Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy obwodnica Słupska jest bezpieczna? (wideo)

Grzegorz Hilarecki [email protected]
Kadr z naszego filmu. Widać na nim, jak na obwodnicy wyprzedzają niektórzy kierowcy. Naszym zdaniem powinno się przesunąć znaki zakazu wyprzedzania i wydłużyć linie ciągłe.
Kadr z naszego filmu. Widać na nim, jak na obwodnicy wyprzedzają niektórzy kierowcy. Naszym zdaniem powinno się przesunąć znaki zakazu wyprzedzania i wydłużyć linie ciągłe. Krzysztof Głowinkowski
Po wypadku autokaru rodzi się pytanie, czy słupska obwodnica jest bezpieczna. Przejechaliśmy nią w piątek i zauważyliśmy rzeczy do poprawy.

Po wypadku autokaru. Czy nowy objazd Słupska jest bezpieczny? FILM

Przez siedem miesięcy (bez tygodnia), od kiedy można jeździć obwodnicą nie było na niej wypadku. Co więcej była tylko jedna kolizja (plus kilka na dojazdówkach do obwodnicy). Nikt też nie zgłaszał policji, czy zarządzającemu drogą gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (tak nam wczoraj powiedziano), zastrzeżeń co do oznakowania czy jakości drogi.

Marek Komodołowicz, szef słupskiej drogówki: - Jest bezpieczna, a oznakowanie na niej jest zgodne z wymaganiami prawa. Już samo to, że przez siedem miesięcy nie było tam wypadków, najlepiej o tym świadczy. To, że niektórzy kierowcy mający patologiczną niechęć do przestrzegania ograniczeń prędkości i łamią przepisy, nie może być powodem zmian. Walczymy z nimi samochodem z wideorejestratorem. Codziennie jeździ on po obwodnicy. Czwartkowe zdarzenie nie zmienia oglądu sytuacji.

Część internatów na naszym forum jednak uważa drogę za bubel. Głównie z tego powodu, że miejscami z dwóch pasów przechodzi w jeden. - Gdyby w tym kraju były pieniądze, to każda droga mogłaby być dwupasmowa - ripostuje policjant.

Podobnie uważa Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego GDDKiA: - Są miejsca szersze, gotowe na zrobienie kolejnej nitki. Ale podkreślam, że droga spełnia wszystkie standardy.

Obwodnica Słupska - wnioski

Przejechaliśmy w piątek obwodnicę z kamerą.

Zauważyliśmy, że gdyby było szerzej o pół metra asfaltu, to kierowca autobusu nie wpadłby w poślizg. Ale takiego zdarzenia w tym miejscu nie sposób było przewidzieć.

Można jednak na drodze poprawić oznakowanie. Po pierwsze, nadal tablice pokazujące odległość do innych miast wprowadzają kierowców w błąd. Np. w Łosinie do Gdańska jest 114 km, a kilka kilometrów dalej, na końcu obwodnicy odległość wzrasta do 127 km. Po drugie, w dwóch miejscach źle umiejscowiono znaki zakazu wyprzedzania. Przed Łosiniem znak jest tuż za filarem wiaduktu, więc jest zasłonięty.

Gorzej jest tuż przed zjazdem w Głobinie (jadąc w stronę Gdańska). Na zakręcie drogi jest linia przerywana i można wyprzedzać. Tuż za nim stoi znak zakazu wyprzedzania. Tu kiedyś może dojść do tragedii, gdy nieznający drogi kierowca za szybko będzie jechał podczas wyprzedzania na zakręcie, nie wiedząc, co jest za nim.

Na naszym filmie widać, jak w innym miejscu wyprzedza nas audi na gdańskich numerach, kończąc manewr na podwójnej ciągłej, już za znakiem. To obrazuje, jak jeżdżą kierowcy.

Nasz film i sugestie dotyczące zmian oznakowania obwodnicy wyślemy do GDDKiA. Procedura jest bowiem taka, że po roku każda nowa droga jest monitorowana i powstaje raport o bezpieczeństwie na niej. Wtedy decyduje się o zmianach.

- Drogi żyją. Musimy te zmiany uwzględniać, sprawdzimy państwa sugestie - obiecuje Michalski.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza