MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Chcemy podkreślić kulinarne tradycje Słupska (rozmowa)

Krzysztof Piotrkowski
Beata Maciejewska: żywność ma być zdrowa i smaczna.
Beata Maciejewska: żywność ma być zdrowa i smaczna. Krzysztof Piotrkowski
Miasto Słupsk rozpoczyna kampanię "Moda na dobrą żywność", której celem są jak najlepsze posiłki serwowane w przedszkolach i szkołach.

Rozmowa "Głosu" z Beatą Maciejewską, pełnomocniczką prezydenta Słupska ds. zielonej modernizacji miasta

Kampania "Moda na dobrą żywność", czyli na smaczną czy na zdrową?
Na taką i na taką. Chodzi nam o połączenie tych dwóch aspektów. Otóż chcemy podkreślić tą kampanią, że dobre nawyki żywieniowe można już kształtować w przedszkolu, a potem kontynuować w szkołach. Chodzi nam o to, żeby dania serwowane w stołówkach placówek oświatowych składały się w jak największej części z lokalnych, zdrowych produktów. To jest także aspekt zielonej polityki miasta, za którą jestem odpowiedzialna i sądzę, że taka akcja wpisuje się w całokształt zrównoważonego rozwoju i zielonej modernizacji miasta.

Czyli w rachubę wchodzi promocja lokalnych producentów żywności. Na jakich zasadach?
Obecnie w Słupsku ze zbiorowego żywienia w publicznych żłobkach, przedszkolach i szkołach korzysta około 3300 dzieci. To całkiem spory rynek odbiorców. Uważamy, że dzieci są wymagającymi klientami, jeśli chodzi o wyżywienie, bo ich wrażliwość kulinarna jest znacznie bardziej skomplikowana niż u dorosłych. A zatem to jest spore pole do popisu dla lokalnych producentów żywności. W krajach zachodnich, a już szczególnie w Skandynawii, jest już standardem, że w placówkach edukacyjnych podawana jest żywność z lokalnego rynku. Prezydent Robert Biedroń, który patronuje tej akcji, podkreśla, że Słupsk słynął kiedyś z dobrej kuchni i chcielibyśmy, aby ta dobra opinia wróciła.

Jak ta kampania będzie realizowana w praktyce?
Oprócz akcji edukacyjno-informacyjnej, na którą składa się seria konferencji i warsztatów, m.in. dla dyrektorów oraz kadry gotującej w publicznych szkołach podstawowych, żłobkach i przedszkolach, chcemy stworzyć wspólną grupę zakupową, która preferowałaby produkty od rolników i przetwórców z regionu. Natomiast na poziomie praktycznym odbędzie się cykl warsztatów opartych na know-how Fundacji Szkoła na Widelcu. Opracowała ona pakiet informacyjny, w tym przepisy kulinarne i ma doświadczenie w realizacji podobnych akcji. Szkolenia prowadzić będą kucharze z Klubu Szefów Kuchni, na czele których stanie Jarosław Walczyk, jeden z najlepszych mistrzów kulinarnych w Polsce.

A kwestia kosztów? Ile to będzie kosztować?
Fundacja będzie prowadzić warsztaty nieodpłatnie. Jedyne, co musimy zapewnić edukatorom, to noclegi i miejsce do prowadzenia tych zajęć. Mamy takie miejsce w Centrum Kształcenia Praktycznego. A jeśli chodzi o produkty z lokalnego rynku, to mamy zagwarantowaną współpracę Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Kiedy ruszacie z tą kampanią?
Już w najbliższy poniedziałek, 11 maja. Na początek będzie to spotkanie przedstawicieli rad rodziców ze żłobków, przedszkoli i szkół, na którym przedstawimy założenia kampanii "Moda na dobrą żywność". Tydzień później spotkamy się natomiast z kierownictwem placówek edukacyjnych. I ruszamy do działania.

Rozmawiał Wojciech Frelichowski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza