Pozytywna decyzja RDOS-iu dotyczy odcinka między Słupskiem a Lęborkiem. Zgodnie z koncepcją linia 202 będzie czterotorowa na odcinku Gdynia Chylonia – Wejherowo, a od Wejherowa do Słupska dwutorowa. Jak zapewnia PKP PLK, zaplanowano modernizację wszystkich przystanków i stacji na trasie, co ma poprawić komfort obsługi pasażerów, również tych z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
- Na terenie powiatu słupskiego planuje się budowę nowych przystanków w Runowie, Łebieniu i Siemianicach - wylicza Przemysław Zieliński z PKP PLK. - Prac e obejmą także przebudowę sieci trakcyjnej, torów i obiektów inżynieryjnych, co przełoży się na sprawne podróże pociągiem. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z większą prędkością, do 200 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h, co skróci czas podróży między Gdynią a Słupskiem o około 15 minut. Poprawi się także przepustowość linii, dzięki czemu będzie lepszy dojazd do aglomeracji trójmiejskiej.
Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe (wideo, zdjęcia)
Zdaniem PKP PLK zakończenie prac projektowych planowane jest w IV kwartale 2020 r. Z kolei sama inwestycja na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk mogłaby się rozpocząć po roku 2020, co z kolei uzależnione jest od pozyskania środków finansowych.
Przypomnijmy, w obowiązującej perspektywie finansowej projekt modernizacji linii 202 ma zapewnioną kwotę 310 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.
- Z uwagi na uwarunkowania czasowe i eksploatacyjne zasadnicza część robót realizacyjnych planowana jest do realizacji po 2020 r. - pisał w lutym w odpowiedzi na interpelację poselską Marka Rutki Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. - W związku z tym zakładane jest ich finansowanie w ramach przyszłej perspektywy finansowej UE 2021 – 2027.
Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe (wideo, zdjęcia)
Modernizacja to wciąż słabo nakreślona perspektywa. Dodajmy, że aktualna kwota 310 milionów złotych, która stopniała z pierwotnych prawie dwóch miliardów w Krajowym Programie Kolejowym. Powinna wystarczyć na wykonanie dokumentacji projektowej, opłaty przyłączeniowe dla energii trakcyjnej i wypłaty odszkodowań za wykupy gruntów. Dotychczasowe decyzje środowiskowe (z marca 2018 roku) trzeba było zaktualizować. Jak tłumaczył resort infrastruktury z uwagi na przyjęte w Koncepcji Programowo Przestrzennej rozwiązania uwzględniające m.in. oczekiwania poszczególnych władz samorządowych oraz rozwiązania projektowe nieuwzględnione w studium wykonalności.
ZOBACZ TAKŻE: Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…