Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hotel Lubicz w Ustce zatrudni 200 osób

Monika Zacharzewska [email protected]
Hotel Lubicz w Ustce zatrudni 200 osóbPierwsza część hotelu Grand Lubicz – ta z 311 pokojami, akwaparkiem i restauracjami – ma zostać otwarta przed wakacjami.
Hotel Lubicz w Ustce zatrudni 200 osóbPierwsza część hotelu Grand Lubicz – ta z 311 pokojami, akwaparkiem i restauracjami – ma zostać otwarta przed wakacjami. Mariusz Surowiec
Hotel Grand Lubicz w Ustce, który za kilka miesięcy otworzy podwoje, szuka pracowników. Docelowo ma zostać zatrudnionych aż 200 osób. Hotel stanie się wówczas jednym z większych pracodawców w regionie.

Hotel Grand Lubicz powstaje na wydmie w Ustce. Teren ten, należący do państwowych uzdrowisk, kilka lat temu kupiła rodzina de Lubicz Szliskich działająca od lat w branży hotelarskiej. Na wydmie stał przez blisko ćwierć wieku rozpoczęty, zrujnowany zarys kompleksu sanatoryjnego. Teraz na jego bazie powstaje tu największy w regionie kompleks wypoczynkowy. Składa się on z hotelu, części sanatoryjnej i akwaparku. Już w tym sezonie letnim kompleks ma zostać częściowo otwarty.

– Dokładny termin otwarcia zależy od harmonogramu odbiorów budowlanych. Jednak na wakacje chcemy otworzyć hotel, restaurację i akwapark. W późniejszym terminie, około września, uruchomimy część SPA i zakład balneologiczny oferujący zabiegi rehabilitacyjne – mówi Łukasz de Lubicz Szeliski. Hotel Grand Lubicz wraz z otwarciem stanie się jednym z największych pracodawców w Ustce i regionie. Już poszukuje pracowników, których docelowo chce tu zatrudnić blisko 200.

W pierwszej kolejności szefostwo hotelu, w którym oprócz restauracji, w tym obrotowej na szczycie budynku, zaplecza konferencyjnego, będzie 311 pokoi, poszukuje personelu kierowniczego. Szuka więc szefa kuchni, kierowników gastronomii, recepcji, służby pięter, SPA i Wellness. Aplikacje na te stanowiska przyjmowane są do końca marca.

– Od kandydatów wymagamy udokumentowanego doświadczenia w zawodzie, znajomości języków obcych, umiejętności managerskich, znajomości przepisów branżowych – mówi Łukasz de Lubicz Szeliski. – Oczywiście gwarantujemy też szkolenia, które chcemy przeprowadzić jeszcze przed otwarciem hotelu.

Hotel zatrudniać będzie też na niższych stanowiskach i już teraz poszukuje recepcjonistów, kelnerów, barmanów, fizjoterapeutów, pracowników obsługi strefy Wellness i SPA, kucharzy, pomocy kuchennych i pokojowych. Od nich też również wymaga się znajomości języków obcych, choćby w stopniu podstawowym, pewnego doświadczenia, a przede wszystkim wysokiej kultury osobistej.

Superdoświadczenie nie jest jednak warunkiem bezwzględnym. – Z doświadczenia wiem, że z człowieka, który nigdy nie miał nic wspólnego z kelnerowaniem, a jest inteligentny, szybko się uczy i umie rozmawiać z ludźmi, często można zrobić lepszego kelnera niż z kogoś z nawykami z poprzedniej pracy – mówi szef hotelu. – Dlatego przy poszukiwaniu personelu tak ważna dla nas jest umiejętność nawiązywania kontaktów z klientami. Na oferty na te stanowiska czekamy do końca kwietnia.

Łukasz de Lubicz Szeliski nie ma obaw, czy znajdzie wykwalifikowanych pracowników. – W naszym regionie osób związanych z branżą hotelarską i gastronomiczną jest wiele. Wiem też, że wielu ma bardzo dobre kwalifikacje, więc ze skompletowaniem dobrego personelu nie powinniśmy mieć kłopotów.

Potwierdza to Marcin Horbowy, rzecznik prasowy słupskiego Powiatowego Urzędu Pracy, bo w urzędzie teraz zarejestrowanych jest m.in. 38 kelnerów deklarujących znajomość języka angielskiego i jedenastu – niemieckiego, ośmiu barmanów władających angielskim i dwóch niemieckim, aż 24 anglojęzyczne i osiem niemieckojęzycznych recepcjonistek oraz pokojowe – sześć z nich mówi po angielsku, siedem po niemiecku. – Jednak to, czy te osoby będą zainteresowane pracą w hotelu, zależy też od warunków finansowych, jakie pracodawca zaoferuje. Niestety z ostatnich doświadczeń wiem, że szczególnie ciężko jest zatrudnić młodych wykwalifikowanych ludzi, bo oni oczekują wysokich stawek – mówi Marcin Horbowy.

Właściciele kompleksu o płacach nie chcą szczegółowo rozmawiać, określając je jako adekwatne do poszczególnych kwalifikacji i umiejętności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza