zmiany oznaczają pełne wykorzystanie naszych możliwości przeładunkowych np.: w przypadku m/f Skania, a także dla samych pasażerów.
To nie koniec zmian w szwedzkim porcie. Obecnie trwają prace nad nowym rękawem pasażerskim. Termin zakończenia wszystkich robót nie jest jeszcze znany.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?