Urszula Kościelniak ze Słupska od dłuższego czasu jest abonentką Cyfry Plus. Czytelniczka postanowiła jednak zrezygnować z usług firmy.
Zbliżał się okres wygaśnięcia umowy, więc wysłałam listem poleconym pismo, że chcę zrezygnować z umowy - twierdzi panu Urszula.
Po kilku dniach do czytelniczki odezwał się konsultant z Cyfry Plus, który chciał przekonać ją, by w dalszym ciągu korzystała z ich oferty. Ta odmówiła. W poniedziałek do czytelniczki zadzwoniła konsultantka, która przedstawiła pani Urszuli kolejną ofertę.
Zapewniła mnie, że zapłacę znacznie mniej za abonament - twierdzi czytelniczka. - W końcu uległam. Sama nie wiem dlaczego. Chciałam mieć program TVN24, ale dopiero potem zorientowałam się, że będę zamiast tego mieć TVN7, który jest mi niepotrzebny. Niestety, zgodziłam się i przedłużyłam telefonicznie umowę.
Już po dwudziestu minutach nasza czytelniczka postanowiła jednak zrezygnować z umowy.
Zadzwoniłam ponownie do tej konsultantki i powiedziałam, że chcę zrezygnować z umowy, bo mi ona nie odpowiada - mówi słupszczanka. - Kobieta poinformowała mnie jednak, że nie mam takiej możliwości, bo umowa została zatwierdzona już przez system komputerowy. Zastanawiam się, czy zgodnie z prawem rzeczywiście nie mogę zrezygnować z umowy potwierdzonej na odległość.
O opinię poprosiliśmy Marka Downar-Zapolskiego, miejskiego rzecznika konsumentów.
- Istnieje możliwość zrezygnowania z umowy zatwierdzonej na odległość do 10 dni od czasu jej zawarcia - wyjaśnia Marek Downar-Zapolski.
Nieważne, czy jest to nowa umowa, czy przedłużanie poprzedniej. Tym bardziej, jeśli klientka wcześniej na piśmie wysłała rezygnację z umowy. Czytelniczka powinna wysłać niezwłocznie pismo z reklamacją do firmy oraz przyjść do mnie. Postaram się pomóc w tej sprawie.
Skontaktowaliśmy się także z biurem prasowym Cyfry Plus. Tam zapewniono nas, że nie ma możliwości odstąpienia od umowy, można jedynie prosić o zmianę pakietu na inny.
Konsultantka dokładnie przedstawiła zasady promocji, wymieniła kanały wchodzące w skład pakietu oraz odczytała aneks do umowy - wyjaśnia Katarzyna Her-Czerwieniec, koordynator ds. PR w Canal Plus Cyfrowy. - Pani Urszula wyraziła chęć przedłużenia umowy na przedstawionych warunkach. Każdy abonent ma jednak możliwość zgłoszenia zastrzeżeń w formie reklamacji, które zawsze starannie rozpatrujemy i traktujemy indywidualnie. Z uwagi na bardzo krótki czas, w którym pani Urszula zmieniła zdanie i ponownie poprosiła o nieprzedłużanie umowy, zdecydowaliśmy się przychylić do jej prośby i umożliwić rezygnację.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?