Jest nowa decyzja środowiskowa dla modernizacji linii kolejowej 202

olo
Łukasz Capar
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała decyzję środowiskową dla modernizacji linii kolejowej numer 202. Równolegle PKP przygotowuje tę projektową. Pod znakiem zapytania pozostają wciąż pieniądze.

Pozytywna decyzja RDOS-iu dotyczy odcinka między Słupskiem a Lęborkiem. Zgodnie z koncepcją linia 202 będzie czterotorowa na odcinku Gdynia Chylonia – Wejherowo, a od Wejherowa do Słupska dwutorowa. Jak zapewnia PKP PLK, zaplanowano modernizację wszystkich przystanków i stacji na trasie, co ma poprawić komfort obsługi pasażerów, również tych z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

- Na terenie powiatu słupskiego planuje się budowę nowych przystanków w Runowie, Łebieniu i Siemianicach - wylicza Przemysław Zieliński z PKP PLK. - Prac e obejmą także przebudowę sieci trakcyjnej, torów i obiektów inżynieryjnych, co przełoży się na sprawne podróże pociągiem. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z większą prędkością, do 200 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h, co skróci czas podróży między Gdynią a Słupskiem o około 15 minut. Poprawi się także przepustowość linii, dzięki czemu będzie lepszy dojazd do aglomeracji trójmiejskiej.

Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe (wideo, zdjęcia)

Zdaniem PKP PLK zakończenie prac projektowych planowane jest w IV kwartale 2020 r. Z kolei sama inwestycja na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk mogłaby się rozpocząć po roku 2020, co z kolei uzależnione jest od pozyskania środków finansowych.

Przypomnijmy, w obowiązującej perspektywie finansowej projekt modernizacji linii 202 ma zapewnioną kwotę 310 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

- Z uwagi na uwarunkowania czasowe i eksploatacyjne zasadnicza część robót realizacyjnych planowana jest do realizacji po 2020 r. - pisał w lutym w odpowiedzi na interpelację poselską Marka Rutki Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. - W związku z tym zakładane jest ich finansowanie w ramach przyszłej perspektywy finansowej UE 2021 – 2027.

Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe (wideo, zdjęcia)

Modernizacja to wciąż słabo nakreślona perspektywa. Dodajmy, że aktualna kwota 310 milionów złotych, która stopniała z pierwotnych prawie dwóch miliardów w Krajowym Programie Kolejowym. Powinna wystarczyć na wykonanie dokumentacji projektowej, opłaty przyłączeniowe dla energii trakcyjnej i wypłaty odszkodowań za wykupy gruntów. Dotychczasowe decyzje środowiskowe (z marca 2018 roku) trzeba było zaktualizować. Jak tłumaczył resort infrastruktury z uwagi na przyjęte w Koncepcji Programowo Przestrzennej rozwiązania uwzględniające m.in. oczekiwania poszczególnych władz samorządowych oraz rozwiązania projektowe nieuwzględnione w studium wykonalności.

ZOBACZ TAKŻE: Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie